کفش هوشمند میخی دوومیدانی فراوری شد

به گزارش وبلاگ لوازم آشپزخانه، خبرنگاران/اردبیل به همت جوان اردبیلی که فناور و طراح کفش های ورزشی است، کفش هوشمند و میخی دوومیدانی کاران فراوری شد.

کفش هوشمند میخی دوومیدانی فراوری شد

فناور و طراح کفش ورزشی در گفت و گو با وبلاگ لوازم آشپزخانه، اظهار کرد: با توجه به اینکه اغلب ورزشکاران رشته دوومیدانی در مراحل ورزش حرفه ای دچار آسیب های جدی از ناحیه پا و کمر می شدند با فراوری این کفش کوشش می کنیم تا جلوی آسیب ها و دغدغه های ورزشکاران این رشته را بگیریم.

احسان فخری توضیح داد: ضرباتی که به کف پا وارد می شد، آسیب های جدی را برای این دوندگان به همراه داشت که با همکاری تیم پژوهشی سعی کردیم کفش میخی هوشمند رشته دوومیدانی را برای اولین بار در کشور فراوری کنیم که مشابه خارجی آن اغلب گران قیمت و وارداتی است.

وی گفت: مراحل فراوری کفش و ثبت اختراع با همکاری فدراسیون دوومیدانی کشور صورت گرفته و با تأییدیه دانشگاه علوم پزشکی و بعلاوه مراکز علمی و تخصصی آلمانی و انگلیسی سعی و کوششمان بر این است تا فراوری این کفش را در ماه های آینده به شکل انبوه انجام دهیم.

این جوان 26 ساله دانش آموخته رشته تربیت بدنی بیومکانیک اضافه کرد: بنده به همراه دوستان 60 درصد راه را در فراوری فناوری های تازه در این حوزه طی کردیم که در این مدت از همراهی و پشتیبانی پارک علم و فناوری استان اردبیل نیز بهره مند شده و از تجربیات سایر کشورها نیز استفاده کردیم.

فخری خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه فراوری این نوع کفش در انحصار چند شرکت و برند خاص در دنیاست، امیدواریم با اخذ مجوز فدراسیون جهانی دوومیدانی در کوتاهترین زمان بتوانیم کفش فراوریی خود را در داخل و حتی خارج از کشور عرضه نموده و دوومیدانی کاران از این کفش در فعالیت های ورزشی خود استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کفش هوشمند میخی دوومیدانی فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کفش هوشمند میخی دوومیدانی فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید