ثبت بیش از1400 شکایت خدمات فناوری اطلاعات در قم
به گزارش وبلاگ لوازم آشپزخانه، غلام پور گفت:بیشترین شکایت خدمات فناوری اطلاعات در قم مربوط به اینترنت و تلفن همراه بوده است.

به گزارش وبلاگ لوازم آشپزخانه از قم، به نقل از اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم،جواد غلام پور،مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم گفت: در نیمه نخست امسال، یک هزار و 469 فقره شکایت کاربران و مشتریان خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات استان در سامانه 195 ثبت و در کمتر از 2.5 روز کاری نیز رسیدگی شده است.
او افزود: از این تعداد شکایت، بیش از 99 درصد معادل هزار و 462 مورد رسیدگی شده و تعداد هفت شکایت نیز در حال رسیدگی است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم ادامه داد: عمده شکایت ها در استان در حوزه اینترنت و تلفن همراه است و بیشترین فراوانی ثبت شده نیز مربوط به کیفیت اینترنت، خدمات مالکیت خطوط تلفن همراه و قطعی ارتباط تلفن ثابت مخابرات است که رسیدگی به آن ها از طریق کارورها، شرکت های خدماتی ارتباطی و مخابرات منطقه قم اجرا شده است.
غلام پور میانگین زمان رسیدگی اپراتور ها به شکایت های ثبت شده در سامانه فوق را مدت 2.39 روز کاری گفت و با توجه به شرایط بیماری کرونا و امکان نداشتن مراجعه حضوری و نیز تسریع در زمان رسیدگی به شکایت های مشترکان، از کاربران خواست در صورت رضایت نداشتن از خدمات دریافتی خود با مراجعه به سامانه https://195.cra.ir و یا تماس با تلفن گویای 195 و مکاتبه با صندوق پستی 195-16315، شکایت های خود را از خدمات مختلف در حوزه فاوا استان ثبت و پیگیری کنند.
بر اساس این گزارش، سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایت های 195 به منظور افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایت های مردمی در حوزه های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان راه اندازی شده است و مشترکان بعد از ورود به این سامانه باید محل شکایت خود را در منوی جستجو انتخاب و بر روی نقشه به صورت دقیق تعیین کنند.
همچنین در مرحله بعد، اطلاعات شکایت شامل سرویس، نام اپراتور، نوع و موضوع شکایت را وارد کرده و سپس وارد منوی اطلاعات تماس شوند و در این مرحله پس از ورود اطلاعات تماس و متن شکایت، گزینه ثبت را انتخاب کنند که پس از ثبت شکایت کاربر، کد رهگیری شکایت بر روی صفحه نمایش داده شده و همزمان به شماره تلفن همراه درج شده در اطلاعات تماس ارسال می شود و کاربران می توانند با مراجعه به این سامانه و انتخاب گزینه پیگیری شکایت و وارد کردن کد پیگیری از شرایط رسیدگی به شکایت خود مطلع شوند.
ش
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان