صنایع دستی

کتابخانه گویای بچه ها نابینای کرمان افتتاح شد

در ایران حدود 120 هزار نفر نابینا و 650 هزار نفر کم بینا یا مبتلا به اختلال های بینایی زندگی می نمایند. یکی از نیازهای مغفول مانده این جمعیت 770 هزار نفری، دسترسی به محصولات فرهنگی ویژه افراد نابینا یا کم بینا است. به گزارش خبرنگاران، با جست وجویی ساده و بعلاوه...

6 بهمن 1401

سوغات خوزستان، از لذیذترین خوراکی ها تا صنایع دستی

سوغات خوزستان را می شناسید؟ استان خوزستان یکی از استان های جنوب غربی ایران است که آب و هوای گرمی دارد. اما با این وجود زیبایی های طبیعی و مردم خون گرم و مهمان نواز استان خوزستان، هر ساله مسافران و گردشگران زیادی را به این شهر می کشانند. افرادی که قصد سفر...

6 بهمن 1401

ظروف سفال همدان با قدمت ده هزار ساله!

سفال در ایران تاریخچه ای بسیار طولانی دارد و قدمتش به ده هزار سال پیش می رسد، انسان هایی که ساکن دشت و صحرا بودند شروع به استفاده از گل برای تولید وسایل ضروری برای زندگی کردند و انواع کوزه ها و کاسه ها و پیاله ها را ساختند. باستان شناسان قدیمی ترین چرخ...

15 دی 1401

ایرانی ها کلاً 1700 پکیج سفر به جام جهانی خریداری کردند

خبرنگاران: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، از فروش 1700 پکیج جام جهانی از سوی آژانس های مورد تایید اطلاع داد. به گفته پرهام جانفشان، تا به امروز 1200 هایاکارت صادر شده و 500 هایاکارت نیز در حال صادر شدن است.

30 آبان 1401

دریاچه کیو ؛ دریاچه درون شهری اما خودجوش لرستان

خرم آباد یکی از شهرهای زیبای غربی ایران است. همه خرم آباد را به قلعه فلک الافلاک می شناسند. اما این شهر جاذبه های توریستی دیگری هم دارد که اتفاقا به میزان فلک الافلاک زیبا هستند. یکی از آنها دریاچه کیو است. یک دریاچه بزرگ درست میان شهر. در سفر به لرستان...

12 مرداد 1401

مطالبه گری عامل پویایی و پیشرفت در گردشگری است

ایلنا/ براساس سخنان معاون گردشگری کشور و آخرین خبرهای بدست آمده، مطالبه گری عامل پویایی و پیشرفت در گردشگری است.

27 تیر 1401

ساخت دستگاه لیزرگرافی خانگی در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان

دستگاه خانگی حکاکی و برش لیزری با کاربری مشاغل کوچک در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان طراحی شد و به مرحله تجاری سازی رسید.

16 تیر 1401

کلنگ احداث طرح اوحدیه مراغه با حضور وزیر میراث فرهنگی به زمین زده شد

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، کلنگ احداث طرح اوحدیه مراغه با حضور وزیر میراث فرهنگی به زمین زده شد.

6 تیر 1401

روز های خوش گردشگری ایران

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران می گوید، روندی که از سال 1400 آغاز شده، در تعطیلات نوروز به اوج رسیده و به نظر می رسد رکود گردشگری به پایان رسیده است.

20 خرداد 1401

جشن نوروزگاهی در سواحل بندر هندیجان برگزار می شود

مدیر اداره میراث فرهنگی و گردشگری صنایع دستی هندیجان از برگزاری جشن نوروزگاهی به منظور ارائه بهتر خدمات به مسافران نوروزی اطلاع داد.

15 خرداد 1401

هدف از ثبت های ملی صنایع دستی دیده شدن هنر هنرمندان است

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گفت: ساماندهی فراوری و ارتقای کسب و کارها، ایجاد زیرساخت ها و بازارهای نو و در مجموع دیده شدن هنر هنرمندان از اهداف بسیار مهم و موکد ما از ثبت های ملی صنایع دستی است.

4 اردیبهشت 1401

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی فاخر ایران در کاخ بلودر اتریش

هم زمان با سفر رئیس جمهوری کشورمان به اتریش، نمایشگاهی از آثار فاخر صنایع دستی ایران به همت معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، و مشارکت بخش خصوصی در محل کاخ بلودر وین برگزار شد.

28 بهمن 1400

وزیر میراث فرهنگی از پروژه نیمه تمام مونوریل قم دیدن کرد

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، وزیر میراث فرهنگی از پروژه نیمه تمام مونوریل قم دیدن کرد.

19 بهمن 1400

جلسه هماهنگی و بررسی اجرای طرح های اولویت دار استان اردبیل برگزار گشت

تهران (پانا) - در آستانه هشتمین سفر استانی سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور به استان اردبیل، جلسه هماهنگی و توافق دستگاه های اجرایی و بانک های عامل برای اجرای طرح های اولویت دار این استان عصر امروز (سه شنبه) به ریاست محمد مخبر معاون اول رییس جمهور در نهاد ریاست...

23 آبان 1400

800 کانکس بهداشت عشایری دایر می شود، راه اندازی دامبولانس برای ارائه خدمات دامپزشکی

رئیس سازمان امور عشایر در دیدار با دبیر کمیسیون بهداشت مجلس گفت: 800 کانکس بهداشت تا سرانجام برنامه ششم در منطقه ها عشایری دایر می شود.

5 شهریور 1400

ثبت نام چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر شروع شد

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شروع ثبت نام چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر از امروز - سه شنبه اول تیر ماه - در سطوح استانی و ملی اطلاع داد و گفت: فرایند ثبت نام تا 10 مرداد ماه امسال ادامه دارد.

11 مرداد 1400

اعطای تسهیلات 50 میلیون تومانی به عشایر

برای پرواربندی دام سبک و زنجیره فراوری گوشت قرمز به عشایر تسهیلات بانکی تا سقف 50 میلیون تومان اعطا می گردد.

5 تیر 1400

نماد صلح جاری با حضور دکتر مونسان در شیراز رونمایی شد

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، این نماد که کفشی از جنس آهن و برنز است به طول یک متر و عرض 40 سانتی متر و ارتفاع یک متر است.

29 خرداد 1400

استرداد 1834 شی تاریخی به کشور در دولت دوازدهم

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، استرداد 1834 شی تاریخی به کشور در دولت دوازدهم صورت گرفت.

10 خرداد 1400

صندوق کارآفرینی امید 12 هزار فرصت شغلی در استان اردبیل ایجاد کرد

مدیر صندوق کارآفرینی امید اردبیل گفت: این صندوق از سال 1392 و در دولت تدبیر و امید 11 هزار و 911 فرصت شغلی در مناطق محروم این استان ایجاد نموده است.

12 اسفند 1399
تعداد: (24)