همکاری ناسا و گوگل در پروژه ای دیدنی ، مرور یک قرن دستاوردهای بشر در فضا

به گزارش وبلاگ لوازم آشپزخانه، ناسا با همکاری گوگل در حال کار روی آرشیوی گسترده است که امکان جستجوی بصری را به کاربران می دهد. این آرشیو، جهانی بزرگ و خیره کننده را در اختیار علاقه مندان به فضا می گذارد.

همکاری ناسا و گوگل در پروژه ای دیدنی ، مرور یک قرن دستاوردهای بشر در فضا

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، ناسا و گوگل در حال طراحی یک دنیا خیره نماینده بصری هستند. این پروژه که روزی روزگاری پس از کوشش نام دارد، نوآوری های بشر در حوزه فضا و فضانوردی را جشن می گیرد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در خصوص اینن پروژه ناسا در کوشش است نوآوری های بشر را با استفاده از سیستم جستجوی گوگل جشن بگیرد.این پروژه نمایش دهنده بیش ا یک قرن کوشش در راستای توسعه سیستم های فضانوردی است.

دنیا بصری ناسا به وسیله هوش مصنوعی به آرشیوهای گسترده ای دسترسی دارد این آرشیوه های های گسترده اجازه می دهد تا شما به تماشا بیش از 150 هزار تصویر دسته بندی شده از فضا نوردان، تلکسوپ فضایی هابل و ... بپردازید.

نکته جالب تر این که؛ کاربران حتی می توانند در آینده از سیستم های اکتشاف فضای عمیق در یک گالری بصری زیبا و مستند تصاویر را با وضوح بالا از ایستگاه های بین المللی فضایی به شکل زنده رصد نمایند.

نقش گوگل نیز در طراحی این آرشیو بسیار مهم است. گوگل پیش از این نیز برنامه های بزرگی برای طراحی بیش از 100 موزه آنلاین انجام داده است. بنا بر گفته مدیران این پروژه هدف این ابزار تازه ارائه نمایشگاه هایی است که دستاوردهای بزرگ بشریت را نشان می دهد، نقاط برجسته علمی را معین نموده و بعضی از مهم ترین اختراعات دنیا را پررنگ می نماید.

منبع: انتخاب

به "همکاری ناسا و گوگل در پروژه ای دیدنی ، مرور یک قرن دستاوردهای بشر در فضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری ناسا و گوگل در پروژه ای دیدنی ، مرور یک قرن دستاوردهای بشر در فضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید