رونمایی از تویوتا کرولای تازه

به گزارش وبلاگ لوازم آشپزخانه، کمپانی تویوتا، نسخه جدیدی از پرفروش ترین خودروی دنیا یعنی کرولای محبوب را برای ورود به بازار رونمایی نموده است. کرولا از سال 1966 روی خط فراوری تویوتا واقع شده است و در سال 2013 فروش دنیای آن از 40 میلیون دستگاه نیز عبور کرد تا پرچمدار بازار دنیای خودرو لقب بگیرد.

رونمایی از تویوتا کرولای تازه

تا کنون 12 نسل از کرولا معرفی شده که از سال 2018 تمامی کرولاها وارد نسل دوازدهم خود شده و چهره ای متفاوت تر به خود گرفته اند.

تویوتای کرولا نو از تایلند می آید

اما تویوتا کرولای نو که در تایلند معرفی شده با نام نسخه نوربورگ رینگ شناسایی می گردد. این نامگذاری به پیست معروف نوربورگ در آلمان اشاره دارد که تیم گازو ریسینگ (واحد تیونینگ متعلق به تویوتا) پیروز شد در سال 2021 و مسابقات 24 ساعته آن در کلاس خود با کرولا التیس به مقام نخست دست یابد.

از این رو، تویوتا کرولای نو ویژگی های اسپرت را به عنوان مهمترین تفاوت خود با نسخه استاندارد همراه دارد. در قسمت دماغه از بامپر(سپر) نو چند بخشی، ورودی هوای نو، گریل(جلوپنجره) تغییر شکل یافته استفاده شده است. ارتفاع تویوتا کرولای نو نیز مقداری کاهش یافته تا تجربه هندلینگ مجذوب کننده تری را ارائه دهد.

تویوتا بعلاوه به نصب کیت ای سی بی در قسمت گاز تویوتا کرولای نو اشاره نموده که در واقع یک جعبه کنترل برای سیستم گاز است که زمان پاسخگویی و واکنش آنرا را بهبود می دهد. این مهمترین تغییر فنی نسخه اسپرت در مقایسه با محصول استاندارد است زیرا پیشرانه در همان شرایط استاندارد به جای مانده تا 138 اسب بخار خروجی در تریم بنزینی و 121 اسب بخار در تریم 1.8 لیتری هیبریدی را ارائه دهد.

اما در بخش تویوتا کرولای نو نو دنده از نمونه سی وی تی در ارتباط با محور جلو استفاده شده است که شتاب بهتری را در اختیار خودرو قرار می دهد.

سیستم تعلیق نیز با استانداردهای اسپرت بروزرسانی شده است.

قیمت دقیق تویوتا کرولای نو تعیین نیست اما پیش بینی ها به کانال 30 هزار دلار اشاره داشته اند.

منبع: عصر ایران

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودروی وبلاگ لوازم آشپزخانه بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "رونمایی از تویوتا کرولای تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از تویوتا کرولای تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید