توسعه 6G سامسونگ رسما آغاز شد

به گزارش وبلاگ لوازم آشپزخانه، از امروز، سامسونگ گام های محکم و جدی برای دستیابی به فناوری 6G برمی دارد و توسعه نسل ششم شبکه های موبایل از دستور کارهای مهم این شرکت است.

توسعه 6G سامسونگ رسما آغاز شد

شرکت سامسونگ الکترونیک با انتشار یک بیانیه، به طور رسمی از همکاری با دانشگاه پرینستون برای توسعه شبکه های 6G خبر داد. سامسونگ می خواهد از پیشتازان نسل بعدی شبکه های موبایل باشد.

6G سامسونگ برای آینده

به گزارش ، سامسونگ الکترونیک روز 24 بهمن (13 فوریه) گفت گروه تحقیق و توسعه این شرکت به نام Samsung Research America که اختصارا SRA نامیده می شود؛ یک قرارداد همکاری با دانشگاه پرینستون منعقد کرده تا روی توسعه نوآوری ها و فناوری های شبکه های 6G کار شود.

براساس این قرارداد، بخش تحقیقاتی سامسونگ عضو گروه و برنامه ابتکاری NextG می شود تا در بهبود فناوری های مختلف و سرعت بخشیدن به پذیرش و استفاده از آن ها، تسریع شود.

برنامه ابتکاری NextG از طریق دانشکده مهندسی و علوم کاربردی پرینستون راه اندازی شده است. این گروه فقط روی 6G کار نمی کنند؛ بلکه مباحثی مانند انعطاف پذیری شبکه ها در نسل های بعدی، فناوری های ابر و سنجش هوشمند نیز مورد مطالعه و تحقیق و توسعه قرار می گیرند.

بزرگان همه جمع اند

فقط بخش SRA سامسونگ عضو گروه NextG نیست و بزرگان دیگری از جهانی فناوری مانند نوکیا (آزمایشگاه بل نوکیا)، وودافون، مدیاتک، اینتل، اریکسون و کوالکام هم حضور دارند و روی 6G تحقیق می کنند.

شاید این سوال مطرح شود که مگر نسل پنجم شبکه های موبایل به طور کامل پیشرفته و در سراسر جهان استفاده می شود که شرکت هایی مانند سامسونگ سراغ 6G رفتند؟

در جواب باید گفت هنوز 5G به طور کامل در سراسر جهان اجرا نشده و فناوری های مرتبط با آن نیز در حال توسعه هستند اما همیشه شرکت های دوست دارند جلوتر از جامعه حرکت کرده و سراغ فناوری های نو و نوآوری های آینده بروند.

6G سامسونگ خبر تازه ای نیست و کشورهایی مانند چین و ایالات متحده یا شرکت هایی مانند هواوی، از چند سال پیش در حال تحقیق روی نسل ششم موبایل هستند.

منبع: شبکه چی

به "توسعه 6G سامسونگ رسما آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه 6G سامسونگ رسما آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید