وزیر خارجه چین به سئول سفر می نماید

به گزارش وبلاگ لوازم آشپزخانه به نقل از رویترز، وزارت خارجه کره جنوبی از برنامه سفر وانگ ئی وزیر خارجه چین به این کشور، طی هفته میلادی آینده اطلاع داد.

وزیر خارجه چین به سئول سفر می نماید

وانگ قرار است روز 14 سپتامبر (23 شهریور)، برای اقامتی دو روزه وارد سئول گردد و با هدف گفتگو عمیق در باب شرایط شبه جزیره کره، مسائل منطقه ای و جهانی، دیداری با چونگ اویی یونگ همتای خود از کره جنوبی داشته باشد.

سفر وانگ به سئول به امید شکست بن بست ایجاد شده در مذاکراتی است که از سال 2019 به این سو عملاً متوقف شده و هدف از آن، کاهش تحریم های کره شمالی به ازای توقف برنامه هسته ای و موشکی پیونگ یانگ است.

این در حالی است که نمایندگان آمریکا، ژاپن و کره جنوبی هم در تدارک نشستی سه جانبه برای رسیدگی به این موضوع طی هفته آینده هستند. احتمال می رود این نشست یک روز پیش از سفر وانگ برگزار گردد.

احیای خط تماس اضطراری میان کره شمالی و کره جنوبی در ماه میلادی ژوئن، روزنه ای کوچک برای خروج از بن بست مذاکرات تلقی شد حال آنکه تصمیم آمریکا- کره جنوبی برای برگزاری رزمایش مشترک سالانه، موجب شد تا پیونگ یانگ از پاسخ به تماس های سئول خودداری کند و این روزنه کوچک هم مسدود گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "وزیر خارجه چین به سئول سفر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه چین به سئول سفر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید