طی سال گذشته 6 پرتاب فضایی داشتیم

به گزارش وبلاگ لوازم آشپزخانه، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درنهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت گفت: یک اتفاق بزرگی که سال جاری رخ داد، آرزویی که شاید در یک و دو دهه گذشته، وجود داشت. به معنای واقعی کلمه پنجره خدمات دولت راه اندازی شد تا زمانی که مردم مراجعه می نمایند به تمام خدمات دولت دسترسی داشته باشند. قدم اول این کار در سال 1401 برداشته شد.

طی سال گذشته 6 پرتاب فضایی داشتیم

وی ادامه داد: در قانون بودجه این موضوع تبدیل به تکلیف دستگاه ها شد و با همکاری خوبی که دستگاه ها داشتند حدود 93 درصد دستگاه های مشمول به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده اند و اکنون نزدیک به 3 هزار خدمات دولتی به وسیله این پنجره ارائه می گردد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود اضافه نمود: در حوزه صنعت فضایی که جزو حوزه های کاری وزارت ارتباطات است در یکسال اخیر با همت رئیس جمهور شورای عالی فضایی احیا شد دو جلسه نیز تشکیل داده اند، ما در در یک سال گذشت 6 پرتاب داشتیم که در تاریخ فضایی کشور بی سابقه بوده است.

وی گفت: مردم به مرور طعم شیرین فناوری سرعت اینترنت را خواهند چشید. یاری به زیرساخت اعتباری کشور بسیار مهم است و اپراتورها باید در نظر بگیرند که سرمایه گذاری ها در دراز مدت، سودآور خواهد بود.

زارع پور گفت: فناوری اطلاعات در همه حوزه ها، حتی دامپروری وارد شده تا زندگی را برای مردم دنیا آسان تر کند.

وی اضافه نمود: سهم اقتصاد دیجیتال در ایران در زمان آغاز دولت حدود 6.4 درصد بود و هم اکنون به 7.4 درصد رسیده است.

وزیر ارتباطات گفت: پیش بینی می گردد زودتر از برنامه توسعه کشور که گفته شده تا 1404 این عدد به 10 درصد برسد، تا سرانجام دولت بتوانیم به سهم 10 درصدی دست پیدا کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "طی سال گذشته 6 پرتاب فضایی داشتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طی سال گذشته 6 پرتاب فضایی داشتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید