پرتغال در یک روز!

به گزارش وبلاگ لوازم آشپزخانه، اگر تنها یک روز برای گشتن پرتغال فرصت دارید، این برترین برنامه ای است که می توانید داشته باشید! اگر هم فکر نمی کنید حالا حالاها گذرتان به پرتغال بیافتد، بد نیست سری به این مطلب زده و بازدیدی تصویری از جاذبه های پرتغال داشته باشید!

پرتغال در یک روز!

فقط یک روز برای گشتن پایخت پرتغال، لیسبون، وقت دارید؟ باید مطمئن شوید هیچ جایی را از دست نمی دهید! در این یک روز باید برترین جاذبه های گردشگری لیسبون را ببینید و اندکی با زندگی مردم آن آشنا شوید. گشت و گذارید در جاذبه های نمادین لیسبون مانند قلعه سنت جورج، موزه روکو و صومعه جرونیموس داشته باشید. در میردو سنت پدرو نگاهی از نمای بالا به شهر بیاندازید.

خب وقت مان کم است، باید سریع تر آغاز کنیم!

ساعت 9 صبح: قلعه سنت جورج (مدت زمان بازدید: 2 ساعت)

قلعه سنت جورج برفراز شهر لیسبون ساخته شده است و یکی از شاخص ترین بناهای شهر است که در هر نقطه ای از لیسبون دیده می شود. قدیمی ترین قسمت های بنای قلعه به زمان رمی های باستان برمی شود. قلعه یا دژ در قرن یازدهم یک قصر مغولی محکم بود. اگر به بناهای تاریخی علاقه مندید، حتما به این قلعه سری بزنید. احتمالا از ساختمان های باستانی که تا به الان دیده اید متفاوت خواهد بود.

ساعت 11:30 دقیقه پیش از ظهر: میرادوو سنت پترو الکانترا (Miradouro de Sao Pedro de Alcantara) (مدت زمان بازدید: 1 ساعت)

این جا یکی از چند نقطه ای از شهر است که می توانید نگاهی کلی به لیسبون بیاندازید و در واقع محبوب ترین این نقاط است. این مکان در محله بایرو آلتو در جاردیم (گاردن یا همان باغ) آنتونیو نوبر واقع شده است. از این مکان به نام belveder هم یاد می شود که به معنی جای خوب و زیبا است. از اینجا می توانید دیدی عالی به قلعه سنت جورج، کلیسای جامع و مرکز شهر داشته باشید. در میرادوو سنت پترو الکانترا یک نقشه سرامیکی از تمام جاذبه های شهر وجود دارد. برای رفتن به این جا می توانید از تورهای دوچرخه سواری شهر هم بهره ببرید و یا پیاده به آنجا بروید.

ساعت 12:35 دقیقه ظهر: موزه سنت روک و موزه هنرهای مذهبی (مدت زمان بازدید: 1 ساعت)

موزه و کلیسا درست در کنار هم قرار دارند. اگر از بیرون به آنها نگاه کنید شاید خیلی تحت تاثیر قرار نگیرید اما اگر به داخل بیایید خواهید دید که یکی از خیره کننده ترین کلیساهای شهر است. کلیسا به دستور یسوعی ها ساخته شد و به وسیله فیلیپ ترزی طراحی شد. فیلیپ ترزی طراحی کلیسای سنت ویسنت را هم انجام داده است. وقتی وارد کلیسا می شوید نمی دانید اول کجا را نگاه کنید! بالای سالن کلیسا با کاشی های چوبی نقاشی شده پوشانده شده است و در اطراف سالن کلیسا 8 کلیسای کوچک دیگر قرار دارند که هنری عجیب و غریب در ساخت آنها به کار رفته است!

ساعت 2 ظهر: صومعه جرونیموس (مدت زمان بازدید: 1 ساعت و 30 دقیقه)

این صومعه ارتش سنت جروم است که یک نمونه برجسته معماری گوتیک است و الان به پایگاه یونسکو تبدیل شده است. این صومعه به دستور شاه مانوئل اول در کنار کلیسای قرن پنجم، کلیسای سنت ماریا بلم، ساخته شد. ساخت این کلیسا در سال 1601 به خاتمه رسید. این مکان تا سال 1883 به عنوان مرکزی برای این جامعه مذهبی باقی ماند. مجموعه بزرگ صومعه در ساحل رودخانه تگوس واقع شده است. این بنا طی 5 قرن گذشته بخش جدایی ناپذیری از تاریخ پرتغال بوده است. ساختمان محل دفن خانواده های سلطنتی بود و به خاطر آنکه واسکودا گاما شب قبل از سفرش به سمت شرق در آن استراحت کرد، بسیار معروف شد.

ساعت 3:45 دقیقه بعد از ظهر: بنای یادبود اکتشاف (مدت زمان بازدید: 30 دقیقه)

بدون هیچ گونه تلاشی می توان این بنای یاد بود را در کنار رودخانه دید. این بنا به قرن 15 تا 16ام که قرن اکتشاف بود تقدیم شده و در یاد بود اکتشافگران پرتغالی که برای کشف دنیای تازه از میان اقیانوس گذشتند، ساخته شد. از این نقطه بود که کشتی ها به کشورهای دور دستی مانند هند و شرق می رفتند. بنای یادبود اکتشاف به وسیله جوز آنجلو طراحی شد و به وسیله لئوپولدو آلمدیا در سال 1939 ساخته شد. این بنا در اصل به عنوان یک جاذبه گردشگری موقت برای نمایشگاه جهانی پرتغال در سال 1940 در نظر گرفته شده بود.

ساعت 4:30 دقیقه عصر: برج بلم (مدت زمان بازدید:1 ساعت)

این برج دفاعی مسحور کننده در اصل بر روی سنگی در میان رودخانه تگوس ساخته شد اما با گذشت زمان و تغییر در سطح آب، الان در ساحل رودخانه واقع شده است و بازدید کنندگان می توانند به راحتی به وسیله پلی کوچک خود را به آن برسانند.

منبع: فوت و فن / visitacity.com

به "پرتغال در یک روز!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرتغال در یک روز!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید