دسترسی به 42خدمت تأمین اجتماعی به وسیله درگاه ملی خدمات دولت هوشمند
به گزارش وبلاگ لوازم آشپزخانه، 42خدمت سازمان تأمین اجتماعی به وسیله درگاه ملی خدمات دولت هوشمند در دسترس است و بیمه شدگان می توانند به صورت غیرحضوری این خدمات را دریافت نمایند.
محمدحسین زراعتی مدیر فناوری و تحول دیجیتال سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه این سازمان از اردیبهشت سال جاری در راستای حرکت به سوی دولت الکترونیک و در ذیل آن تأمین اجتماعی الکترونیک، به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده است، گفت: تأمین اجتماعی بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد و یک سازمان خدمت رسان است و از آنجا که خدمات دهی بهتر وظیفه و راهبرد ماست، به عنوان اولین دستگاه ضمن اتصال به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند توانستیم در کاهش مراجعات و تسهیل در روند ارائه خدمات به شیوه ای مؤثر عمل کنیم. خدمات هوشمندسازی شده این سازمان در سه حوزه بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایان ارائه می گردد و در هر سه حوزه، ابتدا خدمات پرتکرار و پرمراجعه، الکترونیکی شده که طبق ارزیابی های آماری انجام شده، موجب شده است موارد مراجعه حضوری به شعب تأمین اجتماعی بیش از 50 درصد کاهش یابد.
وی بعلاوه با اشاره به طراحی و در اختیار قرار گرفتن برنامه کاربردی (اپلیکیشن) تأمین اجتماعی من برای تسهیل در دسترسی به خدمات الکترونیک تأمین اجتماعی گفت: هم اکنون همه مخاطبان سازمان تأمین اجتماعی می توانند این برنامه کاربردی را از سایت رسمی سازمان تأمین اجتماعی به نشانی www.tamin.ir یا hamrah.tamin.ir دریافت و در گوشی تلفن همراه خود نصب نمایند. در این اپلیکیشن که در 25 تیر سال جاری همزمان با روز تأمین اجتماعی رونمایی شد، خدمات الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی در دسترس است که در همین مدت دو ماه، استقبال خوبی از آن انجام شده است و تا به امروز نزدیک به 130 هزار بار به وسیله مخاطبین بر روی گوشی های ایشان نصب شده است.
زراعتی اضافه نمود: مشاهده سوابق، مشاهده نسخ الکترونیک، انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه در بیمه دانشجویی، بیمه زنان خانه دار و دختران، درخواست احتساب سوابق خدمت سربازی به عنوان سابقه بیمه پردازی و پرداخت حق بیمه مقرر، امور مربوط به فهرست حق بیمه، درخواست بازنشستگی، مشاهده حکم و فیش حقوقی مستمری بگیران و... از خدماتی است که در این اپلیکیشن قابل انجام است. این اپلیکیشن بعلاوه به وسیله درگاه ملی خدمات دولت هوشمند هم قابل دسترس است.
مدیر فناوری و تحول دیجیتال سازمان تأمین اجتماعی در مورد خدمات با تکرار کمتر و زمان ارائه آن ها به شیوه غیرحضوری اظهارداشت: خدمات سازمان تأمین اجتماعی متعدد است و در ابتدا خدمات با تکرار بالا را به روش الکترونیکی ارائه کردیم و در فاز بعدی خدمات با تکرار کمتر را در دستور کار داریم. بدیهی است که گاهاً بعضی از بیمه شدگان به خاطر نقص مدارک و مسائل اطلاعاتی که قبل از مکانیزه شدن خدمات وجود داشته، باید به شعب تأمین اجتماعی مراجعه نمایند و شعب سازمان تأمین اجتماعی کماکان جوابگو هستند و هر بیمه شده و مستمری بگیری که به هر دلیلی امکان استفاده از خدمات الکترونیک را نداشته باشد، این خدمات در شعب به آن ها ارائه و هدایت لازم انجام می گردد.
زراعتی با بیان اینکه همه خدمات تأمین اجتماعی چه در شعب و چه به صورت غیرحضوری رایگان است، گفت: خدمات این سازمان به شیوه غیرحضوری هم بدون هزینه است و مخاطب می تواند به وسیله گوشی تلفن همراه یا رایانه، در هر ساعتی از شبانه روز خدمات را دریافت کند. برای ثبت نام در سامانه غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی یا نرم افزار کاربردی تلفن همراه تامین اجتماعی من فقط کد ملی و تلفن همراه که به نام شخص متقاضی باشد، مورد احتیاج است. این خدمات در سامانه دارای راهنمای آموزشی و کاربری است که در صورت احتیاج می توان از آن ها می توان استفاده کرد.
وی افزود: با ارائه خدمات به شکل غیرحضوری، برآورد های آماری حاکی از آن است که سال گذشته بیش از 70 میلیون بار مراجعه به شعب و واحد های اجرایی تأمین اجتماعی کاهش یافت و برای سال جاری هم پیش بینی می کنیم 85 تا 90 میلیون بار مراجعه با توسعه اپلیکیشن تأمین اجتماعی من کاسته گردد. تا قبل از این برای دریافت بعضی از خدمات سازمان لازم بود چند بار مراجعه حضوری به شعب برای انجام فرایند های اداری و اجرایی انجام گردد، اما با ارائه خدمات غیرحضوری و الکترونیکی این موضوع کاملاً حل شده و به وسیله سیستم و با گوشی تلفن همراه یا رایانه به راحتی انجام می گردد.
وبلاگ لوازم آشپزخانه اجتماعی رفاه و تعاون
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان