Genshin Impact؛ بهترین بازی رایگان کنسول و موبایل

به گزارش وبلاگ لوازم آشپزخانه، یک ماهی از عرضه ی گنشین ایمپکت (Genshin Impact) می گذرد؛ یک بازی رایگان چینی که برای بیشتر پلتفرم ها، اعم از کنسول، کامپیوتر یا موبایل عرضه شده. بازی آن قدر عظیم شده است که حتی اگر اسمش هم به گوشتان نخورده باشد، احتمالا آیکون و تصاویر آن را روی اپ استور موبایل یا صفحه اصلی کنسول خود دیده اید. به عنوان کسی که اعتقادی به بازی های رایگان ندارد، به جرات می گویم که ده ها ساعت پای گنشین ایمپکت زمان گذاشته و حسابی از آن لذت برده ام.

Genshin Impact؛ بهترین بازی رایگان کنسول و موبایل

از تصمیمم برای صحبت درباره بازی مطمئن نبودم، تا اینکه محتوای اولین آپدیت عظیم بازی را، که در فاصله زمانی بسیار کوتاهی از عرضه ی بازی برای انتشار در نظر گرفته شده، آنالیز کردم. در حال حاضر می دانم که گنشین ایمپکت آمده است که بماند. آن هایی که مثل من از همان روز اول پای بازی نشسته اند، قصد ندارند فعلا بی خیال آن شوند و از طرف دیگر، روز به روز به تعداد بازی نماینده های جدید گنشین ایمپکت افزوده می گردد.

گنشین ایمپکت، به عنوان یک بازی کاملا رایگان و عظیم، برای کسانی مثل ما که درگیر شرایط اقتصادی نابه سامانی هستند، اهمیت متفاوتی پیدا می نماید. میزان محتوایی که گنشین ایمپکت بدون پرداخت هیچ مبلغی مقابل گیمر می گذارد، از ده ها بازی خریدنی یا به اصطلاح پریمیوم بیشتر، و حتی لذت بخش تر است.

همه چیز گنشین ایمپکت از نظر فرایند به جا و درست است، سیستم ها و مکانیک های بازی عالی و عمیق هستند، طراحی های بصری و هنری بازی و طراحی شخصیت ها به بهترین شکل اجرا شده اند و داستانی بانمک و دنیایی پرجزییات هم بخش بخش بازی را همراهی می نماید. مهم ترین نکته اینجاست که برای تجربه همه این ها، قرانی پرداخت نمی کنید.

تبلیغ بد هم خوب است

اولین بار که درباره گنشین ایمپکت شنیدیم، به خاطر حمایت های تبلیغاتی پلی استیشن از بازی بود. چند سالی است که سونی از استودیوهای مستقل چینی در قالب برنامه ای به اسم قهرمان چینی پلی استیشن یا چیزی شبیه به آن، حمایت های اقتصادی و تبلیغاتی می نماید. گنشین ایمپکت هم در لیست بازی های نمایش داده شده پلی استیشن بود.

البته که گنشین ایمپکت از نظر وسعت و بودجه ساخت، به هیچ وجه شباهتی به دیگر ساخته های مستقلی که سونی از آن ها حمایت اقتصادی نموده ندارد، ولی احتمالا چون سازندگانش برنامه داشتند بازی را روی پلی استیشن 4 هم عرضه نمایند، این بازی هم به لیست نمایش های متعدد سونی در چین پیوسته بود.

در هر حال، به خاطر حرکت عجیب و غریب یک گیمر چینی بود که بازی گنشین ایمپکت برای اولین بار سر و صدایی به پا کرد و جماعتی خارج از چین هم نگاهی به تریلر آن انداختند. تریلر اولیه بازی به شدت شبیه به زلدا: نفس وحش بود و چه از نظر گیم پلی و چه طراحی ها و حتی موسیقی، یک بازی عینا شبیه به قسمت اخیر زلدا را به تصویر می کشید. البته که این موضوع هنوز هم کاملا در بازی صدق می نماید و به موقع درباره آن هم صحبت خواهیم کرد، ولی یک هوادار چینی پلی استیشن به هیچ وجه از این موضوع شادمان نبود.

تبلیغات گنشین ایمپکت در غرفه سونی در عظیمترین نمایشگاه بازی چین در حال نمایش بود که یک گیمر چینی، پلی استیشن 4 خود را از کوله اش در آورد، آن را بالا گرفت و آغاز به عربده کشی مقابل غرفه سونی کرد. جملات کم و بیش با این مضمون بودند که ننگ بر تو ای سونی که این تقلید محض از زلدا را تبلیغ می کنی!؛ حین همین فریادها هم او پلی استیشن 4 خود را به زمین کوباند و آن را خرد کرد.

تا سال ها بعد از این قضیه هنوز هم از گنشین ایمپکت با عنوان همان بازی چینی که کپی زلداست یاد می کردیم، ولی در واقعیت، با اینکه بازی تعداد زیادی از مکانیک های و سیستم های خود را معینا از روی زلدا برداشته، باز هم تجربه خاص خود را ارایه می دهد.

گنشین ایمپکت یکی از عظیمترین ساخته های صنعت بازی چین است و با بودجه ای صد میلیون دلاری فراوری شده. حتی با اینکه فرایند گنشین ایمپکت بارها از دیگر بازی های هم سبک خود بهتر است، اما از نظر سیاست های تجاری، بازی تفاوتی با دیگر بازی های معمول رایگان ساخته چین ندارد. گنشین ایمپکت، با تمام محتوای مختلفی که ارایه می دهد، باز هم اساسا یک بازی گاچا (Gacha) است.

شرط بندی اختیاری

بازی های گاچا، سبک خاصی از بازی های موبایل هستند که حول جمع کردن شخصیت و آیتم ساخته می شوند؛ آن هم آیتم ها و شخصیت هایی که همگی از داخل بسته و لوت باکس در می آیند و امکان خرید جداگانه شان وجود ندارد. این بازی ها، که محبوبیت بسیار زیادی در آسیای شرقی دارند، به صورت رایگان ارایه می شوند و به وسیله فروش لوت باکس و بسته، درآمدزایی می نمایند.

در این سبک بازی ها، گیمر معمولا برای پیشرفت، احتیاج به سلاح ها و شخصیت های قوی تر دارد؛ این سلاح ها و شخصیت ها هم معمولا در بسته ها پیدا می شوند. در بیشتر بازی های این سبک، می توان با بازی کردن، تعدادی بسته به صورت دوره ای دریافت و آن ها را باز کرد؛ ولی اگر گیمری می خواهد شخصیتی خاص را از توی لوت باکس در بیاورد، همه شخصیت های خود را ارتقا دهد، یا بی خیال تکرار متعدد مراحل برای جمع کردن آیتم گردد، باید آغاز به هزینه کردن در بازی کند.

گنشین ایمپکت هم یک بازی در سبک گاچاست. در واقع از معدود دفعاتی است که یک بازی گاچا را روی کنسول و کامپیوتر و خارج از پلتفرم موبایل می بینیم. این موضوع هم مطمئنا به خاطر وسعت بازی است. گنشین ایمپکت حتی همین حالا که در مراحل اولیه عرضه واقع شده است هم حسابی عظیم است. آن هم پیش از اینکه آپدیت های دوره ای و متعدد بازی عرضه شوند؛ آپدیت هایی که قرار است به شکلی مرتب نقشه بازی را عظیمتر نمایند و کوئست های مختلف و جدیدی را به بازی بیاورند. یک بازی در چنین حد و اندازه ای، عرضه روی تمام پلتفرم ها را می طلبد؛ حتی با در نظر دریافت این موضوع، در هفته نخست عرضه، آن صد میلیون دلار هزینه ای که برای ساخت گنشین ایمپکت شده بود، تمام و کمال بازگشت.

بله، شاید باورتان نگردد، اما جمعیت عظیمی از بازی نماینده ها، هزینه های بسیار زیادی روی بازی نموده اند. در واقع به عنوان کسانی که تصمیم (و صد البته توانایی) هزینه کردن در بازی را نداریم، سپاسگذار آن دسته گیمرهایی هستیم که به جای ما هم در گنشین ایمپکت خرج می نمایند تا بازی نه تنها قوت خود را حفظ کند، بلکه حتی عظیمتر گردد.

آنالیز سخاوت بازی در لوت باکس های خود و موضوع هایی این چنین، برای ما که به خاطر مکانیک های گاچا سراغ گنشین ایمپکت نرفته ایم و قرار نیست هم در بازی خرج کنیم، چندان سودی ندارد. نگاه به این عناصر بازی برای آن گیمری مهم است که می خواهد ده بیست لوت باکس بخرد و انتظار دارد این بسته ها، حداقل چند شخصیت و سلاح خوب به او بدهند. با این حال، برای اینکه آنالیز کاملی داشته باشیم، می گوییم که احتمال درآمدن شخصیت و سلاح های پنج ستاره در لوت باکس های بازی، به شکل غیر قابل باوری پایین است.

احتمال درآمدن یک شخصیت پنج ستاره (که بهترین و قدرتمندترین شخصیت های بازی هستند) در لوت باکس های گنشین ایمپکت 0.6 درصد است؛ عددی که مثل آن را در هیچ بازی گاچا دیگری تا به حال ندیده بودیم. درصد پیدا کردن بهترین آیتم ها حتی در خسیس ترین بازی های گاچا هم حدودا بین 5 تا 6 درصد است؛ طوری که رقم 0.6 درصد گنشین ایمپکت فاجعه است. این درصد به قدری پایین است که خود سازندگان قول داده اند اگر 90 (!) لوت باکس باز کردید و شخصیتی پنج ستاره از آن بیرون نیامد، ما خودمان یکی به شما می دهیم.

شاید بد نباشد اضافه کنم که بعد از حدود سی چهل ساعت بازی کردن، به اندازه خرید حدود 50 عدد لوت باکس، واحد پولی داخل بازی را جمع نموده ام؛ که در مقایسه با یکی دو بازی گاچا که پیش از این روی موبایل بازی نموده بودم، اصلا زیاد نیست.

البته که ما حتی ذره ای به این حرکت گنشین ایمپکت ایراد نمی گیریم. آنچه گنشین ایمپکت به رایگان در مقابل گیمر گذاشته، به خودی خود ده ها دلار می ارزد. گیم پلی و دنیای گنشین ایمپکت به تنهایی واقعا عالی است و این قول را به شما می دهیم که احتیاجی به استفاده از مکانیک های گاچا در بازی نخواهید داشت.

تقلیدی صحیح

فرایند بازی گنشین ایمپکت کاملا با الهام از قسمت اخیر مجموعه بازی های زلدا ساخته شده و این موضوع، اصلا نکته بدی نیست. بعضی اوقات شباهت ها به قدری زیاد می شوند که ممکن است در ذوق بزنند، ولی تقلید از روی زلدا: نفس وحش آن قدر صحیح و بدون اشکال اجرا شده که گنشین ایمپکت را هم به یک بازی بسیار خوب از دیدگاه گیم پلی تبدیل نموده است.

البته که در مملکت ما اساسا کسی زلدا بازی ننموده، در نتیجه قرار نیست موقع بازی کردن گنشین ایمپکت، تمام مدت در ذهن خود آن را با زلدا مقایسه کنید و به آن خرده بگیرید. ما هم دیگر اسم زلدا را نمی آوریم و تجربه گنشین ایمپکت را به صورت جداگانه و بدون مقایسه با زلدا آنالیز می کنیم؛ اتفاقی بی سابقه که فقط و فقط با دانش این موضوع که مخاطب تان زلدا بازی ننموده، ممکن می گردد.

گنشین ایمپکت یک نقش آفرینی اکشن محیط-باز است. فرایند بازی کاملا بر اساس گشت و گذار در نقشه ای عظیم طراحی شده؛ طوری که زمان زیادی را در بازی مشغول گردش در محیط بازی و کشف اتفاقات مختلف گوشه و کنار آن هستید. بازی نقشه ای شامل کوهستان ها، رودها، دشت ها و هم چنین چند شهر دارد.

نقشه بازی تنوع خوبی از محیط های مختلف را در خود جای داده و بدون شک هم جذاب ترین بخش گیم پلی گنشین ایمپکت، پیدا کردن آیتم های ریز و درشت در این نقشه است. پیدا کردن آیتم های مختلف، معمولا راحت نیست. بعضی اوقات برای اینکه صندوق عظیمی که پیدا نموده اید را باز کنید، باید دشمنان دور و اطرافش را از بین ببرید و بعضی اوقات هم معمایی را حل کنید.

مبارزه با دشمنان و حل پازل های بازی، احتیاجمند استفاده از قدرت های مختلفی است که در اختیار دارید. این قدرت ها، بین شخصیت های تان تقسیم شده اند. می گوییم شخصیت ها، چون یکی از مکانیک های اصلی بازی، تعویض لحظه ای شخصیت ها حین مبارزه یا حل معماهاست.

یکی دو ساعت که گنشین ایمپکت بازی کنید، بازی چهار شخصیت بسیار خوب را در اختیارتان می گذارد. به همین خاطر است که کمی بالاتر گفتیم احتیاجی به استفاده از مکانیک های گاچا و خرید لوت باکس ندارید. بازی خودش همان ابتدای کار چهار شخصیت به شما می دهد و با انجام چالش های مختلف یا باز کردن لوت باکس هایی که با بازی کردن دریافت نموده اید، می توانید حتی بعضی از شخصیت های دیگر را هم به رایگان دریافت کنید.

حملات شخصیت ها، عنصر خاص خود را دارند؛ به این شکل که بعضی شخصیت ها با آتش حمله می نمایند، بعضی با یخ، بعضی با باد یا عنصرهای دیگر. ضربات دشمنان هم این فرایند را رعایت می نمایند و احتمالا می توانید حدس بزنید که برای مثال مبارزه با دشمنی که با آتش حمله می نماید، احتیاج به استفاده از عنصر یخ دارد.

شخصیت ها هر کدام می توانند روی چهار کلید جهت دار دسته، قرار بگیرند. هنگام مبارزات یا هر زمان دیگری هم می توانید به سرعت و با فشردن یک کلید، شخصیت خود را عوض کنید. ادغام این حملات با یکدیگر، ضربات قدرتمندتر و عظیمتری خلق می نماید. مثلا می توانید یک ضربه آتشین بزنید، در لحظه شخصیت خود را تغییر دهید و یک ضربه ویژه با باد روی همان آتش بزنید تا یک طوفان آتشین درست کنید.

برای اینکه دشمنان و غولآخرها را از بین ببرید، حتما احتیاج دارید تا چگونگی ادغام عناصر مختلف را یاد بگیرید. البته که کشف نقطعه ضف دشمنان، به سادگی نگاه کردن به آیکون بالای سر آن هاست. معماها هم بیشتر اوقات به همین راحتی حل می شوند و احتیاج به استفاده از ضربات با عنصر خاص خود را دارند.

سیستم مبارزه بازی، نسخه ساده تر اکشن های ساخته پلاتینیوم گیمز است. با یک کلید حرکت ضعیف ولی سریع خود را اجرا می کنید و با کلید دیگری، حرکت قدرتمند خود را که استفاده دوباره اش احتیاج به دو سه ثانیه ای صبر کردن دارد. به غیر از این ها هم هر شخصیت یک حرکت ویژه دارد که پس از مدتی معین شارژ می گردد و صدمه زیادی وارد می نماید. کلیدی کاملا مجزا هم برای جاخالی دادن روی دسته قرار داده شده که استفاده به موقع از آن بخش مهمی از مبارزات است.

مبارزات در گنشین ایمپکت بسیار سرگرم نماینده از آب درآمده اند؛ مخصوصا اگر تیم خوبی برای خود تنظیم کنید، چگونگی ادغام حرکات آن ها را یاد بگیرید و از آن ها در مبارزت بهره ببرید.

بعضی از مراحل های داستانی بازی، شما را به سیاهچال های مختلفی می برند و در این سیاهچال ها، تمام توانایی های تان به چالش کشیده می گردد. سیاهچال ها پر از دشمنان کوچک، غولآخرها و معماهای مختلف هستند و پس از اینکه یک بار آن ها را انجام می دهید، می توانید با درجه های سختی بالاتر دوباره آن ها را امتحان کنید و با توجه به درجه سختی، پاداش های مختلفی بگیرید.

اینکه تیم مناسبی از شخصیت ها تنظیم کنید، یا شخصیت های خود را به خوبی ارتقا دهید، بخش مهمی از بازی است. عناصر نقش آفرینی بازی هم اینجا به کارتان می آیند.

حس پیشرفت

همه چیز در گنشین ایمپکت قابل ارتقاست؛ از خود شخصیت ها گرفته تا مهارت های مختلف آن ها و تک تک سلاح ها و آیتم هایی که در اختیار دارید، قابل ارتقا هستند. حتی جدا از شخصیت ها و آیتم ها، خود بازی یا حتی اکانت تان هم تراز خاص خود را دارد و بعضی از کوئست ها یا قابلیت های بازی، تا به تراز معینی نرسید، قابل دسترسی نخواهند بود.

بازی صدها نوع آیتم مختلف دارد که در ارتقای شخصیت ها و آیتم ها به کارتان می آیند. کارهایی که می توانید با آیتم ها انجام دهید بسیار زیاد است. با بعضی آیتم ها غذا درست می کنید، با بعضی آیتم ها طلسم یا جادوهای مختلف و با بعضی دیگر هم در یک آهنگری برای خود سلاح می سازید.

انجام هر کدام از این کارها احتیاجمند پیش احتیاج خود است. برای مثال، برای اینکه غذای خاصی را درست کنید، باید اول دستور آن را پیدا کنید. معمولا هم دستورهای غذا را با انجام کوئست های بسیار کوچک و فرعی بازی به دست می آورید. ولی حتی کار کوچکی مثل پختن غذا، می تواند تاثیر عظیمی روی مبارزات شما داشته باشد. بعضی غذاها قدرت تان را برای مدتی معینی زیاد می نمایند یا تا چند ثانیه پشت سر هم خط سلامتی تان را پر می نمایند.

ساخت هر آیتم دیگری هم در بازی می تواند به همین منوال مهم باشد. سلاح ها برای مثال، در دو بخش ارتقا پیدا می نمایند. سلاح هایی که پیدا نمی کنید و به کارتان نمی آیند و سلاح های ضعیف تر، می توانند به منابعی برای افزایش قدرت سلاح تبدیل شوند. سطح سلاح ها هم قابل ارتقاست که نه تنها قدرت آن ها را بالا می برد، بلکه قابلیت های جدیدی هم به آن ها اضافه می نماید.

به غیر از سلاح و مهارت های اصلی شخصیت ها، می توان روی هر شخصیت هم چنین پنج آیتم مختلف را فعال کرد. صدها نوع آیتم مختلف که هر کدام تاثیری متفاوت روی قدرت و توانایی های شخصیت دارند، در بازی پیدا می شوند. این آیتم ها هم چنین در دسته های معینی قرار گرفته اند و اگر بتوانید ست کامل آیتم های یک دسته را پیدا کنید و روی شخصیت خود قرار دهید، حتی قدرت ها و توانایی های جدیدتری کسب خواهید کرد.

تعداد آیتم های مختلف بازی شاید در ظاهر بسیار زیاد و سردرگم نماینده و ساخت و سازها هم پیچیده به نظر برسند، اما بازی به اندازه کافی آیتم در اختیارتان قرار می دهد که معمولا اگر بخواهید چیزی بسازید، می بینید که همه چیز لازم را در اختیار دارید. در همه حال می توانید 30 هزار آیتم مختلف در کیف خود داشته باشید و حتی لازم نیست نگاهی به آن ها بیاندازید. همین طور در بازی جلو بروید و آیتم جمع و به هنگام ساخت و ساز، از آن ها بهره ببرید.

البته که آیتم ها در چند سطح کمیابی متفاوت قرار می گیرند. ارتقای سلاح ها و شخصیت ها هم به یکی دو تراز نخست، آیتم های چندان کمیابی نمی خواهد، ولی اگر بخواهید همه چیز خود را تا بالاترین سطح ارتقا دهید، یا باید روزانه ساعت ها گنشین ایمپکت بازی کنید، یا اینکه در بازی پول واقعی خرج کنید.

نکته اینجاست که بازی کردن کوئست های اصلی و داستانی بازی و حتی سیاهچال های سخت و چالش برانگیز، فعلا احتیاجی به ارتقای چندان زیاد سلاح ها و شخصیت ها ندارد. اینکه آیا یکی دو سال بعد هم قضیه به همین شکل خواهد بود، موضوعی است که در حال حاضر معین نیست. آیا سازندگان گنشین ایمپکت در آینده آن قدر بازی را سخت می نمایند تا گیمر مجبور گردد آیتم و لوت باکس بخرد و شخصیت های خود را تا بالاترین سطح ارتقا دهد؟ فکر نمی کنیم چنین اتفاقی بیافتد؛ حداقل نه برای کوئست های داستانی و حتی فرعی بازی.

جذابیت شخصیت های مختلف بازی، عامل اصلی ترغیب نماینده برای دریافت لوت باکس در بازی است.

انیمه ولی از نوع سالم

طراحی های گنشین ایمپکت عالی است؛ البته به شرط اینکه مسئله ای با ظاهر انیمه-طور بازی نداشته باشید. شاید از دور به بازی نگاه کنید و در ذهن تان، تمام شخصیت ها را دخترک های انیمه ای روی اعصاب ببینید، ولی واقعیت اینگونه نیست و گنشین ایمپکت شخصیت های متنوع و بسیار خوبی دارد. با این حال، به هیچ وجه این موضوع را رد نمی کنیم که بازی از بیخ و بن انیمه است. چه طراحی ها و چه داستان و دیالوگ ها، همه کاملا انیمه ای هستند.

بد نیست در این میان اضافه کنیم همین که گنشین ایمپکت به عنون یک بازی رایگان، تعداد زیادی کوئست خوب و میان پرده و صداگذاری و چیزهایی شبیه آن را به مخاطب ارایه می دهد، اساسا موضوع عجیب و نادری است. کوئست ها، البته منهای کوئست های خیلی فرعی، همگی صداگذاری شده اند، آن هم نه به یک زبان و بلکه در چهار زبان مختلف و با اجرای بسیار خوب.

گنشین ایمپکت در واقع همواره مشغول تبلیغ شخصیت های مختلف داخل بازی است تا مخاطب را به دریافت لوت باکس ترغیب کند. شخصیت ها هم برای هر چه بیشتر جذاب شدن، به غیر از طراحی، احتیاج به صدا و اجرای خوب دارند. این موضوع هم کاملا در بازی رعایت شده است و گنشین ایمپکت از همان ابتدا، به مخاطب اجازه می دهد تا از بین صداگذاری ژاپنی، انگلیسی، چینی و کره ای یکی را انتخاب کند. صداگذاری انگلیسی، به غیر از شخصیت هدایت که تمام مدت کنارتان جیغ جیغ می نماید، از همه نظر عالی است و بعد تازه ای به شخصیت ها اهدا می نماید.

بازی به یاری شخصیت های خود، داستانی بسیار ساده را تعریف می نماید؛ داستانی که وجودش از نبود آن بهتر است. ولی واضح است که شخصیت ها تمرکز اصلی بازی هستند. کاراکترها، جدای اینکه آن ها را در اختیار دارید یا نه، کوئست های فرعی مخصوص به خود را هم دارند و معمولا در این کوئست ها، کنترل آن شخصیت را به دست می گیرید.

به غیر از کوئست های اصلی و فرعی بازی، که در واقع داستان آن را تشکیل می دهند، بازی هم چنین روزانه چهار کوئست کوچک به شما می دهد که با تمام کردنشان، پاداش هایی دریافت می کنید. نکته جالب اینجاست که حتی همین کوئست های روزانه هم دو سه خط داستان دارند. واضح است که سازندگان گنشین ایمپکت مطمئن شده اند تا هر جایی که می توانند، کمی داستان به بازی اضافه نمایند و این موضوع، معینا وقتی که در شهر حرکت و با افراد صحبت می کنید، بیشتر خود را نشان می دهد. بازی یک کتابخانه عظیم در شهر اصلی اش دارد که پر است از ده ها کتاب؛ کتاب هایی که هر کدام قصه و افسانه ای از دنیای بازی تعریف می نمایند.

گنشین ایمپکت از نظر بصری، به جای اینکه روی بحث فنی گرافیک تمرکز نموده باشد، مطمئن شده است تا سبک و سیاق هنری خاصی ارایه دهد که روی مجموعه ای عظیم از دستگاه ها، زیبایی خود را حفظ می نماید. بازی روی همه پلتفرم ها، اعم از کامپیوتر، کنسول و موبایل عرضه شده و معینا باید روی تمام آن ها اجرا گردد. با این حال، اینکه بازی نسخه موبایل دارد، مانع زیبایی نسخه های کامپیوتر و کنسول نشده.

نسخه های کامپیوتر و پلی استیشن گنشین ایمپکت بسیار زیباست. از طرف دیگر، بازی روی بیشتر موبایل ها و تبلت ها هم با کیفیت های خوب ولی متفاوتی اجرا می گردد. می توان گنشین ایمپکت را روی گوشی های قدرتمند و مدرن، با گرافیکی شبیه به پلی استیشن و بعضا حتی بهتر اجرا کرد. نسخه آپید بازی (البته روی آخرین مدل آیپد) گرافیکی شبیه به نسخه پلی استیشن دارد و با سرعت 60 فریم اجرا می گردد، در حالی که نسخه پلی استیشن 4 روی نرخ فریم 30 بالا و پایین می گردد.

البته سازندگان تصمیم گرفته اند تا مثلا روی پلی استیشن 4 پرو بازی را با وضوح تصویر 4K کامل اجرا نمایند. ترجیح می دادیم به جای 4K، بازی گزینه ای برای اجرا روی وضوح تصویر فول اچ دی ولی سرعت 60 فریم داشت. لازم به اشاره نیست که نسخه کامپیوتر بهترین گرافیک را دارد و می تواند با بالاترین رزولوشن های ممکن و فریم ریت کاملا آنلاک اجرا گردد.

در کنار کیفیت های بصری بازی، گنشین ایمپکت هم چنین موسیقی زیبایی دارد که بر خلاف انتظار یک بازی رایگان، توسط ارکستری عظیم نواخته شده. موسیقی بازی در مناطق مختلف نقشه و به هنگام انجام فعالیت های مختلف فرق می نماید و در همه حال کاری می نماید تا تجربه بازی، بسیار عظیمتر آنچه هست، به نظر برسد.

تمام این بخش ها، از طراحی های بصری بازی گرفته تا صداگذاری و موسیقی و نقشه زیبای آن، کنار هم می نشینند تا به هنگام گنشین ایمپکت بازی کردن، تجربه لذت بخشی را به شما ارایه نمایند. به سادگی می توانیم بگوییم که وقتی گنشین ایمپکت بازی می کنید، حس و حال خوبی دارید.

گنشین ایمپکت، به عنوان یک بازی رایگان، کاملا فراتر از انتظارات عمل می نماید. بازی در حال حاضر به اندازه چند ده ساعت محتوای بسیار خوب دارد که به لطف سیستم ها و مکانیک های سرگرم نماینده و لذت بخشش، به خوبی چند هفته تان را می سازند؛ آن هم بدون در نظر دریافت آپدیت های دوره ای که قرار است به رایگان، حتی بازی را عظیمتر نمایند. ممکن است حتی با هدف دریافت لوت باکس و شخصیت هایی که از آن ها خوشتان آمده است، درگیر چرخه دریافت آیتم ها و واحد پولی بازی شوید. ولی باز هم می گوییم که برای لذت بردن از گنشین ایمپکت، احتیاجی به پرداخت مبلغی ندارید.

به راحتی می توان گنشین ایمپکت را با در نظر دریافت حجم محتوا و گیم پلی ای که ارایه می دهد، بهترین بازی رایگان سبک خود عنوان نمود. اگر مقاومتی نسبت به انیمه ندارید، نصب و امتحان گنشین ایمپکت ضرری برای تان نخواهد داشت.

نام بازی: Genshin Impact

تهیه نماینده: miHoyo

سازنده: miHoyo

سبک: نقش آفرینی اکشن

پلتفرم ها: iOS، Android، PC، PS4، Switch

منبع: دیجیکالا مگ

به "Genshin Impact؛ بهترین بازی رایگان کنسول و موبایل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "Genshin Impact؛ بهترین بازی رایگان کنسول و موبایل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید