اتفاقات عجیبی که در چین می افتد

به گزارش وبلاگ لوازم آشپزخانه، با عجیب ترین های چین آشنا شوید

در چند دهه اخیر کشور چین توانسته است با نیروهای متخصص و فعالی که در کشور خود دارد از بسیاری لحاظ مقام های بالایی را برای خود کسب کند. این کشور جمعیتی بیش از 1 میلیارد و 300 میلیون نفر دارد، که به عنوان پر جمعیت ترین کشور دنیا شناخته شده است. بعلاوه چین توانسته در مقام دومین کشور صادرکننده کالا در دنیا قرار بگیرد، که این خود به معنای قدرتمند بودن اقتصادش در دنیا بشمار می آید. علاوه بر موارد گفته شده یک سری قوانین و اتفاقات عجیبی هم هست که به عنوان عجیب ترین های چین می توان از آنها یاد کرد. با خبرنگاران همراه باشید تا با چند مورد از عجیب ترین های چین آشنا شویم.

اتفاقات عجیبی که در چین می افتد

چینی ها دارای آداب و رسوم و بعلاوه عاداتی هستند که تنها مخصوص به خودشان است. مردم چین به با اراده ترین مردم جهان شناخته شده اند، و این کشور از لحاظ مالی جزء بالاترین رتبه جهانی واقع شده است. اما در این کشور اتفاقاتی می افتد که شاید برای دیگر کشورهای جهان درکش عادی نباشد. اگر بخواهیم مختصری از آن را بگوییم این است که یک ترافیکی در این کشور رخ داد، که بیش از 11 روز طول کشید تا راه برای افراد درون این ترافیک بزرگ باز گردد.

1- در کشور چین به منظور فروش خانه، افرادی که متاهل هستند موظفند که 20 درصد از سود فروش واحد مسکونی خود را به دولت بدهند. به همین منظور در این کشور زوج هایی که بیش از یک خانه دارند از یکدیگر طلاق می گیرند و بعد از آن خانه خود را بدون پرداخت مالیات می فروشند.

2- شاید کمی این موضوع قبولش سخت باشد برای عموم مردم اما چیزی هست که واقعیت دارد، در حال حاضر در جهان از هر 5 نفر ، یک نفر چینی محسوب می گردد.

3- در بعضی از شهرهای چین آلودگی هوا به مقدار ای زیاد است که طبق آمارهای که گرفته اند تنفس در شهری مثل پکن در این کشور مطابق با مصرف روزانه 21 نخ سیگار است. به نقل از خود چینی ها، این کشور محیط زیست و آب و هوا را فدای صنعت کرده است، تا بتواند به عنوان دومین اقتصاد پیروز در جهان شناخته گردد.

4- در کشور چین با توجه به فرهنگ مردسالاری و بعلاوه قانون تک فرزندی که در این کشور حاکم است. شهروندان چینی تنها حق داشتن یک فرزند را دارند. به همین علت سالانه 1 میلیون مادر زمانی که متوجه می شوند جنینشان دختر است، آن را از بین می برند تا نوزادی پسر بجهان بیاورند. عجیب ترین های چین همچنان ادامه دارد ، مطلب را دنبال کنید.

5- خوب حال نوبت به ترافیکی می رسد که در این کشور رخ داد، این رویداد عجیب در شانگهای چین حدود 240 کیلومتر طول داشت، و به مدت 11 روز طول کشید تا مردم بتوانند راهی برای خلاص شدن از آن پیدا نمایند. در این بین مردم محلی در این اتفاق عجیب اقدام به فروش محصولات به قیمتی دو برابر حد معمول نمودند.

7- عددی که در کشور پیشرفته ای مانند چین کمی عجیب تر از عجیب به نظر می رسد، با توجه به اینکه هم اکنون در قرن 21 در حال زندگی هستیم و پیشرفت های بسزایی در جهان و بعلاوه در کشور چین اتفاق افتاده است اما چیزی حدود 30 میلیون چینی در غارهای این کشور در حال زندگی هستند، که خود جای سوال را پیش میآورد. دومین کشور قدرتمند از لحظا مالی چرا باید 30 میلیون غارنشین داشته باشد.

8- آمار عجیب تری که در این کشور وجود دارد تولد نوزادان معلولی است که در هر 30 ثانیه به وقوع می آید.

9- جنگ خروسها و یا سگها در بیشتر کشورهای جهان امری رایج است اما در چین فرم دیگری از مبارزه حیوانات طرفدار دارد . جیرجیرک ها در چین با حضور تماشاگران بسیاری به جان هم می افتند و افرادی هستند که ساعتها وقت صرف تغذیه و آموزش این جیرجیرکها می نمایند. قیمت یک جیرجیرک مبارز معمولی بین 2 تا 8 دلار است اما جیرجیرکهای قهرمان حتی تا 1630 دلار(10000 یوان چین) قیمت دارند.

10- چینی ها در سال 45 میلیارد چوب غذاخوری مصرف می نمایند. این آمار در صورت تقسیم برجمعیت 1 میلیارد و 300 میلیونی چین، برای هر نفر چینی سالانه حدود 40 عدد چوب غذا می گردد. یعنی چینی ها به طور میانه هر 9 روز یکبار چوب غذاخوری خود را تعویض می نمایند.

11- کشور چین به منظور افزایش مقدار گردشگران خارجی قوانینی را وضع کرده است. بعلاوه جاذبه های گردشگری در کشور چین به حدی است که هر فرد غیر چینی حداقل یکبار را دوست دارد که به چین سفر کند. به همین منظور در کشور چین قانونی برای گردشگران وجود دارد که به تناسب آن ایجاب می نماید که فقط گردشگران چینی باید مراقب رفتار خود باشند و قوانین را رعایت نمایند.

12- شهری در کشور چین وجود دارد که به شهر ارواح معروف است، این شهر که یکی از منابع استخراج ذغال سنگ است دارای کمترین مقدار سکنه در خود هست، به گفته خود مردم چین این شهر عنوان بهشت را به برای خود کسب کرده است زیرا تمامی امکانات رفاهی که برای زندگی احتیاج است در آن یافت می گردد، اما هنوز علتی برای اینکه چرا جمعیتیکمتر از 10 هزار نفر در این شهر ساکن هستند، معین نشده است و به شهر ارواح معروف است.

13- بیش از 700 میلیون نفر در چین آب آلوده مصرف می نمایند. با توجه به این که چین بالاترین مقدار جمعیت در جهان را دارد از همین رو رودخانه و دریاچه های این کشور از نظارت کافی برخوردار نمی باشند و همین باعث شده است که آب های این کشور سلامت کافی را نداشته باشد.

14- چین در سالهای اخیر یکی از مراکز پرورش سوسک شده است. به طوری که سرمایه گذاری 1 دلاری در این صنعت ده برابر سود خواهد داشت. این صنعت به عنوان یکی از پر رنق ترین تجارت ها در چین محسوب می گردد و مردم چینی علاقه زیادی برای سرمایه گذاری در این صنعت دارند. از همین رو سوسک خشک شده در امور پزشکی این کشور مصارف بالایی دارد و یک کیلو سوسک خشک شده در گذشته قیمتش 4 دلار بوده، اما در حال حاضر قیمت به علت زیاد شدن درخواست ها به 40 دلار رسیده است. شاید باز هم عجیب ترین های چین ادامه داشته باشد ما تا از آنها اطلاع داشتیم.

منبع : oddee.com

منبع: الی گشت

به "اتفاقات عجیبی که در چین می افتد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتفاقات عجیبی که در چین می افتد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید