روش پرورش و رشد گل آفتابگردان در خانه

به گزارش وبلاگ لوازم آشپزخانه، گیاه آفتابگردان ، با گل های زرد ، با شکوه و ظاهر گرم خود ، واقعاً باشکوه به نظر می رسد. به همین علت ، روبرو شدن با مزرعه آفتابگردان ، به ویژه در سفرهای بیرون شهری ، همواره چشم انداز ای است که ما را مجذوب و سرحال می نماید. این ویژگی ها موجب گشته که بسیاری از افراد به کاشت و پرورش آفتابگردان علاقه مند باشند. کاشت آفتابگردان در گلدان به آسانی کاشت آفتابگردان در باغ است. به عبارت دیگر ، کاشت گیاه آفتابگردان در خانه های بدون باغ نیز بسیار امکان پذیر است. در این مقاله شما را با نحوه کشت و پرورش گل آفتابگردان آشنا خواهیم کرد.

روش پرورش و رشد گل آفتابگردان در خانه

گل آفتابگردان ؛ مورد توجه هنرمندان دنیا

گیاه آفتابگردان به دلیل ظاهر زیبا و شفابخش خود در طول تاریخ از نظر بصری در شاخه هایی از هنر مانند نقاشی و سینما از گیاهان پرکاربرد بوده است. به عنوان نمونه ، تابلوی گل آفتابگردان اثر ونسان ون گوگ را در نظر بگیرید که به عنوان یکی از مهم ترین استادان نقاشی دنیا در تاریخ ثبت شده است.

پرورش گل آفتابگردان در خانه

مهمترین ویژگی در پرورش گل آفتابگردان این است که بر اساس جهت خورشید حرکت می نماید و گلهای زرد گیاه آفتابگردان همواره رو به خورشید هستند. گیاه آفتابگردان که دارای چنین ویژگی های جالب و منحصربه فردی است ، در واقع یک گیاه کشاورزی بوده که برای دانه و روغن آن پرورش می یابد ؛ اما ویژگی های زیبایی شناختی اش این گیاه را کاملاً با گیاهان کشاورزی مشابه متفاوت می نماید.

گل آفتابگردان که شامل بیش از 70 گونه است ، شاید یکی از مجذوب نماینده ترین و تحسین برانگیزترین موجودات طبیعت باشد. از لحاظ تاریخی ، گل آفتابگردان با خوش بینی و امید همراه بوده است. به همین خاطر است که بسیاری از افراد می خواهند پرورش گل آفتابگردان را در باغ یا بالکن خانه شان انجام دهند.

احتیاج به نور خورشید

مهمترین ویژگی برای پرورش گل آفتابگردان تامین نور خورشید است و به همین خاطر نام آن را آفتابگردان گذاشته اند. بدین ترتیب ، گیاه آفتابگردان می تواند در هر کجا که نور خورشید وجود دارد رشد کند. اگر شما هم علاقه مند به داشتن این گل زیبا در باغ یا خانه خود هستید کافیست مراحل زیر را دنبال نمایید.

مرحله 1- کجا و چه زمانی گل آفتابگردان بکاریم؟

آفتابگردان می تواند در گلدان ها ، باغ ها ، مزارع و به طور خلاصه در هر جایی رشد کند. وقتی از نحوه کاشت و پرورش گل آفتابگردان سوال می کنید ، البته نکات و ترفندهای مهم و حیاتی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. اولین گام انتخاب مکانی است که روزانه برای چند ساعت نور کافی و مستقیم خورشید را دریافت کند.

بعلاوه اگر می خواهید گیاه آفتابگردان در همان سالی که در باغچه یا گلدان خود می کارید گل دهد ، باید در روزهای نسبتاً گرم است، آن را بکارید. دمای ایده آل برای گلدهی گیاه آفتابگردان بین 18 تا 30 درجه سانتیگراد است. روند گل دهی آن حدود دو ماه و نیم پس از کاشت آغاز می گردد.

مرحله 2- شرایط خاک

پرورش گل آفتابگردان را چه در گلدان و چه در باغچه انجام دهید ، شرایط خاک به خصوصی ندارد. با این حال ، خاک هایی با ترکیب شیمیایی خنثی و مقادیر pH، خاک ایده آلی برای رشد گیاهان آفتابگردان به برترین وجه و سالم است. علاوه بر این ، انتخاب یک خاک غنی از ارزش غذایی یا تغذیه یک نوع خاک معمولی با کودهای آلی ، آفتابگردان بسیار سالم تری را برای شما فراهم می نماید.

مرحله 3- هر چند وقت یکبار و چقدر باید آبیاری کرد؟

برای پرورش گل آفتابگردان به خاک مرطوب احتیاج دارید ؛ اما خاک خیس می تواند ریشه ها را پوسیده کند. در واقع می توان گفت که این یک قانون آبیاری معتبر برای تقریباً همه گیاهان است ، به جز گونه های استثنایی و گیاهانی که احتیاج به آب اضافی دارند و در محیط های طبیعی مانند باتلاق ها زندگی می نمایند.

بنابراین ، فقط زمانی باید گیاه آفتابگردان خود را آبیاری کنید که خاک خشک است. این امر به ویژه در خصوص پرورش گل آفتابگردان در گلدان صادق بوده ؛ زیرا آب اضافی که در گلدان به جای مانده است، احتمال پوسیدگی ریشه ها بسیار بیشتر از خاک باغچه است. شما که نمی خواهید نهال آفتابگردان زیبای شما پوسیده گردد؟ بنابراین اگر زمانی که کمی انگشت خود را در زمین فرو می کنید ، احساس کردید که خاک خشک می گردد ، گیاه آفتابگردان خود را در حد اعتدال آبیاری کنید و تا چند روز آینده خاک را مرطوب نگه دارید.

مرحله 4- چند ترفند در خصوص نور خورشید و دما

همانطور که در مرحله اول گفته شد ، گیاهان آفتابگردان که به خاطر همین ویژگی ها به آنها آفتابگردان نیز می گویند ، خورشید را بسیار دوست دارند. پرورش گل آفتابگردان بدون آفتاب غیرقابل تصور است. به طور خلاصه ، خورشید یکی از شرایط ضروری برای گیاهان آفتابگردان است. بنابراین ، اگر گیاه آفتابگردان شما که در داخل خانه یا در گلدانی در بالکن پرورش داده اید ، این مقدار آفتاب را دریافت نمی نماید ، آن را هر روز در مکانی آفتابی قرار دهید و حداقل 6 ساعت در روز در آنجا بگذارید.

گیاه آفتابگردانی که 6 ساعت در روز آفتاب بخورد شاد و سالم خواهد بود. آفتابگردان ها در آب و هوای گرم بسیار بهتر و سالم تر رشد می نمایند و به راحتی می توانند دمای 40 درجه سانتیگراد را تحمل نمایند. بنابراین لازم نیست نگران سوختن گل ها باشید.

مرحله 5- آیا هرس باید انجام گردد؟

هرس آفتابگردان تنها در صورتی توصیه می گردد که بیش از یک گل آفتابگردان در ردیف یا در پایین کاشته گردد. این هرس فقط برای اینکه یکی دیگری را واژگون نکند و آفتاب را نپوشاند انجام می گردد. برگ های آفتابگردان را در اواخر بهار یا اوایل تابستان بیش از دو بار در سال علف های هرز کنید. توصیه می کنیم این کار را فقط با استفاده از انبر باغبانی یا موچین ساخته شده برای گیاهان انجام دهید ؛ زیرا ممکن است به برگ های تازه گیاه آسیب برسانید .

گل آفتابگردان سالانه در طول تابستان و پاییز رشد می نماید و گل ها در این دوره زنده می مانند. با این حال ، همه گونه های آفتابگردان یکساله نیستند. بعضی از گونه های آفتابگردان چند ساله نیز وجود دارند که از تیرماه آغاز به شکوفایی می نمایند و تا اکتبر ادامه می یابند.

مناسب همه نوع دکوراسیون خانه

گل های آفتابگردان ، عمدتاً به دلیل رنگ زرد زیبای گل ، حس گرما را از خود ساطع می نمایند. همان طور که در بالا اشاره شد ، شاید دلیل استفاده گسترده از این گل در فیلم ها و آثار هنری در سراسر دنیا همین موضوع باشد. علاوه بر همه اینها ، چیزی که بیش از همه در خصوص پرورش گل آفتابگردان شما را تحت تأثیر قرار می دهد این است که از فصول گرم تابستان لذت می برند و البته به طور منحصربه فردی با هر دکوراسیون خانه و هر سبک تزئینی ترکیب می شوند.

اگر شما هم در خصوص کشت آفتابگردان مطلبی می دانید و قبلاً گل آفتابگردان پرورش داده اید ، لطفا نکاتی را که در حین مطالعه این مقاله به فکر شما خطور نموده را در نظرات بنویسید.

منبع: اتاق

به "روش پرورش و رشد گل آفتابگردان در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش پرورش و رشد گل آفتابگردان در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید