ده موزه برتر زوریخ؛ شهر دیدنی سوئیس، تصاویر

به گزارش وبلاگ لوازم آشپزخانه، بسیاری از موزه های درجه یک و ممتاز سوئیس در شهر زوریخ یافت می شوند. موزه ملی زوریخ، موزه پول، موزه تراموای زوریخ، موزه فوتبال جهانی فیفا و غیره تعدادی از پرطرفدارترین موزه های زوریخ هستند که از تنوع و جذابیت بالایی برخوردارند. در این مطلب ده مورد از برترین موزه هایی که باید از آن ها تماشا کنید را به شما معرفی می کنیم.

ده موزه برتر زوریخ؛ شهر دیدنی سوئیس، تصاویر

1. موزه ملی زوریخ

هیچ جایی را بهتر از موزه ملی زوریخ (National Museum Zurich) نخواهید یافت که اطلاعات کاملی از تاریخ سوئیس و مردم آن در اختیار شما قرار دهد. در این موزه که به آن لندسموزیم (Landesmuseum) هم گفته می گردد زندگی سوئیسی از ما قبل تاریخ تا حال حاضر به نمایش گذاشته شده و در کلکسیون های دائمی هنر و مصنوعات دست ساز نگاهی عمیق تر به دوره های خاص زمانی تاریخ کشور افکنده شده است. موزه ملی زوریخ پربازدیدترین موزه فرهنگی سوئیس محسوب می گردد و اخیراً بخش مدرنی به آن افزوده شده که امکان نمایش قطعات بیشتری را فراهم نموده است.

2. موزه پول

برای دانستن درباره تاریخ پول چه جایی بهتر از شهری که یکی از عظیم ترین مراکز بانکی دنیا شناخته می گردد را می توان جستجو کرد. موزه پول (Money Museum) قطعاتی از کلکسیون شخصی سکه شناس سوئیسی یورگ کونزت (Juerg Conzett) را نمایش می دهد و تاریخ پول را از زمان پیدایش آن تا امروز و تا منظره آینده آن ترسیم می نماید. در موزه پول می توانید با سرگذشت آن از دوران استفاده از پر و استخوان تا بیت کوین آشنا شوید.

3. موزه ریتبرگ

موزه ریتبرگ (Museum Rietberg) تنها موزه هنر در سوئیس است که به هنر غیراروپایی اختصاص دارد و یکی از عظیم ترین موزه های زوریخ به تعداد می آید. این موزه آثار هنری از آسیا ، آفریقا ، آمریکا و اقیانوسیه را شامل می گردد. مجسمه های بودایی چین با قدمت مربوط به قرن ششم از مجذوب نماینده ترین قطعات این بخش هستند. موزه در ویلایی واقع شده که در بازسازی اخیر ورودی شیشه ای زیبایی به آن افزوده شده و به نام امرالد (Emerald) شناخته می گردد.

4. کونستهاوس زوریخ

برترین هنرهای زیبای سوئیس را در کونستهاوس زوریخ (Kunsthaus Zurich) خواهید دید. بعلاوه کلکسیونی از آثار هنرمندان مطرح دنیا مربوط به قرون وسطی در این موزه به نمایش گذاشته شده است. آثاری از پیکاسو، مونه و لیپشیتس (Lipchitz) در کنار آثار پرتعدادی از هنرمندان سوئیسی همانند ریست (Rist)، هودلر (Hodler) و جاکومتی (Giacometti) در این موزه نگهداری می شوند. دیگر موزه هنرهای زیبای این کشور را به جهت عظیمی مجموعه نمی توان با کونستهاوس زوریخ مقایسه کرد.

5. موزه طراحی

در محوطه دانشگاه زوریخ برترین موزه طراحی سوئیس و یکی از معتبرترین موزه های این حوزه در اروپا را خواهید یافت. موزه طراحی (Museum of Design) چهار بخش پوستر، طراحی، گرافیک و هنر کاربردی را شامل می گردد. 500,000 اثر این موزه در این چهار مجموعه تقسیم شده اند و پیشرفت طراحی از سال 1875 تا عصر صنعتی در قرن بیستم را ترسیم می نمایند.

6. موزه تراموای زوریخ

اگر علاقمندید در خصوص یکی از محبوب ترین سیستم های حمل و نقل زوریخ، یعنی تراموا، بیشتر بدانید به موزه تراموای زوریخ (Zurich Tram Museum) سری بزنید. اتاقک های تراموا مربوط به سال 1897 در این موزه به نمایش گذاشته شده است. رفتن به موزه که در ایستگاه قدیمی برگویز (Burgwies) واقع شده، خود سفری کامل در تاریخ تراموای زوریخ محسوب می گردد چرا که قدیمی ترین تراموای در حال کارِ شهر در خط موزه تردد می نماید.

7. موزه فوتبال دنیای فیفا

موزه فوتبال دنیای فیفا از موزه های تازه تأسیس زوریخ است که در سال 2016 بازگشایی شده و بیش از 1000 اثر نمایشی از بازه زمانی اولین جام دنیای در سال 1930 و به میزبانی کشور اروگوئه تا به امروز را شامل می گردد. همه 211 انجمن های عضو فیفا حتی تیم های ضعیفی که هیچوقت به فینال نرسیدند، در این موزه حضور دارند.

8. موزه ساعت بایر

در خیابان تجاری مشهور بانهوف یکی از برترین کلکسیون های دنیا در زمینه ساعت سازی واقع شده است. موزه ساعت بایر (Beyer Clock and Watch Museum) با به نمایش گذاشتن بیش از 300 قطعه، تاریخِ زمانبندی و زمان سنجی را از 1400 سال قبل از میلاد تا حال روایت می نماید. بعضی اشیای بسیار کمیاب و شگفت انگیز موزه اغلب به سراسر دنیا سفر می نمایند تا در دیگر موزه ها نمایش داده شوند. انواع ساعت های آفتابی، ساعت های چراغ نفتی، ساعت های قدی و غیره در مجموعه دائمی موزه به طور گسترده وجود دارند.

9. موزه جانورشناسی دانشگاه زوریخ

موزه جانورشناسی دانشگاه زوریخ (Musée zoologique de lUniversité de Zurich) را شاید بتوان برترین موزه سوئیس در این زمینه دانست و تنها با موزه تاریخ طبیعی (Natural History Museum) در ژنو مقایسه کرد. موجودات بومی سوئیس و جانورانی از کنار و گوشه های دنیا در سالن های موزه رؤیت می شوند که بیش از 1500 قطعه را دربرمی گیرد. بعلاوه نمایشگاه های ویژه و مجذوب نمایندهی به طور مرتب در موزه برگزار می گردد مانند چشم ژله ای (Jellyeyes) که نگاهی حیرت انگیز به سیر تکاملی چشم و بینایی به دست می دهد.

10. فوکس ترا

اگر می خواهید زمین زیر پایتان را بشناسید و درک کنید به موزه زمین شناسی فوکِس ترا (focusTerra) سری بزنید. موزه به شما نشان می دهد که گدازه های آتشفشانی از چه موادی تشکیل شده اند و در بخش های زمین شناسی متعدد سنگ ها و مواد معدنی مختلف را خواهد دید. شبیه ساز زلزله شما را وحشت زده خواهد نمود و می توانید از نمایشگرهای تعاملی موجود استفاده کنید. فوکس ترا موزه ای آموزشی و در عین حال سرگرم نماینده به خصوص برای بچه ها خواهد بود.

منبع: گردشبان

به "ده موزه برتر زوریخ؛ شهر دیدنی سوئیس، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ده موزه برتر زوریخ؛ شهر دیدنی سوئیس، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید