800 کانکس بهداشت عشایری دایر می شود، راه اندازی دامبولانس برای ارائه خدمات دامپزشکی

به گزارش وبلاگ لوازم آشپزخانه، رئیس سازمان امور عشایر در دیدار با دبیر کمیسیون بهداشت مجلس گفت: 800 کانکس بهداشت تا سرانجام برنامه ششم در منطقه ها عشایری دایر می شود.

800 کانکس بهداشت عشایری دایر می شود، راه اندازی دامبولانس برای ارائه خدمات دامپزشکی

به گزارش ، شاهپور علائی مقدم رئیس سازمان امور عشایر در نشست با دبیر اول کمیسیون بهداشت و عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: تعداد 800 کانکس بهداشت تا انتها برنامه ششم در منطقه ها عشایری دایر می شود که 400 مورد آن راه اندازی شده است.

او اضافه کرد: 50 درصد جمعیت یک میلیون و 200 هزار نفری عشایر را زنان تشکیل می دهند که 35 درصد صنایع دستی و 40 درصد فرش صادراتی کشور را تولید می کنند.

علائی مقدم ادامه داد: زنان عشایری علاوه بر خانه داری در داخل سیاه چادر گلیم و گبه و فرآوری محصولات دامی و لبنی را انجام می دهند و در دامداری کمک می کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه به صندوق های اعتبارات خرد زنان عشایری برای تولید صنایع دستی، فرآوری لبنیات و جمع آوری گیاهان دارویی تسهیلات پرداخت می کنیم، گفت: برای برنامه هفتم توسعه با همکاری فراکسیون عشایری مجلس چندین سند برای زنان عشایر تنظیم کرده که در حال پیگیری هستیم.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه 66 هزار کیلومتر راه عشایری در کشور داریم، از کنندگان مجلس خواست در بودجه 1401 یک ردیف مستقل ملی برای نگهداری راه های عشایری در نظر گرفته شود.

او اضافه کرد: کوچ عشایر، تکنیک سازگاری با تغییرات اقلیمی است و به دلیل شرایط اقلیمی، عشایر در برخی استان ها تا 700 کیلومتر هم کوچ می کنند.

علائی مقدم با اشاره به اینکه امروز سازمان امور عشایر به یک سازمان توسعه ای پیشرو در اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است، اظهار داشت: برای اولین بار است که در هیئت رئیسه مجلس یک صندلی برای عشایری داریم و رئیس فراکسیون عشایری که عضو هیأت رئیسه مجلس هستند یکی از مؤثرترین افراد برای جامعه عشایری هستند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اینکه خشکسالی امسال یکی از مهم ترین چالش های عشایر است، اظهار کرد: برای جبران خسارات ناشی از خشکسالی در منطقه ها عشایری 800 میلیارد تومان از منابع مدیریت بحران کشور اختصاص می یابد و 350 میلیارد تومان هم با قرارگاه محرومیت زدایی سپاه تفاهم کرده ایم.

او با بیان اینکه عشایر در بهره وری از منابع تولید نقش بی نظیری دارند و هر یک نفر از عشایر گوشت مورد نیاز 16 فرد ایرانی را تولید می کند، گفت: با پرداخت دو هزار میلیارد تومان تسهیلات در یک افق 5 ساله گوشت تولیدی عشایر را به 200 هزار تن در سال رساند ه ایم که دستاورد بزرگی است.

دبیر اول کمیسیون بهداشت و عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در این دیدار با بیان اینکه عشایر بیشترین سازگاری را با طبیعت، با حکومت و با مردم دارند، گفت: برنامه های بهداشتی مورد نیاز جامعه عشایری را در کمیسیون بهداشت پیگیری می کنیم.

فاطمه محمدبیگی با اشاره به پیشنهاد طرح راه اندازی دامبولانس برای ارائه خدمات دامپزشکی به دامداران، گفت: از طریق این دامبولانس ها می توان خدمات دامپزشکی را به دامداران در منطقه ها عشایری ارائه داد.

کننده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در انتها با قدردانی از نگاه توسعه محور و آینده نگر رئیس سازمان امور عشایر به جامعه عشایری، شرح داد: جهش تولیدی که در منطقه ها عشایری می بینیم حاصل برنامه های سازمان امور عشایر است و ما هم در مجلس افزایش اعتبارات ملی امور عشایر به ویژه زنان عشایری را پیگیری می کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "800 کانکس بهداشت عشایری دایر می شود، راه اندازی دامبولانس برای ارائه خدمات دامپزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "800 کانکس بهداشت عشایری دایر می شود، راه اندازی دامبولانس برای ارائه خدمات دامپزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید