کدام دانشگاه موثرترین محققان دنیا را استخدام می نماید؟

به گزارش وبلاگ لوازم آشپزخانه، با اعلام موسسه کلاریویت (Clarivate) دانشگاه های آمریکایی پراستنادترین محققان دنیا را به استخدام خود درمی آورند.

کدام دانشگاه موثرترین محققان دنیا را استخدام می نماید؟

به گزارش وبلاگ لوازم آشپزخانه به نقل از فوربز، در لیست سالیانه ای که به وسیله این موسسه منتشر می گردد، آمریکایی ها، تاثیرگذارترین و پراستنادترین محققان دنیا را شناسایی می نمایند و با آنالیز این رتبه بندی می توان دریافت کرد که دانشگاه هاروارد رهبر تمام دانشگاه های دنیا در استخدام این محققان پراستناد است.

در لیست 2021 موسسه کلاریویت که به تازگی منتشر شده، حدود 3 هزار و 800 محقق پر استناد که در 21 زمینه علوم و علوم اجتماعی فعالیت می نمایند، مورد آنالیز قرار گرفتند.

این لیست بر دستاوردهای تحقیقاتی اخیر، تجزیه و تحلیل مقالات پر استناد در مجلات علمی و علوم اجتماعی نمایه شده در مجموعه Web of Science Core در یک دوره 11 ساله تمرکز دارد.

موسسه کلاریویت هر ساله بیش از هزاران پژوهشگر را از سراسر دنیا در 21 حوزه موضوعی به عنوان پژوهشگر پراستناد شناسایی و نام آنها را منتشر می نماید.

داده هایی که به وسیله این موسسه استفاده می گردد، برای شناسایی محققان پراستناد استفاده می گردد.

نتیجه این داده ها حاکی از آن است که آمریکا با دارا بودن 2 هزار و 622 پژوهشگر پراستناد، 40 درصد از کل پژوهشگران پراستناد دنیا را به خود اختصاص داده است.

این آنالیز نشان می دهد چین در جایگاه دوم قرار گرفته است و 934 محقق این کشور در این رتبه بندی قرار دارند. انگلیس با حضور 492 محقق جایگاه سوم، استرالیا با 332 محقق در جایگاه چهارم و پس از آن آلمان با 331 محقق در جایگاه پنجم قرار دارند.

هلند با دارا بود 207 محقق با توجه به جمعیت کل این کشور دستاوردی قابل قبول داشته و پس از آن کانادا با 196 محقق، فرانسه یا 146 محقق، اسپانیا با 109 محقق و سوئیس با 102 محقق در جایگاه های بعدی قرار دارند.

بر این اساس، دانشگاه هاروارد دارای بیشترین استناد پژوهشگران در میان تمام دانشگاه های دنیا است و بیشترین محققان پراستناد را استخدام می نماید.

نتایج این رتبه بندی به توضیح ذیل است:

دانشگاه هاروارد(214 محقق)

آموزشگاه علوم چین(194 محقق)

دانشگاه استنفورد(122 محقق)

موسسه ملی بهداشت (93 محقق)

انجمن ماکس پلانک(70 محقق)

موسسه فناوری ماساچوست(64 محقق)

دانشگاه کالیفرنیا، برکلی(62 محقق)

دانشگاه شینهوا(58 محقق)

دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو(56 محقق)

دانشگاه آکسفورد(50 محقق)

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کدام دانشگاه موثرترین محققان دنیا را استخدام می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام دانشگاه موثرترین محققان دنیا را استخدام می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید