تصور بدی که در مورد اخذ مجوز موسیقی وجود دارد ممیزی است

به گزارش وبلاگ لوازم آشپزخانه، تهران (پانا) - یک متخصص عرصه موسیقی در برنامه زنده سلام تهران اظهار کرد ذائقه افراد برای گرایش به شنیدن به موسیقی از کودکی پس از شکل گیری مغز شروع می گردد و می توان گفت ایجاد ذائقه در بچه ها محصول بسته شنیداری در خانواده است .

تصور بدی که در مورد اخذ مجوز موسیقی وجود دارد ممیزی است

وی در مورد اینکه آیا موسیقی خوب و بد داریم یا خیر، اضافه نمود: از نکته نظر علمی هر موسیقی ای که به هویت ملی خود نزدیکتر بوده، دانش و خلاقیت بهتری داشته باشد موسیقی خوبی خواهد بود.

ارجمند اعلام کرد: قرار گرفتن شعر در کنار موسیقی اساسا موسیقی را تغییر می دهد، ملودی مبتنی بر یک نگاه فرهنگی خیلی مهم است.

این کارشناس موسیقی با اشاره به بحث محدودیت ها در اخذ مجوز حوزه موسیقی ادامه داد: تصور بدی که در مورد اخذ مجوز موسیقی وجود دارد ممیزی است در وزارت ارشاد آثار ممیزی نمی شوند بلکه اساتید تراز اول آثار را درجه بندی می نمایند و شماره ثبت اختصاص می دهند، معین کیفیت موسیقی برایشان مهم است.

وی اضافه نمود: در دوره قاجار موسیقی کوچه باغی در تهران رایج بوده، از حدود 70 سال پیش موسیقی شهری تهران با اسم کارآوا شکل گرفت، در نیم قرن اخیر چیزی به نام موسیقی تهران نداریم.

ارجمند به اسم کرد: اگر ما کلام رپ را متناسب با فرهنگ خودمان با توجه به دغدغه های جامعه هماهنگ کنیم مسئله ای برای دریافت مجوز نخواهیم داشت، شعر و فرد اجرانماینده مهم است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تصور بدی که در مورد اخذ مجوز موسیقی وجود دارد ممیزی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصور بدی که در مورد اخذ مجوز موسیقی وجود دارد ممیزی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید