8 ترفند جالب که سلامت شما را بهبود می بخشد

به گزارش وبلاگ لوازم آشپزخانه، بر اساس آنالیز های اجرا شده، 2 تا 5 دقیقه پیاده روی بعد از غذا می تواند به جلوگیری از افزایش شدید قند خون یاری کند. این ترفند، متابولیسم قند خون را بعد از غذا خوردن در مقایسه با نشستن طولانی مدت بعد از غذا بهبود می بخشد.

8 ترفند جالب که سلامت شما را بهبود می بخشد

زندگی سالم نباید پیچیده باشد. تغییرات و آنالیز های کوچک می تواند تفاوت بزرگی در احساس شما ایجاد نموده و از مسائل بزرگ بعدی، جلوگیری کند.

در اینجا 8 مورد از برترین ترفندهای سلامتی کشف شده در سال 2022 آورده شده است.

1. تست نیشگون گرفتن پوست برای تشخیص کم آبی بدن

نیشگون گرفتن سریع پوست می تواند یکی از راه هایی باشد که بفهمید آیا بدن شما به اندازه کافی مایعات دریافت می نماید یانه. نه تنها در روزهای گرم تابستان، بلکه در زمستان نیز خطر کم آبی، بدن را تهدید می نماید. برای این تست، به سادگی پوست یکی از بند انگشتان خود را برای حدود 3 ثانیه فشار دهید، سپس آن رها کنید.

اگر به خوبی هیدراته شده باشید، پوست در عرض چند ثانیه به حالت اولیه خود باز می گردد. اما اگر بدن شما کم آب شده باشد، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و برای لحظاتی در حالت نیشگون باقی می ماند.

2. بعد از غذا پیاده روی سریع داشته باشید تا سطح قند خون خود را ثابت نگه دارید

بر اساس آنالیز های صورت گرفته، 2 تا 5 دقیقه پیاده روی بعد از غذا می تواند به جلوگیری از افزایش شدید قند خون یاری کند. این ترفند، متابولیسم قند خون را بعد از غذا خوردن در مقایسه با نشستن طولانی مدت بعد از غذا بهبود می بخشد.

3. 10,000 قدم در روز پیاده روی کنید تا خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهید

ترفند سلامتی می تواند خطر زوال عقل را به نصف برساند. برای کسانی که نمی توانند تا این حد راه بروند، تنها 4,000 قدم در روز می تواند خطر زوال عقل را تا یک چهارم کاهش دهد. گام های سریع تر نتایج عالی به همراه دارد، بنابراین پیاده روی سریع، برترین گزینه است.

4. با خواب کافی وزن کم کنید

استراحت کافی در شب، اندازه غذایی که افراد در طول روز می خورند را کاهش می دهد. افرادی که خواب کافی در شب دارند، به طور میانه حدود 270 کالری کمتر از بزرگسالانی که به طور مزمن کم خواب دریافت می نمایند.

ترفند سلامتی، اگر بیش از سه سال حفظ گردد، تنها با داشتن میزان کافی خواب، 11 کیلو وزن کاهش می یابد. 7 تا 9 ساعت خواب توصیه شده در شب، به تنظیم متابولیسم یاری می نماید و منجر به گرسنگی کمتر و ولع کمتر می گردد.

5. تمرین تنفسی 4-7-8 را امتحان کنید تا بهتر بخوابید

اگر نیمه شب از خواب بیدار می شوید، این تکنیک می تواند به شما یاری کند آرام شوید و دوباره بخوابید. ابتدا تا 4 شماره نفس بگیرید. سپس نفس خود را حبس نموده و تا 7 بشمارید. در نهایت در حین شمارش تا 8 نفس خود را بیرون دهید. تکرار این الگو ضربان قلب شما را کاهش می دهد، که احساس آرامش حاصل از آن باعث می گردد راحت تر به خواب بروید.

6. برای تقویت حافظه خود داستان بخوانید

حافظه در دهه 30 زندگی آغاز به کاهش می نماید. خواندن رمان به پایداری حافظه یاری می نماید. اما کتاب های غیرداستانی این ویژگی را ندارند. در یک کتاب داستانی، بدون پرش، باید از ابتدا تا خاتمه پیش روید. اما مهمتر از همه، شما باید شخصیت ها را به خاطر بسپارید که این کار، از نظر مغز واقعاً چالش برانگیزتر است.

7. نوشیدنی دوش داخلی را برای یبوست امتحان کنید

این نوشیدنی از 2 قاشق غذاخوری دانه چیا، نصف لیمو و یک فنجان آب تشکیل شده است. برای درست کردن آن، همه مواد را با هم مخلوط کنید و بگذارید پنج دقیقه بماند تا دانه های چیا آغاز به ژله ای شدن نمایند. این ترکیب به طور بالقوه می تواند فیبر و آب مورد احتیاج را تامین کند که به کاهش یبوست یاری می نماید.

8. برای کاهش اضطراب ورزش کنید

وقتی افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی سه بار در هفته تمرین بدنی می نمایند، علائم خود را در مقایسه با افرادی که فعالیت فیزیکی نداشتند، بهبود می دهند. انجام تمرینات کاردیو و قدرتی حداقل به مدت 60-45 دقیقه، سه بار یا بیشتر در هفته، حداقل به مدت سه ماه، اضطراب را کاهش می دهد.

منبع: روزیاتو

منبع: فرادید

به "8 ترفند جالب که سلامت شما را بهبود می بخشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 ترفند جالب که سلامت شما را بهبود می بخشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید