خبرنگاران آمار ابتلای معلمان همدان به کرونا افزایشی است

به گزارش وبلاگ لوازم آشپزخانه، همدان - خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: آنالیز آمار معلمان مبتلا به کرونا از شروع سالتحصیلی جاری تا به امروز به نسبت شروع اپیدمی کرونا تا 14 شهریور نشان از رشد تصاعدی ابتلای فرهنگیان به این ویروس دارد.

خبرنگاران آمار ابتلای معلمان همدان به کرونا افزایشی است

رشید حیدری مقدم روز شنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: میزان ابتلا به کرونا در 2 برهه زمانی شروع اپیدمی کرونا تا 14 شهریور و از 14 شهریور تا به امروز مورد آنالیز و آنالیر قرار گرفته است.

وی اضافه نمود: تا 14 شهریور 12 معلم مشکوک به کرونا در بیمارستان بستری شدند که نتیجه آزمایش 9 بیمار مثبت بود همچنین در بخش سرپایی 132 مورد مشکوک وجود داشت که نتیجه آزمایش 59 معلم مثبت بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه نمود: از 15 شهریور تا به امروز نیز سه معلم مشکوک به کرونا بستری شدند که یک مورد از آنها مثبت قطعی بود و از بین معلمان که سرپایی مراجعه داشتند از 55 مورد مشکوک نتیجه آزمایش 30 مورد مثبت شده است.

حیدری مقدم ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا 14 شهریور معادل هفت ماه، از بین معلمانی که سرپایی مراجعه داشتند 59 تن نتیجه آزمایش شان مثبت بوده است اما این آمار تنها در یکماه گذشته و از شروع سالتحصیلی جدید 30 مورد بوده است.

وی گفت: شرایط رعایت پروتکل های بهداشتی در یک هزار و 734 مدرسه معادل 75 درصد مدارس آنالیز شد که 74.6 درصد شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نموده بودند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: از ابتدای اپیدمی کرونا تا 14 شهریور 144 دانش آموز مشکوک به کرونا بستری شدند که 17 تن مثبت بودند همچنین در بخش سرپایی از بین 533 دانش آموز مشکوک به کرونا نتیجه آزمایش 180 تن مثبت بود.

حیدری مقدم اضافه نمود: در طول یکماه گذشته 28 دانش آموز مشکوک به کرونا بستری شدند که پنج مورد آلوده بودند و از 36 بیمار سرپایی 15 مورد مثبت بودند که این نشان دهنده این است که نزدیک 45 تا 50 درصد دانش آموزان مشکوک به کرونا نتیجه آزمایش شان مثبت بوده است.

وی اعلام کرد: چهار هزار و 903 بستری مثبت، هفت هزار و 324 مورد سرپایی مثبت و در مجموع 10 هزار و 227 تن در این استان به کرونا مبتلا شدند و روز گذشته 68 بیمار مثبت بستری، 98 تن سرپایی مثبت و چهار فوتی داشتیم که شمار متوفیان در مجموع به 653 بیمار رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه نمود: در حال حاضر شهرستان های اسدآباد، بهار و فامنین در شرایط نارنجی و هفت شهرستان مابقی در شرایط قرمز کرونایی هستند.

حیدری مقدم ادامه داد: در پیک نخست شیوع ویروس کرونا 400 تن در بیمارستان های این استان بستری شدند که این رقم در پیک دوم به 612 بیمار و هم اینک در پیک سوم از 712 بیمار عبور نموده است با این وجود امیدواریم این فرایند رو به رشد متوقف گردد.

وی گفت: آمار به دست آمده از میزان مبتلایان به کرونا در 45 روز گذشته آماری نشان از این دارد که بیش از 50 درصد بیماران بستری در بیمارستان و بیماران سرپایی به علت شرکت در اجتماعات، مهمانی و مراسم ختم و عزاداری به این ویروس آلوده شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه نمود: همچنین 22.5 درصد بیماران به علت تماس های درون خانوادگی، 10 درصد رعایت نکردن پروتکل ها در ادارات توسط کارکنان، 7.5 درصد به خاطر زندگی در مراکز پُرتراکم نظیر زندان و خانه سالمندان، پنج درصد به علت مسافرت، پنج درصد به علت حضور در بازار و فروشگاه ها به کرونا مبتلا شدند.

حیدری مقدم با بیان اینکه دغدغه علوم پزشکی افزایش ورودی به بیمارستان ها است اضافه نمود: میزان ابتلا به کرونا در ادارات این استان از هفت به 10 درصد افزایش داشته است همچنین 40 مورد طغیان تنها در یک هفته اتفاق افتاده که 36 مورد در اماکن شهری و مابقی در مناطق روستایی بوده است.

وی گفت: ضریب سرایت پذیری سه هفته گذشته 1.14 بود که این شاخص کاهش داشته و به 1.08 تقلیل یافته است که امید می رود این رقم تا انتها هفته نیز فرایند کاهشی داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان خواهان اطلاع رسانی گسترده برای استفاده شهفرایندان از ظرفیت مراکز 16 ساعته و مراکز منتخب بهداشتی شد تا افراد مشکوک به کرونا در مراحل اول شناسایی شده و خانواده افراد مشکوک نیز مدیریت شوند.

حیدری مقدم همچنین خواهان اعمال محدودیت در تردد از درب ماشین رو آرامستان ها و باغ بهشت ها، نظارت جدی بر نانوایی ها و صندلی های سوخت و پیش بینی تدابیری هنگام تحویل دریافت تلفن همراه مراجعان به مراکز اداری با هدف آلوده نشدن فرد به کرونا شد.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا به امروز 492 هزار و 378 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 210 نفر از بیماران مبتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 28 هزار و 98 نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز آدینه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید 19 در کشور اعلام کرد: از دیروز تا امروز 18 مهر 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، چهار هزار و 142 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که یک هزار و 787 نفر از آنها بستری شدند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران آمار ابتلای معلمان همدان به کرونا افزایشی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمار ابتلای معلمان همدان به کرونا افزایشی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید