رونمایی از طرح دولت برای خانه دار کردن مردم

به گزارش وبلاگ لوازم آشپزخانه، پروژه ساخت 1800 میکرو آپارتمان 25 متری قرار است به زودی به وسیله یک مجموعه تعاونی انبوه ساز در منطقه 19 تهران کلنگ زده گردد و بنا به گفته مدیر این طرح قیمت واحد ها با تجهیزات کامل کمتر از یک میلیارد تومان است که به صورت مبله و اثاثیه اولیه زندگی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

رونمایی از طرح دولت برای خانه دار کردن مردم

به گزارش ایسنا، ایده ساخت مسکن مالی به زودی در مرکز اجرایی می گردد. این خبر را مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی شهر تهران اظهار داشت و گفت: پس از مطالعات تقریبا 2.5 ساله بر روی طرح مسکن مالی در روز های آینده قرارداد اولین پروژه در این قالب در منطقه 19 شهرداری تهران منعقد و طی هفته های آینده به عملیات اجرایی می رسد.

خشایار باقرپور بیان نمود: مساحت زمین این طرح 11 هزار متر مربع است که حدود 1800 واحد با مساحت 25 تا 35 متر در این زمین ساخته می گردد. مدیریت شهری منطقه 19 نگاه واقع بینانه و مثبتی به این طرح دارد؛ چرا که دیدگاه ما نسبت به احداث این میکرو آپارتمان ها ایجاد بستر تشکیل خانواده برای جوانان و افزایش جمعیت در راستای سیاست های کلی نظام است.

حدود چهار سال قبل که موضوع ساخت آپارتمان های 25 متری به وسیله شهرداری تهران مطرح شد واکنش های منفی را در پی داشت تا این که با نوسانات قیمت زمین و مسکن برخی مسئولان مسئولان دولتی از لزوم ساخت واحد های کوچک متراژ سخن گفتند. در عین حال نگرانی هایی در بین برخی افراد نسبت به کاهش کیفیت زندگی در آپارتمان های کوچک وجود داشت.

آن طور که مسئول اجرای طرح مسکن مالی می گوید این واحد ها دارای نشیمن، آشپزخانه، اتاق خواب، سرویس حمام و دستشویی، پارکینگ و انباری به صورت دلخواه، مبلمان متناسب با سایز واحد و اثاثیه کامل منزل است. سالن های پذیرایی اشتراکی که ساکنان به صورت زمانی می توانند از آن استفاده نمایند، سالن ورزشی، سالن اجتماعات و رستوران از جمله امکانات رفاهی این پروژه محسوب می گردد.

قیمت هر متر حدود 25 میلیون تومان

به گفته باقرپور، رویکرد ما در طرح مسکن مالی نقطه بهینه قیمت تمام شده توام با حفظ کیفیت بنا و رعایت استاندارد ها بوده که با رویکرد واقع بینانه نسبت به هزینه نهاده های فراوری مسکن با قیمت های امروز حدود متری 25 میلیون تومان برای ساخت ارزیابی می گردد. برای نصبیات و تجهیز واحد ها نیز ضمن رعایت اصل حمایت از فراوریات داخلی، با توجه به حجم سفارشات، تعامل مستقیم با فراورینمایندگان را در دستور کار قرار داده ایم تا انشاءالله بر اساس شاخص های مالی امروز با قیمت تمام شده زیر یک میلیارد تومان واحد ها را به مصرف نمایندگان واقعی تحویل دهیم.

وی درباره شرایط خرید مسکن 25 متری بیان نمود: متقاضیان در قالب پروژه تعاونی عمرانی مسکن در این طرح مشارکت می نمایند، واحد ها با سرمایه آن ها ساخته و با قیمت تمام شده تحویل داده می گردد. مدت زمان اجرای طرح بین دو تا سه سال خواهد بود و تاخیر نخواهیم داشت. چرا که با توجه به ماهیت تعاونی عمرانی در صورتی که خدای نکرده متقاضیان به تعهدات مالی خود عمل ننمایند امکان حذف و جایگزینی آن ها وجود دارد تا پروژه دچار توقف نگردد.

ساخت آپارتمان 35 متری دوخوابه در آینده

در اولین گام این پروژه متراژ ها بیش از 35 متر نخواهد بود، اما در مرحله بعد که زوجین صاحب فرزند می شوند اجرای پروژه ای با واحد های 35 تا 45 متر دوخوابه پیش بینی شده است. باقرپور می گوید ما قرار نیست الگوی زندگی ایرانی را تغییر دهیم بلکه هدفمان این است تا هزینه های ساخت را پایین بیاوریم؛ صنعتی سازی، کوچک سازی، ارتقای تکنولوژی و کاهش مشاعات با استفاده از معماری مدرن، از راه چاره هایی است که برای یاری به تقویت توان خرید مسکن برای زوج های جوان در این طرح مدنظر قرار داده ایم.

منبع: فرارو

به "رونمایی از طرح دولت برای خانه دار کردن مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از طرح دولت برای خانه دار کردن مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید