تایوان به شرکت هایش در میانمار توصیه کرد پرچم تایوان را نصب نمایند

به گزارش وبلاگ لوازم آشپزخانه، در پی به آتش کشیده شدن چند کارخانه تحت تامین چین در میانمار، سفارت غیر رسمی تایوان در میانمار به شرکتهای تایوانی فعال در این کشور توصیه نموده پرچم این جزیره را به اهتزاز در آورده و علامتهایی را آویزان نموده و در آن عنوان نمایند که متعلق به تایوان هستند تا با چین اشتباه گرفته نشوند.

تایوان به شرکت هایش در میانمار توصیه کرد پرچم تایوان را نصب نمایند

به نقل از خبرگزاری رویترز، سفارت چین در میانمار اظهار داشت، در جریان آتش افروزی های روز یکشنبه از سوی مهاجمان ناشناس علیه کارخانه های پوشاک در یک منطقه در حومه شهر یانگون، تعداد زیادی کارمند چینی مجروح و گرفتار شدند و پکن از میانمار خواسته از اموال و شهروندان چینی محافظت کند.

در میانمار، چین را به عنوان یک حامی خونتای نظامی این کشور که با سرنگون کردن دولت منتخب آنگ سان سوچی به قدرت رسید در نظر می گیرند.

تایوان میزبان جمعیت چینی-برمه ای بزرگی بوده و بین آنها ارتباطات تجاری و فرهنگی نزدیکی وجود دارد.

وزارت امور خارجه تایوان امروز دوشنبه بیان داشت، تنها یک شرکت تایوانی در خشونتهای میانمار گرفتار شده و 10 نفر از شهروندانش در داخل تاسیسات گرفتار شدند، هر چند که ایمن بودند.

این وزارتخانه توضیح داد، دفتر نمایندگی تایوان در میانمار با شرکتهای تایوانی در پی دریافت گزارشها درخصوص وقوع حملات علیه شرکتهای هدف سرمایه گذاری چینی ها ارتباط برقرار نموده است.

این دفتر اعلام داشت که پیشنهاد می دهد تاجران تایوانی علامتهایی به زبان برمه ای با مضمون اینکه شرکتی تایوانی هستند در محل کارخانه هایشان آویزان نموده و همچنین پرچم ملی کشور ما را آویزان نمایند و به کارگران محلی و همسایگان شرح دهند که کارخانه ای تایوانی هستند تا افراد خارجی آنها را به اشتباه نگرفته و قضاوت اشتباه ننمایند.

شرکتهای تایوانی در جنوب شرق آسیا نیز پیشتر در جریان اعتراضات با شرکتهای چینی اشتباه گرفته شده بودند از جمله در سال 2014 هنگامی که هزاران ویتنامی معترض کارخانه های خارجی را در طی یک واکنش خشمگینانه به حفاری های نفتی چین در یک بخش مورد ادعای ویتنام در دریای چین جنوبی به آتش کشیدند.

هوانگ تین-مو، رئیس کمیسیون نظارتی اقتصادی به وبلاگ لوازم آشپزخانه در تایپه گفت که بانکهای تایوانی در میانمار فعالیت عادی دارند.

سه بانک تایوانی در این کشور شعباتی را دارند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "تایوان به شرکت هایش در میانمار توصیه کرد پرچم تایوان را نصب نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایوان به شرکت هایش در میانمار توصیه کرد پرچم تایوان را نصب نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید