مایکروسافت از عملکرد اقتصادی ضعیف تر از انتظار ویندوز و ایکس باکس اطلاع داد

به گزارش وبلاگ لوازم آشپزخانه، مایکروسافت شب گذشته گزارش اقتصادی مربوط به سه ماهه چهارم 2022 را منتشر کرد. طبق این گزارش، طی این مدت 51.9 میلیارد دلار راهی خزانه این شرکت شده که 16.7 میلیارد آن سود محسوب می گردد. این یعنی عایدی این شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد افزایش و سود با افزایش 2 درصدی روبرو شده است.

مایکروسافت از عملکرد اقتصادی ضعیف تر از انتظار ویندوز و ایکس باکس اطلاع داد

به علت کاهش تقاضا برای خرید کامپیوتر، عایدی مربوط به خرید ویندوز از طرف سازندگان 2 درصد کاهش یافته است. ولی عایدی سرفیس همچنان رو به رشد است و طی این مدت درامد حاصل از فروش دستگاه های سرفیس 10 درصد افزایش یافته است. در این میان افت عایدی ایکس باکس بسیار شدید تر بوده و عایدی حاصل از فروش این کنسول 11 درصد و عایدی مربوط به بازی ها و سرویس های ایکس باکس هم 6 درصد کمتر شده است.

البته با وجود کاهش عایدی ایکس باکس، مدیرعامل مایکروسافت مدعی شده که این شرکت برای سومین سه ماهه متوالی در بازار آمریکای شمالی رتبه اول بازار کنسول های نسل تازه را حفظ نموده است. بعلاوه سال مالی 2022 برترین سال برای ایکس باکس بوده و طی این مدت حدود 16.2 میلیارد دلار عایدی کسب نموده است.

با توجه به تورم جهانی و مسائل مالی کشورهای مختلف، قدرت خرید کاربران کاهش پیدا نموده و باید ببینیم مایکروسافت در سه ماهه بعدی چه عایدیی را ثبت می نماید.

منبع: the Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "مایکروسافت از عملکرد اقتصادی ضعیف تر از انتظار ویندوز و ایکس باکس اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت از عملکرد اقتصادی ضعیف تر از انتظار ویندوز و ایکس باکس اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید