علت تاخیر رای کمیته استیناف را نمی دانیم، می گویند تجهیزات VAR در فهرست تحریم ها است

به گزارش وبلاگ لوازم آشپزخانه، خبرنگاران/اصفهان مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان با انتقاد از کمیته استیناف در صدور رای بازی تیم های سایپا و پیکان گفت: بیش از 38 روز از این جریان گذشته و علت این تاخیر را نمی دانیم، همه از این جریان خسته شده اند و دیرتر اعلام شدن آن فایده ندارد.

علت تاخیر رای کمیته استیناف را نمی دانیم، می گویند تجهیزات VAR در فهرست تحریم ها است

مجتبی فریدونی امروز (پنجشنبه- 10 تیرماه) در جمع وبلاگ لوازم آشپزخانه در مورد شرایط تیم فوتبال ذوب آهن اظهارکرد: تیم فوتبال باوجود کوشش خوب بازیکنان و بازی هایی که انجام می دهند، نتیجه نمی گیریم. باید فکری برای نتیجه گیری داشته باشیم. بازی تیمی بازیکنان رشد نموده، نحوه بازی در زمین و خلق موقعیت هایی که بازیکنان روی دروازه حریف ایجاد می نمایند و این که در بیشتر بازیها نسبت به حریف رجحان دارند، اما در نتیجه گیری ضعیف بودیم.

وی اضافه نمود: البته بحث داوری هم همچنان ما را آزار می دهد، ابتدای فصل شدیدتر بود و هنوز هم ادامه دارد، در بازی روز گذشته هم شاهد بودید که چگونه 3 امتیاز را از تیم ما گرفتند، اما کوشش می کنیم در چند بازی به جامانده نتیجه بگیریم.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن در ارتباط با بحث عدم صدور رای کمیته استیناف در مورد بازی تیم های سایپا و پیکان گفت: در مورد رای کمیته استیناف دیگر خسته شده ایم، بیش از یک ماه و نیم از رای صادر شده کمیته انضباطی گذشته است و خبری از رای کمیته استیناف نیست، هر موضوعی زمان خود را دارد، سه هفته دیگر فایده ای ندارد و باید سریع تر این رای اعلام گردد. حتی باید قبل از آغاز مجدد و حالا دو هفته هم گذشته و هرچقدر دیرتر اعلام گردد فایده ای ندارد، تیم ها باید تکلیف خود را بدانند، تیم هایی مثل نساجی، ما و حتی خود سایپا.

وی اضافه نمود: صحبت با فدراسیون و سازمان لیگ دیگر بی فایده است، هر چقدر صحبت کردیم کسی جوابگو نیست. نیم فصل اول اعتراض کردیم و به نشانه اعتراض گفتیم از لیگ کنار می کشیم؛ اما کسی توجه نکرد. ما نمی گوییم عمدی در کار است، اما اگر سهوی هم در کار است کمیته داوران باید رسیدگی کند، اگر ضروری است کلاس های ارزیابی جسمی، روانی و هرچه ضروری است را انجام دهند که چنین اشتباهاتی تکرار نگردد. تیمی می آید چندین میلیارد هزینه می نماید و با 4 اشتباه داوری همه از بین می رود.

وی با بیان اینکه فدراسیون اجازه ورود تجهیزات VAR را نمی دهد، اظهار داشت: فدراسیون خود را وارد نمی نماید و اجازه نمی دهد باشگاهها دخالت نموده و سیستم وارد نمایند. 18 اردیبهشت به فدراسیون و سازمان لیگ نامه زده ایم که می خواهیم با هزینه باشگاه این سیستم ها را وارد کنیم و شما فقط تایید کنید. شرکتهایی هم که با آنها مذاکره کردیم همگی تایید شده فیفا هستند، دو ماه از این قضیه گذشته است و رئیس فدراسیون در برنامه فوتبال برتر می گوید تحریم ها اجازه ورود تجهیزات را نمی دهد، کدام یک از تجهیزات VAR شامل تحریم است؟، این وسائل دوربین و تجهیزات کامپیوتری است، داوران هم که چنین وضعی دارند.

به گزارش وبلاگ لوازم آشپزخانه، فریدونی در مورد فرایند پفراینده شکاری گفت: پفراینده رضا شکاری در زمان سعید آذری مطرح شد، شکایتی به فیفا شد که دو محور داشت یکی موضوع حق رشد به قول آقای آذری و به قول ما هزینه خدمات آموزشی و دیگری نقض قرارداد. چرا که شکاری زمانی که با ذوب آهن قرارداد داشت بدون فسخ آن با روبین کازان قرارداد بست. سال گذشته فیفا رای داد و بحث غرامت آموزشی را قبول کرد که در جریان آن صدهزار دلار از روبین کازان گرفتیم، اما در بخش نقض قرارداد فیفا رای نداد و گفت مصداق امرمختومه را دارد. گفتند چون در کمیته انضباطی ایران رای صادر شده ما وارد نمی شویم، شکایت ما را نپذیرفتند. بعد از این جریان در زمانی که در هیئت مدیره بودم با صحبت هایی که با وکلای ایتالیایی و انوری و میرحیدری وکلای ایرانی باشگاه داشتیم به این نتیجه رسیدیم که در این قضیه هم می توانیم پیروز شویم و بنابراین پفراینده تازه طرح کردیم و در آن از روبین کازان، شکاری و فیفا به سوی دادگاه عالی ورزش (CAS)شکایت کردیم که 13 فوریه 2020 پفراینده ما باز شد و بعد از مدتها آبان سال گذشته جلسه آن به صورت آنلاین برگزار و چند روز گذشته نتیجه آن تعیین شد.

وی ادامه داد: موردی که فیفا به آن ورود نکرد به اسم نقض قرارداد و گفته بود امروز مختومه است، برای آن از طرف دادگاه عالی ورزش رای صادر شد و گفته شد که باشگاه روبین کازان و شکاری باید 300 هزار یورو جریمه پرداخت نمایند که با خسارت تاخیر که سالی 5 درصد است چیزی حدود 360 یا 370 دلار می گردد و با در نظر گرفتن هزینه دادرسی که 72 هزار فرانک سوئیس که از سوی ما با توجه به اینکه شاکی بودیم پرداخت شد و با این رایی که صادر شده باید تمام هزینه ها را شکاری و باشگاه روبین کازان پرداخت نمایند و 72 هزار فرانک سوئیس هم به ما برگردانده می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "علت تاخیر رای کمیته استیناف را نمی دانیم، می گویند تجهیزات VAR در فهرست تحریم ها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت تاخیر رای کمیته استیناف را نمی دانیم، می گویند تجهیزات VAR در فهرست تحریم ها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید