10 علت برای سفر با قطار

به گزارش وبلاگ لوازم آشپزخانه، سفر به وسیله قطار یکی از روش های محبوب و البته متداول در اروپا و دنیا است که اغلب قشر های جامعه از آن استفاده می نمایند. این موضوع در مورد آمریکا نیز صادق است و مردم آن با قطار رابطه خوبی دارند. در سال اقتصادی گذشته، حدود 31.6 میلیون مسافر به وسیله قطار در سرتاسر این کشور جا به جا شدند و البته این مقدار، یک رکورد برای صنعت حمل و نقل ریلی در این کشور بود.

10 علت برای سفر با قطار

با وجود اینکه شرایط مالی در دنیا جو مناسبی ندارد، سفر به وسیله قطار برای بسیاری از افراد و مردمی که سعی دارند در هزینه های خود صرفه جویی نمایند، بسیار مناسب است. البته چشم انداز ها زیبایی نیز در راستا قطار ها وجود دارد که برای مسافران جالب هستند. با این اوصاف اگر همچنان احتیاج به دلایل بیشتری برای قانع شدن در مورد استفاده از قطار برای سفر هایتان دارید، بهتر است در ادامه همراه وبلاگ لوازم آشپزخانه باشید تا با 10 علت برای سفر با قطار آشنا شویم.

1- قیمت پایین

بدون شک قطار نسبت به هواپیما انتخاب مالی تری است. این موضوع در مورد سفر هایی با فاصله نسبتا کم و به ویژه در خطوط برقی-ریلی شمال شرقی آمریکا بیشتر صادق است. زیرا این خطوط ریلی بسیار سریع هستند و قطار های زیادی نیز در این راستا وجود دارند. با وجود اینکه در زمینه قیمت در بعضی بخش ها نرخ قیمت بین قطار و هواپیما رقابتی و نزدیک به یکدیگر است (هزینه استفاده از قطار بین نیویورک و بوستون 104 دلار (406,728 تومان) است و این مقدار در هواپیما 108 دلار (323503 تومان) است، اما در بسیاری از موارد فاصله زیادی بین این دو وجود دارد و برای مثال هزینه حمل و نقل به وسیله قطار برای رفت و برگشت در راستا نیویورک و Montreal حدود 134 دلار (524,054 تومان) است که قیمت این راستا با مقرون به صرفه ترین سفر هوایی به 294 دلار (1,149,790تومان) می رسد. ایران نیز یکی از کشور هایی است که در آن نرخ بلیط هواپیما و قطار تفاوت بسیار زیادی با یکدیگر دارند. البته باید بدین نکته نیز توجه داشت که سفر با قطار زمان زیادی را نسبت به هواپیما به خود اختصاص می دهد. اما برای مسافرانی که می خواهند در هزینه هایشان صرفه جویی نمایند، قطار انتخاب بسیار خوبی است. در هر حال سفر به صرفه و مناسب است و راستا های ریلی نیز اغلب خوش چشم انداز هستند.

2- هزینه های ثابت

هر فردی که به وسیله هواپیما سفر زیادی داشته باشد، حتما می داند که هزینه های این سفر ها بسیار متغیر هستند و گاهی باعث رنجش مسافران می شوند و البته فعلا نیز شرح مناسبی در مورد اینکه چرا یک بلیط گاهی قیمت بسیار بالاتری دارد و گاهی عادی است، وجود ندارد. البته توجه داشته باشید که در ایران نرخ هواپیما ها ثابت است اما در مقابل شاهد افزایش این نرخ ها هستیم.

3- انعطاف پذیری

با وجود اینکه برای سفر به وسیله قطار در راستا های طولانی باید پیش از آن بلیط را رزور کنید، اما در مورد سفر هایی با راستا کوتاه همواره می توانید به صورت مستقیم وارد عمل شوید. مسافران برای سفر در راستا های کوتاه می توانند در همان روز در ایستگاه حضور یابند و با خرید یک بلیط، اقدام به سفر نمایند. البته احتیاج به پرداخت مبلغ بیشتر از نرخ ثابت برای اینکه بلیط دقیقه آخری خرید نموده اید نیز وجود ندارد. این موضوع در ایران نیز تاحدودی صادق است و مسافران می توانند به وسیله سایت رجا و یا ایستگاه های راه آهن اقدام به خرید بلیط برای سفر های سریع خود بنمایند.

4- حمل چمدان های بیشتر

در حال حاضر اغلب راستا های هوایی هزینه ای اضافی را برای حمل بار بیشتر دریافت می نمایند. اما این سیاست در قطار تاحدودی منصفانه تر است و مسافران می توانند وسایل نسبتا زیادی را با خود به قطار ببرند. به وسیله شرکت Amtrak (شرکتی که در مورد خدمات ریلی فعالیت می نماید، همانند رجا) مسافران می توانند تا 2 ساک را با خود به قطار ببرند که محدودیت وزنی هر کدام از آن ها نیز حدود 22 کیلوگرم است. برای حمل ساک های بیشتر باید برای هر ساک 20 دلار (78,217 تومان) پرداخت کرد. شرکت حمل و نقل Amtrak برای راستا های کوتاه امکان حمل 90 کیلوگرم وسیله را نیز به همراه وسایل شخصی مسافر می دهد. البته انجام این کار نیز هیچ هزینه ای برای مسافران ندارد. باید توجه کرد که چنین کاری را به سادگی نمی توان در خطوط هوایی انجام داد.

5- سفر با خیالی راحت

شرایطی را تصور کنید که قصد سفر با هواپیما را دارید. برای انجام این کار باید در صف های طولانی بازرسی منتظر بمانید و سپس کفش های خود را برای انجام آنالیز در بیاورید. عبور از گیت های امنیتی و مشکلاتی که در مورد مایعات و ژل ها وجود دارد، تمام مواردی هستند که باعث رنجش مسافر می شوند. اما در دنیای قطار ها چنین شرایطی وجود ندارد. برخلاف قوانین فرودگاه که مسافر باید 2 ساعت پیش از پرواز در محل حضور یابد، می توان تنها نیم ساعت قبل از حرکت قطار وارد ایستگاه شد و رسیدن به سکوی ایستگاه نیز کار بسیار ساده ای است. البته آنالیز های سختگیرانه ای همانند فرودگاه ها نیز در قطار صورت نمی گیرد.

6- دسترسی ساده

برخلاف فرودگاه ها، بیشتر ایستگاه های قطار در بخش های شهری و گاهی مرکز شهر قرار گرفته اند. مسافران به سادگی می توانند به آن ها دسترسی داشته باشید و احتیاجی نیست که همانند فرودگاه ها، از تاکسی های گران قیمت فرودگاهی بهره ببرید.

7- سازگار با محیط زیست

قطار ها نسبت به هواپیما و اتومبیل، مصرف انرژی بسیار پایین تری برای هر نفر دارند و همین موضوع باعث شده است که با محیط زیست سازگاری زیادی داشته باشد. انتشار گاز کربن از قطار نیز بسیار کمتر از هواپیما محیط زیست را تخریب می نماید و علت این موضوع به عدم انتشار مستقیم گاز های گلخانه ای به اتمسفر مربوط می گردد. قیمت سوخت قطار نیز مناسب تر است و همین قیمت پایین سوخت، باعث شده که قطار در کشور هایی با اقتصاد ضعیف نیز محبوب باشد.

8- حس و حالی سنتی

در بسیاری از داستان ها و فیلم های قدیمی قطار یکی از وسایلی است که برای حمل و نقل استفاده می گردد. در حال حاضر نیز به همین علت قطار بین مردم محبوبیت زیادی دارد و در کنار هزینه ها، حس و حال خوبی را برای آن ها به وجود می آورد و مخصوصا بچه ها یکی از عاشقان قطار هستند. در راستا های طولانی که مجبور هستید چندین شب را در قطار بمانید، صحبت با هم قطاری ها و انجام دادن کار های مختلف نظیر شطرنج بازی کردن، جک گفتن و موارد مشابه می تواند جالب باشد و در مقابل از خستگی جلوگیری کند. البته دیدن کردن چشم انداز ها طبیعت نیز دوست داشتنی است.

9- راحت و آرامش بخش

هواپیما ها و اتوبوس ها اغلب جایگاه های کوچکی دارند و در راستا های طولانی بسیار خسته نماینده هستند، اما در شرایط این چنینی، قطار یک راه نجات بسیار عالی است. در قطار می توانید بنشینید، دراز بکشید و راه بروید. قطار یکی از امن ترین و راحت ترین وسایل حمل و نقل است و مسافران فضای پای بسیار زیادی نسبت به اتوبوس، خودرو و هواپیما دارند.

10- فراتر از حمل و نقل

برخلاف هواپیما که خیلی سریع مسافران را از نقطه الف به نقطه ب می رساند و تقریبا مسافران جز ابرها نمی توانند چیز دیگری را ببنند، در قطار مسافر می تواند به دیدنی زیبایی های کره زمین بپردازد. به علت اینکه ریل های قطار از بخش های مختلف زمین عبور می نمایند، دیدن کردن چشم انداز ها بسیار هیجان انگیز است. کوه ها، رودخانه ها، پل های بزرگی که روی رودخانه قرار گرفته اند و جنگل ها، مواردی هستند که یک قطار می تواند از آن ها عبور کند. همان طور که در این مقاله از وبلاگ لوازم آشپزخانه مطالعه کردید، با 10 علت برای سفر به وسیله قطار آشنا شدیم. بسیاری از ما خاطرات شیرینی از سفر با قطار در دوران بچگی داریم. این خاطرات شیرین را با ما و کاربران وبلاگ لوازم آشپزخانه به وسیله بخش دیدگاه ها در میان بگذارید.

منبع: کجارو / independenttraveler.com

به "10 علت برای سفر با قطار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 علت برای سفر با قطار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید