موزه ای با ظاهر عجیب و صخره ای در منهتن که از طریق استودیو گنگ ساخته شده

به گزارش وبلاگ لوازم آشپزخانه، استودیو گنگ Studio Gang پس از تکمیل موزه هنر های زیبای آرکانزاس در همین چند روز پیش، اکنون کار بر روی بخشی موزه تاریخ طبیعی آمریکا نیز مشغول به کار شده. طرحی که در نظر گرفته شده به شکل صخره حجاری شده است.

موزه ای با ظاهر عجیب و صخره ای در منهتن که از طریق استودیو گنگ ساخته شده

مرکز علوم، آموزش و نوآوری ریچارد گیلدر، تقریباً 21300 متر مربع فضا خواهد داشت و بخشی از موزه تاریخ طبیعی آمریکا در منهتن، در شهر نیویورک خواهد بود. طراحی خارق العاده ساختمان باد و آب را به فکر متبادر می نمایند.

بافت، رنگ و فرم های روان آن، دره های جنوب غربی ایالات متحده الهام گرفته شده و ورودی بزرگ مرکز گیلدر را دارای ظاهری پویا و متحرک می کند و عظمنت، هیجان و حس کشف را برمی انگیزد.

این ساختمان زیبا با پاشیدن بتن مستقیماً روی میلگرد، بدون قالب های سنتی و با تکنیکی به نام شاتکریت shotcrete ساخته شده که در اوایل دهه 1900 از طریق طبیعت شناس موزه و هنرمند تاکسیدرمی کارل آکلی اختراع شد. پل ها و دهانه های شاتکریت دست ساز به هم متصل می شوند.

بازدیدنمایندگان از نظر فیزیکی و بصری در طبفه ها گالری های نمایشگاهی تازه ، فضا های آموزشی و مجموعه ها را خواهند دید و تشویق می شوند که به داخل حرکت نمایند و در سرتاسر ساختمان را تشویق می کند.

این ساختمان پنج طبقه دهلیزمانند دارد و نورگیر طراحی شده و امکان استفاده حداکثری از نور طبیعی را می دهد.

پل هایی در نقاط کلیدی نصب شده اند تا مناظری از داخل و خارج ارایه نمایند.

Studio Gang استاندارد ساختمان سبز LEED Gold را برای این پروژه هدف قرار داده و فضای داخلی آن برای به حداکثر رساندن نور طبیعی و گردش هوا طراحی شده. یک سازه عایق خوب، همراه با پنجره های عمیق و درختان سایه دار، به آن کمک می کند تا دمای نسبتاً ثابتی را در سرما و گرما حفظ کند.

علاوه بر این، پنجره های گرد آن از شیشه های ایمن برای پرندگان استفاده می کند که برای کمک به کاهش تلفات پرندگان در نتیجه برخورد، طراحی شده.

مرکز علم، آموزش و نوآوری ریچارد گیلدر به طور رسمی در تاریخ 4 می به روی عموم باز می شود.

منبع: Studio Gang

منبع: یک پزشک

به "موزه ای با ظاهر عجیب و صخره ای در منهتن که از طریق استودیو گنگ ساخته شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه ای با ظاهر عجیب و صخره ای در منهتن که از طریق استودیو گنگ ساخته شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید