سایبرمن واقعی برای یاری به مردم!

به گزارش وبلاگ لوازم آشپزخانه، شاید شما هم انتظار داشته باشید که سایبرمن ها مثل بعضی از سرسخت ترین دشمنان دکتر هو، انسان ها را تبدیل به یک ارتش اندرویدی نمایند نه اینکه در خانه ها و بیمارستان ها به افراد یاری نمایند. اما ربات جدیدی که به زودی رونمایی خواهد شد نظر شما را تغییر می دهد.

سایبرمن واقعی برای یاری به مردم!

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، خوشبختانه این ربات های مهربان تنها ظاهری شبیه به شخصیت های منفی تلوزیونی دارند و برای جبران کمبود ها در بخش هایی که از کمبود نیروی انسانی رنج می برند ساخته شده اند.

این اختراع پیشرفته که Beomni 1.0 نام دارد قرار است برای اولین بار در نمایشگاه 2022 CES در لاس وگاس در معرض دید عموم قرار بگیرد.

این ربات با ظرافت خود قادر به گرفتن مقادیر کم نمک است و بعلاوه می تواند تا 30 کیلوگرم بار را بلند کند. هوش مصنوعی مغز آن در نهایت یاد خواهد گرفت که چگونه وظایف خود را به طور مستقل انجام دهد.

Beomni در یک آسایشگاه در کلرادو آزمایش شده است و در آنجا بیش از سه روز به مقدار گیری درجه حرارت بدن افراد و مشاهده دهان آن ها از طریق آبسلانگ پرداخته است. او حتی برای شاد کردن بیماران با آن ها رقصیده است.

این ربات دست هایی دارد که به آن امکان انجام فعالیت های مختلف از باز کردن درب بطری تا تزریق با سوزن را می دهد.

این ربات که روی چهار چرخ قرار گرفته است به قدری قوی است که می تواند روی شن، گِل و برف حرکت کند. سازندگان آن از شرکت Beyond Imagination باور دارند که Beomni قادر به کار کردن در انبارها، چیدن میوه، و انجام کار های خطرناکی مثل تعمیرات برقی نیز هست.

این اختراع حاصل فکر دکتر هری کلور (Harry Kloor) دانشمند آمریکایی است. او که با نقص پا متولد شد می دانست که باید تمام زندگی اش از بریس پا استفاده کند و به عنوان یک پسر جوان رویای زندگی در یک بدن رباتیک را در سر می پروراند.

او بعد ها با غلبه بر مسائل جسمی اش به یک متخصص هنر های رزمی تبدیل شد.

او می گوید: ساخت ربات هایی که می توانند کار های مفید انجام دهند از زمانی که هفت سال داشته تبدیل به ماموریت زندگی اش شده است. دکتر کلور که به ناسا نیز مشاوره داده است به دیلی میل گفت: این مفهوم که هوش مصنوعی قرار است دنیا را بگیرد و به مردم حمله کند کمی احمقانه است.

او بعلاوه ادعا کرد که ابداع او می توانست در دوران همه گیری مفید باشد.

در طول بحران کووید، دنیا فاقد کادر پزشکی کافی بود. اگر ربات های من در سراسر دنیا توزیع می شدند می توانستیم صد ها هزار جان دیگر را نجات دهیم، زیرا بدون خطر عفونت و ابتلا، پزشکان و پرستاران می توانستند از این ربات ها برای درمان بیماران استفاده نمایند.

انتظار می رود ربات Beomni تا چند سال آینده وارد بازار گردد. قیمت کنونی آن حدود 110 هزار پوند است، اما زمانی که این ربات به فراوری انبوه برسد قیمت آن به 50 هزار پوند کاهش خواهد یافت.

امید می رود که این ربات بتواند در اکتشافات فضایی آینده و انجام آزمایش هایی در ریزگرانش مفید باشد در حالی که محققان در امنیت از زمین آن را راهنمایی می نمایند.

منبع: فرارو

به "سایبرمن واقعی برای یاری به مردم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایبرمن واقعی برای یاری به مردم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید