چگونه ورودی پیروز به بازار داشته باشیم
به گزارش وبلاگ لوازم آشپزخانه، شما به نام مدیری که سکان هدایت یک شرکت را در دریای پرتلاطم و پر از رقابت سنگین بر سر جذب مشتریان و بازار ها در دست دارد می توانید با در اختیار داشتن یک مفهوم یا ایده کاری فوق العاده و مستحکم و با اجرای درست و بی نقص به پیروزیت های بزرگی دست پیدا کنید و با معرفی محصولات و خدمات تازه به بازار ها برای خود به نام رهبر یک کسب وکار پیروز کسب اعتبار و ارزش کنید.
به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از forbes، البته باید دانست این شرایط هنگامی محقق خواهد شد که شما یک محصول باکیفیت را با قیمتی مناسب و معقول به مشتریان بالقوه پیشنهاد دهید و از منابع مالی کافی برای تداوم تولید آن هم برخوردار باشید. به طور کلی در زمان اجرایی کردن ایده های ناب و تولید آن ها به یک محصول پیروز به یکسری مسائل باید توجه داشت که در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره خواهد شد:
تیم: یک تیم کامل و بی نقص که اعضای آن از مجموعه ای از انواع استعداد ها و توانایی های موردنیاز برای پیروزیت برخوردارند برای رسیدن ما به پیروزیت ایده آل به نظر می رسد؛ تیمی که مجموعه ای افراد توانمند در حوزه هایی مانند بازاریابی، فروش، امور مالی و عملیات را در اختیار دارد و اعضای آن در زمینه های مختلفی همچون سیستم های کاری، فرآیند های کاری، تحلیل و استراتژی بندی تبحر دارند و با افراد درون و بیرون شرکت به شکلی خلاقانه در ارتباط هستند.
تمرکز بر منابع: حذف فعالیت های زائد و جلوگیری از هدر رفت تلاش ها برای فعالیت های هر شرکتی ضروری است و به همین منظور باید به شکلی نظام مند از زمان و پولی که در اختیار شرکت است بهره برد و مدیریت زمان و هزینه را به درستی پیاده کرد.
استارت آپ های بسیاری با ایده های ناب فقط به خاطر ریخت و پاش های بی دلیل و هزینه های جاری زیاد در بخش های غیرضروری ورشکست شده اند. علاوه بر این شما همیشه باید مقداری پول برای روز مبادا و در صورت وقوع حوادث غیرمنتظره یا بروز مسائل یا فرصت های خاص کنار بگذارید.
در پی ارزش های بزرگ بودن: شما باید درک و فهم درستی از ارزش های اصیل در کسب وکار و بازار ها داشته باشید و از این طریق بتوانید بر پیروزیت های بزرگ تمرکز کنید و خود را نسبت به سایر رقبا متمایز سازید.
ارائه پیشنهاد های قوی و فوق العاده: یک پیشنهاد قوی و فوق العاده در درون خود یک مزیت و ارزش اصیل نهفته دارد که می تواند نظر مشتریان تان را به سمت خود جلب کند و آن ها را وارد گفتمانی همیشگی با شما کرده و در نهایت آن ها را نسبت به شما وفادار نگه دارد.
در چنین حالتی مشتریان با اشتیاق و حسن نیت با شما برخورد می کنند و از هرگونه ارتباط از طرف شما حتی اگر به صورت ایمیلی یا تلفنی باشد، استقبال می شود، بنابراین ضروری است فقط سوالات دقیق و مفید را از مشتریان بپرسید و برای انتخاب روش پاسخگویی به سوالاتتان هم به مشتریان تان حق انتخاب بدهید.
علاوه بر این به یاد داشته باشید که در ابتدای ارتباطتان با مشتری نیازی نیست همه چیز را در مورد آن ها بدانید و مهم این است که دریابید مشتریانتان با چه مسائلی روبه رو هستند که شما می توانید آن ها را حل کنید.
پس از آغاز رابطه و از سر گرفتن گفت وگوی بین شما و مشتریان این امکان را خواهید داشت تا اطلاعات کامل تر و دقیق تری را همراه با جزئیات بیشتر از آن ها دریافت کنید تا در نتیجه بتوانید به بهترین شکل ممکن به آن ها خدمات رسانی داشته باشید.
حصول اطمینان از جلب رضایت مشتریان کنونی
جلب مشتریان نو همیشه مجذوب کننده و مهم بوده و هست، اما این موضوع نباید باعث شود از توجه به مشتریان کنونی مان غفلت کنیم چراکه بقای هر شرکت و کسب وکاری وابسته به تکرار شدن خرید محصولات و خدمات ارائه شده از طریق مشتریان آنهاست؛ بنابراین شما باید گام های محکم و پیوسته ای را برای حفظ وفاداری مشتریان و بهره گیری از آن ها برای انجام تبلیغات زبانی و سینه به سینه بردارید و به یاد داشته باشید که تبلیغ محصولات و خدمات شما از طریق مشتریان قبلی یکی از بهترین و موثرترین روش های تبلیغاتی به تعداد می آید.
بنابراین همیشه و در همه حال به رصد مشتریان قبلی و حصول اطمینان از تداوم داشتن خرید آن ها از شما توجه داشته باشید و در صورت مشاهده مواردی از قطع رابطه مشتریان قدیمی تان با شما و رو آوردن آن ها به رقبا به طور جدی موضوع را دنبال و سعی کنید رویه سابق خود را که موجب این جدایی شده اصلاح کنید چراکه یکی از دلایل اصلی سقوط بسیاری از شرکت ها بی توجهی به همین موضوع به ظاهر ساده و بی اهمیت است که خسارات جبران ناپذیری را نصیب آن ها کرد.
توجه ویژه به هرم بازار
برای بسیاری از محصولات و خدمات تعداد محدودی مشتری وجود دارد که با خرید های عمده و بزرگ خود درصد بالایی از فروش شرکت ها را به خود اختصاص می دهند. این مساله هم برای شرکت ها و هم خود بازار حائز اهمیت است و به همین دلیل هم هست که شما باید منابع و انرژی و توجه خود را معطوف به این مشتریان عمده و مهم کنید.
ناگفته پیداست که شما باید بخش عمده ای از توجه و تبلیغات رسانه ای تان را معطوف به معدود مشتریانی کنید که در راس هرم خرید از شما قرار دارند و نه مشتریان پرتعدادی که در قاعده هرم خرید از شما قرار دارند و خرید های کوچکی از شما داشته اند.
منبع: فرارو