هدف از ثبت های ملی صنایع دستی دیده شدن هنر هنرمندان است

به گزارش وبلاگ لوازم آشپزخانه، معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گفت: ساماندهی فراوری و ارتقای کسب و کارها، ایجاد زیرساخت ها و بازارهای نو و در مجموع دیده شدن هنر هنرمندان از اهداف بسیار مهم و موکد ما از ثبت های ملی صنایع دستی است.

هدف از ثبت های ملی صنایع دستی دیده شدن هنر هنرمندان است

به گزارش دنیای سفر پویا محمودیان در نشست پنجمین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی بیان نمود: ایران جزء سه کشور برتر دنیا از حیث فراوری و تنوع صنایع دستی است و کشوری مقتدر و بی بدیل در این حوزه محسوب می گردد.

وی اضافه نمود: ظرفیت های این استان که سبب فراوری صنایع دستی متنوع شده، نقش زنان توانمند و قدرتمند در فراوری صنایع دستی که بسیار حائز اهمیت است، توسعه مالی و معیشتی صنایع دستی در بسیاری از نقاط و روستاهای استان کرمان و مردم آن روستاها سبب شد تا برای اولین بار این نشست را خارج از تهران و در کرمان برگزار کنیم.

محمودیان ادامه داد: امیدواریم نتیجه پرونده هایی که ارسال شده، جلساتی که به منظور دفاع برگزار می گردد و آنالیز های اجرا شده چیزی باشد که برای هنرمندان استان رکمان موجی از شادی را به همراه آورد.

محمودیان اضافه نمود: هدف اصلی ما از ثبت ها پاسخ به مطالبه عمومی و مردمی هست که همان دیده شدن هنرها در سطح ملی و دنیای است می باشد.

وی مطرح نمود: ساماندهی فراوری و ارتقای کسب و کارها، ایجاد زیرساخت ها و بازارهای تازه از اهداف بسیار مهم و موکد ما در حوزه صنایع دستی به شمار میرود.

وی با اشاره به شهر سیرجان به عنوان شهر دنیای گلیم توضیح داد: بحث ملی شدن، مطرح کردن، ارتقای کیفی محصول و مباحث فنی و تخصصی حوزه صنایع دستی بر عهده ما است؛ پس از اینکه سیرجان دنیای شد مطالبات خاصی در حوزه سیرجان اعلام کردیم اما آن چیزی که مد نظر ما بود هنوز تحقق پیدا نکرده است.

محمودیان تأکید کرد: بحث بازارسازی، بازارداری و بازاریابی محقق نخواهد شد مگر به همت تمامی مسئولین این حوزه؛ ملی شدن و دنیای شدن برای هم افزایی درحوزه ظرفیت ها است و ما امروز اینجا هستیم تا همه توانمان را بگذاریم تا شهرهایی که ملی و دنیای می شوند به برترین نحو به ارائه محصولات بپردازند.

وی اضافه نمود: اگر شهر و روستایی ملی و دنیای می گردد همه پای کار بیایند و تمام عزمشان را در راستای دیده شدن این ظرفیت پنهان کشور جمع نمایند.

معاون صنایع دستی کشور با تشکر از مجموعه گلگهر سیرجان گفت: اینکه روی لباس بازیکنان فوتبال تیم این مجموعه نوشته شده است سیرجان شهردنیای گلیم برای حوزه فرهنگ و هنر بسیار ارزشمند است.

وی توضیح داد: از بسیاری از دستگاه ها به عنوان مشخص مالی انتظار می رود در این امر مشارکت نمایند تا سطح دسترسی را در داخل کشور بعد از آمدن گردشگران خارجی افزایش دهیم و به حضور هنرمندان در نمایشگاه های خارج از کشور یاری کنیم.

وی خطاب به فرماندارن شهرستان ها گفت: بودجه آموزشی که برای شهرهای ملی دیده می گردد باید قابل توجه باشد. اگر ما امروز برای اولین این جلسه را در کرمان برگزار کردیم امیدوار هستیم این مدل همکاری مدلی نمونه در سطح کشور گردد تا بتوانیم این مدل را در سی استان کشور توسعه دهیم.

شایان ذکر است پیش از این نشست معاون صنایع دستی به همراه استاندار کرمان و مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان از نمایشگاه صنایع دستی واقع در هتل پارس کرمان بازدید کردند؛ بعلاوه در این نشست از دو کتاب دایره المعارف دست بافته های عشایری و روستایی سیرجان و دایره المعارف گلیم شهر دنیای سیرجان به نویسندگی عقیل سیستانی رونمایی شد.

منبع: دنیای سفر

به "هدف از ثبت های ملی صنایع دستی دیده شدن هنر هنرمندان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدف از ثبت های ملی صنایع دستی دیده شدن هنر هنرمندان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید