جنگل فندقلو اردبیل

به گزارش وبلاگ لوازم آشپزخانه، در این مقاله از قسمت جاهای دیدنی ایران در مجله گردشگری خبرنگاران در نظر داریم تا شما را با جاذبه ای بسیار زیبا در اردبیل آشنا کنیم. این جای دیدنی که جنگل فندقلو نام دارد یکی از جاهای بسیار منحصر به فرد اردبیل می باشد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید…

جنگل فندقلو اردبیل

جنگل فندقلو در استان اردبیل و در 10 کیلومتری شهرستان نمین قرار گرفته است. منطقه فندقلو بخاطر داشتن جاذبه های منحصربه فرد جنگلی - مرتعی با جذابیتهای طبیعی متنوع، ویژگیی بسیار ممتاز برای توسعه در صنعت اکوتوریسم دارد و به علت نزدیکی به شهر نمین ، همواره به عنوان یک گردشگاه شناخته می گردد.

این جنگل دارای درختان گوناگون میوه مثل فندق، سیب وحشی، گوجه سبز، ازگیل ، به، تمشک و توت فرنگی است.

جنگل فندقلو در استان اردبیل با داشتن دشت گل های رنگارنگ، درختان میوه، یست اسکی، تله کابین، آب گرم، آبشار، حیوانات متنوع و آب و هوای متبوع و خنک از توریستی ترین جنگل های ایران محسوب می گردد.

جنگل فندق لو با وسعتی در حدود 85 هکتار در فاصله 25 کیلومتری شهر اردبیل و محدوده شهر نمین (وجه تسمیه شهربه علت نمناک بودن محل) قرار گرفته است. این مکان به علت زیبایی ها و منظره ها و جذابیت های طبیعی همانند گردنه حیران، استخر آب گرم، رستنگاه گل سوسن، گل چلچراغ و… معروف و مشهور است و مورد بازدید علاقمندان و گردشگران زیادی قرار می گیرد.

استخر موجود در این جنگل که آب آن خواص درمانی نیز دارد، پذیرای خیلی از افراد است که به این آب تنی در آب گرم علاقه دارند.

جنگل فندقلو دارای آب و هوای مرطوب و دلپذیر نیز بوده و به همین جهت موجب رشد درختان گوناگون میوه مثل فندق که به علت فراوانی به همین نام معروف است، سیب وحشی و گونه های علفی منطقه مثل نسترن ،گوجه سبز، ازگیل، به ،تمشک، خاس، پامچال، بابونه، سرخس، بنفشه وحشی، گل گاو زبان، توت فرنگی وحشی است. بعلاوه گونه های جانوری مثل خرس قهوه ای و سمور و پرندگانی مثل قرقاول، کبک و عقاب طلایی زندگی می نمایند.

راستاهای مختلفی برای رفتن و لذت بردن از طبیعت این جنگل موجود است اما برترین آن که آسفالت هم می باشد، سه راهی جاده اردبیل به شهر آستارا در نزدیکی شهر نمین است. در راستا راه اردبیل به شهر آستارا و پیش از رسیدن به شهر نمین، تابلوی جنگل فندقلو دیده می گردد. بعلاوه راه دیگری نیز برای رسیدن به این جنگل از جاده اردبیل به تهران در گردنه حیران موجود است که از داخل روستای گیلده میگذرد.

منبع: تاپ تراول

به "جنگل فندقلو اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگل فندقلو اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید