دهمین شماره مجله منظره ایران منتشر شد، سفر به کاشان و تجربه جدیدی در شناخت ایران

به گزارش وبلاگ لوازم آشپزخانه، دهمین شماره دوهفته نامه منظره ایران که با عنوان یونانی ایران اراما شناخته می گردد، 26 فروردین ماه 1402 (15 آپریل 2023) منتشر شد.

دهمین شماره مجله منظره ایران منتشر شد، سفر به کاشان و تجربه جدیدی در شناخت ایران

این مجله با هدف توسعه شناخت مخاطبان یونانی از فرهنگ، هنر و جاذبه های گردشگری ایران زمین، یکم و پانزدهم هر ماه میلادی منتشر می گردد. مجله منظره ایران علاوه بر انتشار روی سایت این نشریه الکترونیک به نشانی www.iranorama.gr، به وسیله پست الکترونیکی برای بیش از 2500 نفر از علاقه مندان به فرهنگ و تمدن ایران زمین ارسال می گردد.

پایگاه iranorama.gr حاوی بانک اطلاعاتی مشتمل بر 2500 مخاطب از جمله علاقه مندان به زبان فارسی، هنرمندان، وبلاگ لوازم آشپزخانه، دانشجویان، اساتید دانشگاه و شخصیت های فرهنگی یونان است. بعلاوه امکان عضویت و اشتراک رایگان این دوهفته نامه در سایت مذکور فراهم شده است.

در سرمقاله این شماره به قلم خانم خریسانثی پارچاناکی آمده است: در دهمین شماره از ایران اراما، با سفر به شهر کاشان، تجربه جدیدی را در شناخت ایران کسب می کنیم. به دشت کویر در استان اصفهان می رویم و با فرش کاشان و روش بافت آن آشنا می شویم. شهر کاشان زادگاه یکی از کهن ترین تمدن های دنیا بنام سیلک با قدمتی بیش از هفت هزار سال است. این شهر به واسطه همجواری با صحراهای شنی دارای ویژگی های منحصر به فردی است. کاشان به خانه های شاه نشینش، حمام های زیبایش، باغ های سرسبزش و تمدن چند هزار ساله اش معروف است، تمدنی که اولین جامعه بشری را در خود جای داده است.

در ادامه، با هنر زیبای گره چینی که آمیخته به هنر طراحی، کار چوب به همراه شیشه های رنگی مسحورکننده است، آشنا می شویم. این هنر امروزه نیز زینت بخش بسیاری از خانه های اعیان نشین سنتی در ایران است. بعد از آن با روستای زیبای ابیانه، ساز ایرانی رباب، موزه رضا عباسی کاشان و فرش بافی کاشان که در لیست ناملموس یونسکو ثبت شده آشنا می شویم و در سرانجام درباره یکی از شخصیت های برجسته ادبی و هنری این دیار یعنی سهراب سپهری می خوانیم.

این نشریه با حمایت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در یونان و با همت خانم خریسانثی پارچاناکی تهیه و تدوین می گردد. خانم پارچاناکی دانشجوی دکتری رشته ترجمه زبان های انگلیسی و فرانسوی از دانشگاه ایونی و از علاقه مندان به زبان، فرهنگ و هنر ایرانی است. وی به مدت دو سال است که زبان فارسی را در رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آتن می آموزد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "دهمین شماره مجله منظره ایران منتشر شد، سفر به کاشان و تجربه جدیدی در شناخت ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهمین شماره مجله منظره ایران منتشر شد، سفر به کاشان و تجربه جدیدی در شناخت ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید