صندوق کارآفرینی امید 12 هزار فرصت شغلی در استان اردبیل ایجاد کرد

به گزارش وبلاگ لوازم آشپزخانه، مدیر صندوق کارآفرینی امید اردبیل گفت: این صندوق از سال 1392 و در دولت تدبیر و امید 11 هزار و 911 فرصت شغلی در مناطق محروم این استان ایجاد نموده است.

صندوق کارآفرینی امید 12 هزار فرصت شغلی در استان اردبیل ایجاد کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل؛ هادی بابایی مهر اضافه نمود: در این مدت 2 هزار و 16میلیارد ریال تسهیلات با هدف ایجاد فرصت های شغلی و حمایت از طرح هایاشتغال زایی و فراوریی روستایی پرداخت شده است.وی با اشاره بهرویکرد این صندوق از شروع دولت تدبیر و امید گفت: با توجه به اینکهتاکید صندوق کارآفرینی امید بر فرآیند محوری در فراوری است، بدین ترتیبپرداخت تسهیلات به تدریج از کسب و کارهای فرد محور خارج شده و به سمت کسب وکارهای بازار محور و فراوری محور حرکت می نماید و بر این اساس پرداخت تسهیلاتبه واحدهای فراوریی عضو خوشه ها و شبکه های کسب و کار و زنجیره های فراوریدر اولویت کار صندوق واقع شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استاناردبیل بیان نمود: تا به امروز توسط این صندوق در حوزه کشاورزی به تعداد یک هزار و847 طرح تسهیلاتی به مبلغ 525 میلیارد ریال، در حوزه صنعت تعداد سه هزار و444 طرح با تسهیلاتی به مبلغ 915 میلیارد ریال، در حوزه خدمات تعدادچهار هزار و 339 طرح تسهیلاتی به مبلغ 576 میلیارد ریال و در حوزه ضروری،معیشت و ازدواج تعداد پنج هزار و 93 فقره به مبلغ 316 میلیارد ریال پرداختشده است.

وی پرورش و فراوری دام و طیور، قالی بافی، مجتمع گردشگری وبوم گردی، فراوری پوشاک، بسته بندی مواد غذایی، پرورش و فراوری قارچ خوراکی،فراوری سبد میوه و محصولات گلخانه ای و گیاهان دارویی، صنعت و معدن بویژهمعادن کوچک، فناوری اطلاعات، صنایع دستی، صندوق های خرد محلی، مشاغلروستایی و توانمندسازی زنان روستایی را از جمله موارد مورد حمایت صندوقکارآفرینی امید استان اردبیل ذکر کرد.

بابایی مهر با بیان این که درمجموع در این مدت صندوق کارآفرینی امید 14 هزار و 723 فقره تسهیلاتقرض الحسنه با ارزش مبلغی 2 میلیارد و 332 میلیارد ریال در استان پرداختکرده است، گفت: طرح های استراتژی محور جزو عمده فعالیت های این صندوق درپرداخت تسهیلات قرض الحسنه بوده که در قالب سه طرح روستای بدون بیکار ،صندوق های خرد محلی زنان روستایی و هر روستا یک محصول اجرا می گردد.

مدیرصندوق کارآفرینی امید استان اردبیل افزود: اجرای این طرح ها درروستاها برای حمایت از روستاییان و مهاجرت معکوس به روستاها انجام می گردد وبرای نمونه در روستای برندق در خلخال تسهیلاتی بالغ بر یک میلیارد و 200میلیون تومان برای 117 فقره طرح کشت بادام زمینی پرداخت شده که این روستابه قطب پرورش بادام زمینی تبدیل شده است.

وی افزود: در روستایموئیل مشگین شهر تسهیلاتی بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای 38فقره طرح بوم گردی تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است.

بابایی مهرتشریح کرد: در روستای سوها نمین تسهیلاتی بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیونتومان برای 22 طرح در حوزه گیاهان دارویی و در حوزه صندوق های خرد محلی نیزبرای 77 فقره طرح 2 میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "صندوق کارآفرینی امید 12 هزار فرصت شغلی در استان اردبیل ایجاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندوق کارآفرینی امید 12 هزار فرصت شغلی در استان اردبیل ایجاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید