12 استراتژی یادگیری برای افراد پرمشغله

به گزارش وبلاگ لوازم آشپزخانه، موفقیت پایدار در هر زمینه ای مستلزم یادگیری مداوم است. ناگفته نماند که برای موفقیت در یک شغل یا کسب و کار، فرد باید تقریباً بی وقفه به یادگیری ادامه دهد - کتاب بخواند، در سمینارها و کنفرانس ها شرکت کند و مدام در پی مسئولیت های تازه باشد. اگر هدف شما این باشد، باید استراتژی یادگیری فعال را پیدا کنید.

12 استراتژی یادگیری برای افراد پرمشغله

استراتژی یادگیری را می توان در خصوص فرزندپروری یا روابط نیز گفت - اگر می خواهید در این زمینه از زندگی خود پیروز شوید، کتاب، مصاحبه، تأمل مداوم شخصی ضروری است. همین امر در خصوص سلامتی شما نیز صدق می نماید - بهتر غذا خوردن، ورزش بهتر و درک و مقابله با هر بیماری که ممکن است برایتان پیش بیاید اغلب مستلزم یادگیری دانش نو است.

چه استراتژی یادگیری را می توان به کار گرفت، به ویژه آنهایی که برای فردی با برنامه کاری شلوغ مناسب است؟ در حالت ایده آل، یادگیری باید فعال باشد تا اطمینان حاصل گردد که دانش نو را به جای مرور یک کتاب یا مقاله به طور کامل پردازش می کنید.

تصمیمات به اصطلاح سال نو نمونه ای از شکست رایج ما در تغییر است و بعلاوه به یادگیری مهارت های نو مربوط می گردد. ما با یک ایده نو هیجان انگیز، چه یادگیری زبان چینی، چه دروس هنرهای رزمی یا مدیتیشن، فریب می خوریم اما متوجه می شویم که نه وقت داریم و نه انگیزه ای برای حفظ آن. جلسات روزانه هفتگی می شوند، سپس دو هفته ای می شوند و به همین ترتیب تا زمانی که کل ایده به خاطره ای دور تبدیل گردد.

چگونه می توانیم - با محدودیت ها و تعهدات واقعی زندگی های پرمشغله بزرگسالی - به برترین وجه از استراتژی یادگیری فعال برای یادگیری هر مهارتی که قصد بهبود آن را داریم استفاده کنیم؟

1. تعهدات خود را مرتب کنید

یک استراتژی یادگیری این است که شما باید تعهدات خود را با تعهد درونی مرتب کنید. تصمیم بگیرید که مهارت نو بسیار مهم است و هر کاری که ضروری است برای پیشرفت انجام خواهید داد. برای برترین نتیجه، تعهدات خود را بنویسید.

بعلاوه، باید یاد بگیرید که سایر تعهدات را کاهش دهید. به هر حال، ما فقط انرژی زیادی داریم، با این حال همواره آرزوی بیشتری نسبت به انرژی مان داریم.

یک تکنیک خاص این است که اگر به نظر نمی رسد زمانی را برای کار بر روی آن مهارت نو پیدا کنید، کار دیگری را انتخاب کنید که مرتباً انجام می دادید و آماده رها کردن آن حداقل در حال حاضر هستید.

2. یک جهت گیری بلند مدت اتخاذ کنید

استراتژی یادگیری فعال شامل اتخاذ یک جهت گیری طولانی مدت است. دانیل کویل در کتاب پرفروش خود به نام رمز استعداد می گوید: مهارت متولد نمی گردد بلکه پرورش می یابد و مطالعه جالبی را درباره بچه هایی که پیانو می خوانند توصیف می نماید.

این مطالعه نشان داد که داشتن یک جهت گیری طولانی مدت، مانند من قرار است این مهارت را برای ده سال یا بقیه عمرم یاد بگیرم در مقایسه با یک جهت گیری کوتاه مدت، مانند من قرار است این مهارت برای چند ماه یا چند سال آینده را یاد بگیرم، تأثیر شگرفی بر پیشرفت یادگیری فرد داشت.

در حالی که تعداد ساعات سرمایه گذاری شده برای تمرین روزانه نیز قابل توجه بود، بچه ها با جهت گیری طولانی مدت که هر روز نیم ساعت تمرین می کردند، بر این مهارت تسلط یافتند و بعلاوه آنهایی که دارای جهت گیری کوتاه مدت بودند و هر یک تا دو ساعت تمرین می کردند پیروز نشدند. متأسفانه، این مطالعه جزئیاتی را ارائه نکرد که چگونه می توان این نوع جهت گیری بلندمدت را پرورش داد اما دانستن آن مطمئناً آغازی مهم است است.

3. بدون انگیزه هم یاد بگیرید

افراد به طور طبیعی بر انگیزه تکیه می نمایند و زمانی که احساس می نمایند قوی و خوش بین هستند پیشرفت زیادی می نمایند اما روزی فرا می رسد و آنها دیگر آن را احساس نمی نمایند. شما باید به یاد داشته باشید که فکر شما به طور اتوماتیک به یادگیری ادامه می دهد، چه بخواهید چه نخواهید. بنابراین، هر زمان که انگیزه ندارید، مثل همواره رفتار کنید و درست به داخل آن شیرجه بزنید!

علاوه بر این، می توانید سعی کنید برای خود یک بوت کمپ ترتیب دهید. چه در حال مطالعه زبان اسپانیایی باشید، چه پیانو یا مدیتیشن، چند روز کامل یا حتی چند هفته کامل را به تمرکز بر فعالیت نو اختصاص دهید. برای برترین نتایج، در یک برنامه آموزشی موجود شرکت کنید یا یک مربی استخدام کنید.

با ادامه همین ایده، پیوستن به یک رژیم آموزشی منظم هم از نظر پاسخگویی و هم از نظر ساختار برترین است. در حالی که همه برنامه های آموزشی با کیفیت بالا و همسو با اهداف شما نیستند، با این وجود این روش قدرتمند است.

شما بعلاوه می توانید آغاز به خواندن کتاب های مربوط به رشته خود کنید. کتاب ها مکمل انواع فعال تر یادگیری هستند اما می توانند بخش مهمی از پازل باشند. اگر احساس می کنید پیشرفت شما در ماه های اخیر رو به افزایش بوده است، در پی کتاب نوی باشید و مطمئن شوید که کتاب خوبی است.

4. در خصوص مهارت هایی که می خواهید توسعه دهید صحبت کنید

در حالت ایده آل، در طول فرآیند یادگیری، کارشناسانی را به عنوان معلمان و مربیان خود خواهید داشت و حتی مکالمه های معمولی مداوم با پزشکان ماهر می تواند به حفظ پیشرفت شما در هنگام استفاده از یادگیری فعال یاری کند.

حتی استراتژی صحبت کردن با افراد غریبه تصادفی در خصوص رشته شما هنوز هم می تواند مفید باشد.

از بحث در خصوص جزئیات فنی نترسید. اگر در حال یادگیری زبان چینی هستید، با هرکسی که می بینید درباره تفاوت های زبانی صحبت کنید. اگر در حال مطالعه هنرهای رزمی هستید، تمام روز در خصوص مبارزه و دفاع شخصی صحبت کنید.

5. در خصوص منابع دانش خود دقیق باشید

جستجوی پاسخ ها در گوگل برای یک سوال واقعی، یافتن تفریح یا حتی جرقه زدن خلاقیت شما خوب است. با این حال، این راهی برای پیشرفت مداوم و عمیق نیست.

همانطور که برنامه درسی دبیرستان را با جستجوی حقایق تصادفی در گوگل نیاموخته اید، با پیروی از این روش در هیچ زمینه دیگری نیز پایگاه دانشی محکمی کسب نمی کنید. کتاب های معتبر یا یک معلم معتبر پیدا کنید و سپس از آنها یاد بگیرید.

بهتر است از برترین ها یاد بگیرید. اگر معلم یا مربی داشته باشید، قطعاً یاری می نماید، به خصوص اگر آنها در این زمینه دانش بالایی داشته باشند. با این حال، بهتر است کسانی را بیابید که در آموزش دانش آموزان مشابه شما عالی هستند و حل مسئله را تشویق می نمایند.

بعلاوه می توانید در کنفرانس ها و رویدادهای دیگر شرکت کنید. دیدار با دیگران در همان زمینه و شرکت در یک برنامه ساختاریافته و چند روزه فقط می تواند پیشرفت شما را افزایش دهد. در حالی که یک رویداد آخر هفته هرگز نمی تواند نتایجی مشابه کوشش مداوم روزانه داشته باشد، می تواند افق دید شما را توسعه دهد و اطمینان حاصل گردد که کوشش های شما در جهت درست با استراتژی های یادگیری فعال پیش می رود.

6. در مسابقات یا اجراها شرکت کنید

هر رقابت یا اجرای عمومی، مانند ایفای نقش، سطح فعلی مهارت شما را به چالش می کشد و شما را به سمت قله های نو سوق می دهد. اینگونه متوجه خواهید شد که کجا ایستاده اید. شرکت در مسابقات یا اجراها برای داشتن یک تکنیک یادگیری فعال ضروری است.

شما بعلاوه می توانید در پی دریافت گواهینامه باشید. اگر سطح مهارت شما بالا باشد این کار مفید نیست. با این حال، اگر تازه آغاز نموده اید، بسیاری از زمینه ها سطوحی را برای مبتدیان مشخص نموده اند. حتی اگر احتیاجی به دریافت گواهینامه ندارید، می تواند یک راه جالب برای آزمایش سطح فعلی و بعلاوه سیستماتیک کردن دانش شما باشد.

7. اهرم فشار مشخص کنید

اگر وقت نمی گذارید، قوانینی را برای تنبیه خود مشخص کنید، چه به وسیله انکار بعضی لذت ها و چه با اهدای اندازه مشخصی پول. برای برترین نتیجه، از یک دوست یا مربی بهره ببرید که شما را مسئول می داند. اگر به پاداش ها بهتر پاسخ دهید، آن ها نیز می توانند کارساز باشند.

8. استفاده از تمرینات با زمان کارآمد

بسیاری از رشته ها مهارت های کلیدی دارند که می توان آن ها را تنها در چند دقیقه در روز به طور مؤثر تمرین کرد، به شرطی که کوشش و تمرکز زیادی را برای این تمرین انجام دهید. 2 دقیقه در پلانک ساعد بمانید. به مدت 3 دقیقه مدیتیشن کنید. 10 دقیقه گرم کردن را انجام دهید.

چنین تمرین هایی با زمان کارآمدی برای حفظ حرکت در دوره هایی که نمی توانید متعهد به رژیم درگیرتری از استراتژی های یادگیری فعال باشید، عالی هستند.

9. با استفاده از مهارت نو خود داوطلب شوید

حتی اگر چیزی که یاد می گیرید مستقیماً به عایدی شما یاری نمی کند، ممکن است راهی برای انجام رایگان آن وجود داشته باشد - چه به وسیله آواز خواندن در یک کنسرت خیریه، تبدیل شدن به مترجم زبان برای یک مهاجر یا آموزش به بچه ها در یک مرکز اجتماعی باشد.

داوطلبی یک استراتژی یادگیری فعال است که به شما یاری می نماید هنر خود را تمرین کنید. به سختی راهی بهتر از استفاده از آن برای یاری به دیگران برای تقویت یادگیری وجود دارد.

بسیاری از پلت فرم های مختلف برای تطبیق داوطلبان با فرصت ها وجود دارد. بعضی، مانند VolunteerMatch، عمومی هستند و هر نوع فرصتی را دارند. سایرین مانند بنیاد Taproot بر فرصت هایی برای داوطلبان با مهارت های تجاری، اقتصادی یا بازاریابی تمرکز می نمایند. سازمان ملل متحد طیف گسترده ای از فرصت های داوطلبانه در بسیاری از کشورهای مختلف دارد.

10. از استراتژی یادگیری تجسم بهره ببرید

چند لحظه یا چند دقیقه وقت بگذارید و تصور کنید که مهارت نو خود را به خوبی اجرا می کنید. این تمرین را می توان در یک اتاق ساکت، قبل از خواب یا بلافاصله قبل از انجام فعالیت مورد نظر انجام داد. برای بعضی افراد، این تکنیک بسیار خوب عمل می نماید اما برای چنین نتایجی، به کوشش قابل توجهی نیز احتیاج دارید.

تصویرسازی از دیرباز در ورزش و هنرهای نمایشی مورد استفاده قرار گرفته است. با این حال، همین تکنیک ها راه خود را در بسیاری از حوزه های دیگر پیدا نموده اند - از تجارت گرفته تا فرزندپروری. تجسم برای آموزش زبان نیز استفاده شده است.

11. یادداشت برداری درباره پیشرفت شما

یادداشت هایی در خصوص پیشرفت خود به صورت روزانه داشته باشید. یادداشت ها می توانند اهداف بلندمدت شما را توصیف نمایند، هر رویداد خاصی را توضیح دهند، درس های آموخته شده و کارهایی را که باید در آینده انجام دهید، خلاصه می نمایند یا مشاهدات مهم را برجسته می نمایند.

این تکنیک بسیار فردی است و احتیاج به آزمایش های زیادی دارد اما بسیاری از اجرا نماینده های برتر به آن سوگند یاد می نمایند.

12. هرگز تسلیم نشوید

شاید مهمترین استراتژی ادامه دادن باشد. اگر رویکرد شما اشتباه است اما باز هم به کوشش خود ادامه می دهید، به کار خود ادامه دهید. در نهایت اصلاحی انجام خواهید داد و در جهت درست قرار خواهید گرفت. با این حال، اگر تسلیم شوید و دست از کار بکشید، پیشرفت آینده بد خواهد بود

نظریه پرداز آموزشی پل تاف عمدتاً به علت کتابش چگونه بچه ها پیروز می شوند: سخاوت، کنجکاوی و قدرت پنهان شخصیت مشهور شد. در این کتاب، او با استناد به بعضی شواهد قانع نماینده استدلال می کند که سخاوت یا استقامت بسیار بیشتر از هوش اهمیت دارد.

بزرگسالان بعلاوه می توانند پیغام تاف را دریافت نمایند و قبل از در نظر گرفتن هر راهبرد یادگیری فعال دیگری بر روی پشتکار تمرکز نمایند. همانطور که برایان تریسی کارشناس پیروزیت می گوید، بدون نظم و انضباط، هیچ روشی برای دستیابی به پیروزیت کارساز نیست. با نظم و انضباط، هر روشی جواب می دهد.

حرف آخر

هر چه مشغول تر شویم، ادامه یادگیری برای ما مهم تر است. استراتژی یادگیری فعال می تواند به ما یاری کند از زمان یادگیری خود عاقلانه استفاده کنیم و بر مهارت هایی که قبلاً داریم، بیفزاییم.

نکات بالا حاوی چندین پیشنهاد مفید است. با این حال، مهمترین چیز این است که متعهد شوید که برای این یادگیری زمان پیدا کنید و هرگز تسلیم نشوید. همین امروز با هر یک از استراتژی ها آغاز کنید.

منبع:

lifehack

منبع: هفت گنج

به "12 استراتژی یادگیری برای افراد پرمشغله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 استراتژی یادگیری برای افراد پرمشغله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید