افتتاح یک کتاب فروشی سورئال در چین

به گزارش وبلاگ لوازم آشپزخانه، کتاب فروشی جدیدی در چین ساخته شده است که به لحاظ طراحی شباهت زیادی به کلیسا دارد و تجربه متفاوت و منحصربه فردی از مطالعه کتاب را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می آورد.

افتتاح یک کتاب فروشی سورئال در چین

برای علاقه مندان به کتاب و مطالعه، هیچ چیز به میزان قدم زدن در کتاب فروشی جذابیت ندارد؛ موضوعی که به خصوص درباره کتاب فروشی Dujiangyan Zhongshuge در شهر چنگدو چین صدق می نماید. این محل که به وسیله شرکت معماری X + Living از شانگهای طراحی شده است، ساختاری شبیه به یک کلیسای جامع دارد؛ چراکه علاوه بر سقف های آینه کاری، دارای کف کاشی کاری با کاشی های سیاه است که عناصر باشکوه این طراحی را به زیبایی هرچه تمام تر منعکس می نمایند؛ به طوری که به نظر می رسد عناصر طراحی به سمت بالا امتداد یافته و ابعاد بسیار بزرگی پیدا نموده اند. قفسه های منحنی، فضاهای آلاچیق مانند دنجی را ایجاد نموده اند؛ مضاف بر اینکه وجود ستون ها و طاق های بلند نیز حس یک مکان مقدس را برای بازدیدنمایندگان تداعی می نمایند.

لی شیانگ (Li Xiang)، بنیانگذار X + Living، در اینستاگرام در رابطه با این کتاب فروشی شرح داده است:

ایده طراحی این کتاب فروشی از سد باشکوه دوژیانگیان گرفته شده است و این موضوع را می توانید در شکل قفسه های کتاب ببینید که دقیقا مانند دیوار یک شهر فوق مدرن هستند که با فرهنگ تاریخی بنا شده است. با ایجاد این چشم انداز و استفاده از تکنیک معماری، ما روح باشکوه کوه ها و رودخانه ها را به یک فضای داخلی منتقل نموده ایم و منظره ها هنری زیبا و باعظمتی را به خوانندگان ارائه داده ایم.

این فروشگاه یک کسب وکار کوچک نیست و بیش از 80 هزار کتاب از 20 هزار دسته بندی مختلف را در خود جای داده است. یک کافه و محوطه بچه ها در طبقه اول وجود دارد و در طبقه دوم جایگاه هایی برای بازدیدنمایندگان تعبیه شده است تا در فضایی به بزرگی حدودا 1000 متر مربع به مطالعه یا کار بپردازند.

شرکت معماری X + Living همه جزئیات را با دقت در نظر گرفته است؛ به نحوی که با جاگذاری تصاویر کتاب در قفسه های بالاتر، به بازدیدنمایندگان این تصور را می دهد که کتاب ها همه جا هستند و از کف تا سقف کتاب فروشی مملو از کتاب است؛ در حالی که کتاب های واقعی همان هایی هستند که در دسترس بازدیدنمایندگان قرار دارند.

منبع: کجارو / archdaily.com / matadornetwork.com

به "افتتاح یک کتاب فروشی سورئال در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح یک کتاب فروشی سورئال در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید