طرز تهیه کوفته شوربا؛ غذای محلی منطقه کردستان

به گزارش وبلاگ لوازم آشپزخانه، در این بخش از تهیه غذاها قصد داریم طرز تهیه کوفته شوربا رو آموزش بدیم. کوفته شوربا غذای محلی منطقه کردستان است.

مواد لازم:

پیاز

طرز تهیه کوفته شوربا؛ غذای محلی منطقه کردستان

2عدد

سبزی کوفته

500گرم

برنج

نصف لیوان

فلفل سیاه

به میزانکافی

گوشت چرخ نموده

300گرم

لپه

نصف استکان کمتر

رب گوجه فرنگی

یک ونیم قاشق

آب

چندکاسه

آرد سفید

نصف لیوان

مرزه

به میزان لازم

کشمش

به میزان لازم

نمک و ادویه

به میزان لازم

زردچوبه

به میزان لازم

طرز تهیه و دستور پخت:

در این بخش از تهیه غذاها قصد داریم طرز تهیه کوفته شوربا رو آموزش بدیم. کوفته شوربا غذای محلی منطقه کردستان هست و طرز تهیه و مواد اصلی آن تقریبا همچون کوفته تبریزی و کوفته برنجی می باشد. این غذا به علت مواد پرخاصیتی که در آن به کار برده میگردد دارای اهمیت است و علاقه مندان زیادی دارد. با چند بار پختن کوفته به آشپز ماهری در زمینه کوفته درست کردن تبدیل خواهید شد در ادامه طرز تهیه این غذا رو ارائه میدیم این دستور برای 4 نفر میباشد.

برای تهیه این غذا ابتدا باید 2 عدد پیاز را خرد نموده و داخل یک قابلمه حاوی روغن سرخ کنیم تا تبدیل به پیاز داغ گردد. نصف پیاز داغ را که آماده شد، کنار میگذاریم سپس میزان خیلی کم مرزه خشک، فلفل و نمک به پیاز داغ داخل قابلمه اضافه میکنیم سپس کمی لپه را شسته و به آن اضافه میکنیم، هم میزنیم.

یک قاشق رب گوجه فرنگی هم اضافه میکنیم تا کمی با مواد سرخ گردد. سپس چند کاسه کوچک آب اضافه میکنیم تا آغاز به جوشیدن کند. بعد از این مرحله یک ظرف مناسب را برای درست کردن مایه کوفته انتخاب میکنیم سپس سبزی مخصوص کوفته را که شامل تره، ترخون، نعنا، شوید و میزان کمی گشهم هست را کاملا ریز ریز نموده و آماده میکنیم. البته می توان سبزی ریزشده بسته بندی مخصوص کوفته را از فروشگاه ها خریداری کرد و راحت تر کار را انجام داد. سبزی را داخل ظرف مناسب ریخته، به میزان نصف لیوان برنج را چند دقیقه ای در آب خیسانده و به سبزی اضافه میکنیم.

گوشت چرخ نموده را هم اضافه میکنیم. ادویه، نمک و زردچوبه را به محتویات درون کاسه اضافه میکنیم. سپس آن ها را کاملا مخلوط نموده و ورز میدهیم به میزان یک استکان آرد سفید هم به مواد میزنیم و دوباره ورز میدهیم تا مایه کوفته حاضر گردد. سپس هنگام گلوله گلوله کردن کوفته ها، چند عدد کشمش وسط آن قرار میدهیم.

برای امتحان کردن کوفته ها، یکی را گلوله نموده چند دقیقه ای داخل موادی که در حال جوش است قرار میدهیم که ببینیم کوفته داخل آب شل و خراب میشه یا نه؟ اگر خراب شد به بقیه مایه کوفته مجددا میزانی آرد اضافه میکنیم. سپس دوباره ورز داده و کوفته ها را درست میکنیم و داخل آب شوربا قرار میدهیم تاپخته شوند. میزان آب و لپه درون قابلمه باید از نصف بیشتر باشد. شعله گاز را تقریبا کم نموده و اجازه میدهیم تا کوفته ها در آب شوربا پخته شوند. بعد از آماده شدن آنها را در یک بشقاب سرو میکنیم نوش جان.

منبع: گردشبان

به "طرز تهیه کوفته شوربا؛ غذای محلی منطقه کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کوفته شوربا؛ غذای محلی منطقه کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید