رهبر کره شمالی: برای مقابله با سیاست های خصمانه آمریکا باید تسلیحات موشکی خود را توسعه دهیم

به گزارش وبلاگ لوازم آشپزخانه، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی گفت هدف از توسعه سلاح های موشکی پیونگ یانگ دفاع از خود در برابر دشمنان کشور است.

رهبر کره شمالی: برای مقابله با سیاست های خصمانه آمریکا باید تسلیحات موشکی خود را توسعه دهیم

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ لوازم آشپزخانه به نقل از خبرگزاری رویترز، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که در نمایشگاه توسعه دفاعی سخنرانی می کرد، گفت: ما قصد آغاز جنگ در هیچ جای دنیا را نداریم، ارتش ما تنها برای دفاع از کشور خود را تجهیز می نماید.

به گفته منابع خبری، عکس هایی که از این سخنرانی در روزنامه های دولتی کره شمالی منتشر شده نشان می دهد کیم جونگ اون در کنار انواع سلاح های جنگی، موشک های دوربرد و قاره پیما این سخنان را عنوان نموده است.

وی ادامه داد: ما برای آغاز جنگ هیچ زمان پیشقدم نمی شویم. افزایش توان نظامی و تسلیحاتی ما صرفاً برای مقابله با دشمنان و حفاظت از حاکمیت کشور است. برای مقابله با سیاست های خصمانه آمریکا باید تسلیحات موشکی خود را توسعه دهیم.

کره شمالی و کره جنوبی در رقابتی شدید هر روز توان تسلیحاتی و موشکی خود را افزایش می دهند و هر بار بخشی از موشک های بالستیک پیشرفته و سخت افزار های جنگی خود را به نمایش می گذارند. کره جنوبی اخیراً نخستین موشک پرتاب شونده از زیردریایی را آزمایش کرد. سئول بعلاوه بعضی تجهیزات نظامی مانند ناو های هواپیمابر و جنگنده های رادار گریز اف -35 را از آمریکا خریداری نموده است.

بسیاری از تحلیلگران می گویند کره شمالی با سرعت زیادی برنامه های هسته خود را پیش می برد. این کشور فعالیت بزرگترین راکتور هسته ای خود که برای فراوری سوخت هسته ای کاربرد دارد را راه اندازی نموده است.

بیشتر بخوانید:

  • جن ساکی: آمریکا آماده مذاکره با کره شمالی است
  • بازیابی خطوط ارتباطی کره شمالی و جنوبی از امروز
  • کره جنوبی: سیاست هماهنگی را با آمریکا در قبال کره شمالی دنبال می کنیم

آمریکا چند سالی است از پیشرفت های کره شمالی در زمینه تسلیحات موشکی و نظامی بسیار نگران است و از زمان روی کار آمدن جو بایدن بار ها به صورت رسمی و غیررسمی اعلام نموده حاضر است برای حل اختلافات با رهبر کره شمالی بر سر میز مذاکره بنشیند. پیونگ یانگ هم در واکنش به این اظهارات اعلام نموده تا زمانی که آمریکا تمامی تحریم های مالی و سیاسی علیه این کشور را لغو ننموده و دست از دخالت در روابط سیاسی دو کره برندارد نمی توان انتظار مذاکرات دیپلماتیک میان دو طرف را داشت.

در ادامه سیاست های دخالت جویانه آمریکا امروز قرار است سوه هون، مشاور امنیت ملی کره جنوبی با جیک سالیوان، همتای آمریکایی خود در واشنگتن ملاقات و تبادل نظر کند. گفته می گردد موضوع اصلی این ملاقات پیشرفت های نظامی کره شمالی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "رهبر کره شمالی: برای مقابله با سیاست های خصمانه آمریکا باید تسلیحات موشکی خود را توسعه دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبر کره شمالی: برای مقابله با سیاست های خصمانه آمریکا باید تسلیحات موشکی خود را توسعه دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید