طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان افتتاح شد

به گزارش وبلاگ لوازم آشپزخانه، طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان با عنوان کوچ با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.

طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان افتتاح شد

به گزاش گروه اجتماعی وبلاگ لوازم آشپزخانه، طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان (کوچ) به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.

هدف کلی از اجرای این طرح، افزایش دانش و بهبود نگرش و یاری به دانش آموزان در مدیریت وزن خویش و داشتن سبک زندگی فعال و سالم است. اهداف اختصاصی این طرح شامل غربالگری و مشخص شاخص توده بدنی تمام دانش آموزان کشور در دو مرحله اولیه و ثانویه، جلب حمایت و همکاری تمام ذی نفعان به ویژه مدیران، معلمان و کارکنان، دانش آموزان و والدین، جلب حمایت و همکاری سازمان های سهیم و موثر در یاری به جای بهتر پروژه و همچنین مشارکت تمام حوزه های وزارت آموزش و پرورش، ایجاد تغییر رفتار و سبک زندگی دانش آموزان به سبک زندگی فعال و سالم، کاهش 3 درصدی تعداد دانش آموزان چاق و دارای اضافه وزن، یاری به حفظ شرایط دانش آموزان دارای وزن طبیعی و متناسب و یاری به بهبود شرایط دانش آموزان لاغر و کم وزن است.

روش کار اینگونه است که سنجش اولیه شاخص توده بدنی تمام دانش آموزان حداکثر تا سرانجام آبان ماه انجام می گردد و نتایج سنجش اولیه در سامانه سناد ثبت خواهد شد. دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاق شناسایی شده و آموزش، مشاوره، حمایت و نظارت بر افزایش فعالیت های حرکتی و کنترل تغذیه (توانمندسازی و ترغیب دانش آموزان در مدیریت وزن) و ارائه بازخورد های لازم انجام می گردد.

تکمیل و تحویل فرم اجرا به مراکز جامع سلامت و خانه های بهداشت در مورد دانش آموزان دارای کم وزنی و چاقی، دریافت میثاق نامه و دلنوشته دانش آموزان در مورد کنترل وزن خودشان، سنجش ثانویه شاخص توده بدنی تمام دانش آموزان به ویژه دانش آموزانی که در سنجش اولیه با اضافه وزن و چاقی روبه رو بودند، از فعالیت هایی است که انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان افتتاح شد" امتیاز دهید

3 کاربر به "طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان افتتاح شد" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید