آیا لیزر صورت خوب است؟ (نتیجه 3 پژوهش)

به گزارش وبلاگ لوازم آشپزخانه، همه ما دوست داریم در نگاه دیگران چهره ای مجذوب کننده داشته باشیم، اما گاهی اوقات موهای زائد باعث می شوند احساس کنیم که زیبایی واقعی ما پنهان شده است. شاید تا به حال روش های زیادی را برای از بین بردن موهای زائد صورت خود امتحان نموده اید ولی با مشکلاتی روبرو شده اید، لیزر موهای زائد می تواند راه چاره مناسبی برای شما باشد.

آیا لیزر صورت خوب است؟ (نتیجه 3 پژوهش)

شما در اولین برخورد با چهره خود، به دیگران معرفی می شوید و باید اعتماد به نفس بالایی داشته باشید. این مقاله تمام اطلاعات علمی مورد احتیاج، در خصوص ایمنی برطرف موهای صورت زائد را در اختیار شما قرار می دهد.

لیزر موهای زائد

آیا لیزر موهای زائد برای پوست خوب است؟

آشنایی با عملکرد لیزر اهمیت زیادی دارد، زیرا باید متوجه شوید چرا لیزر به پوست شما صدمه ای نمی رساند. لیزر موهای زائد روی فولیکول های مو عمل می نماید، زیرا انرژی لیزر به وسیله ملانین موجود در مو جذب می گردد. ملانین، رنگدانه ای است که به پوست و موی شما رنگ می بخشد؛ یکی از اولین نقش های ملانین جذب انرژی نور است، که به حفاظت از پوست در برابر آسیب خورشید یاری می نماید. در طول لیزر، ملانین موجود در مو، انرژی لیزر را جذب فولیکول مو می نماید و در آنجا موجب آسیب می گردد.

  • فولیکولهای مو، اجزای ریزی هستند که در دومین لایه پوست رشد می نمایند و موجب رشد مو می شوند. بدن انسان، انواع مختلفی از موها را در برمی گیرد که این تنوع مو، با فولیکول آن ها تعیین می گردد.

زمانی که لیزر انجام می گردد، آسیب وارده ، توانایی فولیکول برای رشد مو را مختل می نماید. آسیب به فولیکول مو در طول لیزر، معمولا هیچ گونه عوارض جانبی ندارد. گاهی اوقات، اپیدرمیس اطراف فولیکول، ممکن است به مدت چند ساعت پس از درمان قرمز گردد. اپیدرمیس، لایه خارجی پوست است و وظیفه اولیه آن حفاظت از بدن شما در برابر محیط خارجی است، بنابراین حاوی ملانینی است که از پوست در برابر اشعه های نور خورشید مراقب می نماید.

از آنجا که انرژی تابش شده از دستگاه لیزر به وسیله ملانین جذب می گردد، گاهی اوقات افرادی با موهای سبک تر و افرادی که کنتراست کمتری بین رنگدانه های مو و پوست آنها وجود دارد، نتیجه متفاوتی را با لیزر مشاهده می نمایند. برای دستیابی به نتایج بهتر، براساس رنگ پوست و موی شما از انواع لیزرهای مختلفی استفاده می گردد. گاهی اوقات، درمان با لیزر برای افرادی با رنگ پوست و موی مشابه، منجر به روشن شدن موقتی پوست می گردد. برای یاری به این موضوع، می توانید قبل و بعد از لیزر، از ماندن در معرض آفتاب خودداری کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید.

آیا لیزرموهای زائد برای صورت ایمن است؟

بله، لیزر برای صورت شما ایمن است. تعداد بسیار کمی از بیماران، عوارض جانبی موقتی را گزارش نموده اند. بسته به نوع پوست شما، ممکن است یک یا دو ساعت بعد از جلسه لیزر، التهاب یا قرمزی خفیفی را تجربه کنید. در موارد بسیار نادر بیماران ممکن است عوارض موقتی همانند سوزش، پوسته پوسته شدن یا تغییر رنگ پوست را تجربه نمایند. اما این موارد استثنا هستند و متخصص لیزر، برای جلوگیری از هرگونه عوارض جانبی، دستورالعمل های مناسب برای پوست و موی شما را شرح می دهد.

لیزرموهای زائد

پژوهش اول: مجله زیبایی و لیزردرمانی

مطالعه ای که در Journal of Cosmetic and Laser Therapy در سال 2010 منتشر شد، روی لیزر موهای زائد صورت و تأثیرات طولانی مدت آن در زندگی بیماران تمرکز کرد. به 70 شرکت نماینده دارای موی صورت، قبل از دریافت لیزر روی صورت خود، پرسشنامه شاخص کیفیت زندگی پوست داده شد. پس از اینکه 3 ماه لیزر موهای زائد روی صورت بیماران انجام شد، دوباره این پرسشنامه به بیماران داده شد و نتایج هر دو پرسشنامه با هم مقایسه شد.

نتایج نهایی این پژوهش نشان داد پس از لیزر موهای زائد شرکت نماینده ها، امتیازات پرسشنامه، بهتر و تغییر مثبت بیشتری در کیفیت زندگی آنها مشاهده شده است. این پرسشنامه، رایج ترین ابزار علمی است که برای سنجش کیفیت زندگی افرادی با مسائل پوستی استفاده می گردد.

پژوهش دوم: جراحی پوستی

مسئله ای به نام هیرسوتیسم (پرمویی)، اختلالی است که در زنان رخ می دهد و موجب رشد موی زیاد با الگوی مردانه در نواحی خاصی مانند صورت، کمر و قفسه سینه می گردد. لیزر موهای زائد بر روی زنان مبتلا به مشکل هیرسوتیسم آنالیز شد تا اثربخشی آن روی رشد موهای منحصر به فرد آنها تعیین گردد و نتایج آن حیرت انگیز بود. پژوهشی که در سال 2001 در کتاب جراحی پوستی منتشر شد، استفاده از لیزر برای برطرف موهای زائد بیمارانی با مشکل هیرسوتیسم را مورد ارزیابی قرار داد.

این بیماران پس از گذشت 3 ماه، نه تنها حدود 60% کاهش رشد مو را مشاهده کردند، بلکه هیچ گونه عوارض جانبی نیز گزارش ندادند. لیزر موهای زائد برای زنانی که از مشکل رشد بیش از حد مو رنج می برند، مؤثر و ایمن است. این موضوع به این معناست که لیزر می تواند برای برطرف موهای زائد تمام افراد ایمن باشد.

پژوهش سوم: کلینیکی در کانادا

طی نظرسنجی هایی که پس از استفاده از دستگاه لیزر سوپرانو در Golden Pulse Beauty Clinic انجام شد، تعیین گشت که بیشتر مراجعه نمایندگان در پی ادامه فرایند برطرف موهای زائد خود به یاری لیزر هستند. نظرات مراجعه نمایندگان در گوگل ریویو نیز ثبت شده است.

آیا می توانید موهای زائد صورت خود را با لیزر از بین ببرید؟

بله، یک فرد حرفه ای در زمینه لیزر موهای زائد صورت، می تواند به شما یاری کند که تصمیم بگیرید کدام یک از نقاط صورت شما با لیزر، نتیجه بهتری می بیند. رایج ترین نقاط صورت برای لیزر موهای زائد از این قرارند:

  • بالای لب
  • چانه
  • ناحیه ریش
  • ابروها
  • خط ریش

لیزر موهای زائد به چه صورت انجام می گردد؟

لیزرموهای زائد صورت به شیوه ای مشابه با نقاط دیگر بدن انجام می گردد. به طور کلی لیزر در مراحل زیر انجام می گردد:

1- مشاوره مختصری انجام می دهید تا تعیین گردد چه درمانی برای شما مناسب است و کدام نقاط صورت شما باید تحت درمان قرار بگیرند.

2-صورت شما برای لیزر آماده می گردد. این آماده سازی شامل استفاده از یک مداد صورت برای نشانه گذاری، تراشیدن موی فعلی یا قرار دادن ژل روی ناحیه مورد نظر می گردد.

  1. به شما محافظ چشم داده می گردد.
  2. دستگاه لیزردستی، به صورت اصولی در سراسر ناحیه تحت درمان استفاده خواهد شد.
  3. صورت شما تمیز می گردد و اپراتور دستورالعمل های پس از درمان را به شما ارائه می دهد.
آیا می توانید صورت خود را لیزر کنید؟

بنابراین، آیا می توانید صورت خود را لیزر کنید؟ بله، زمان درمان بسیار کوتاه است. بیشتر جلسات لیزر 10 تا 15 دقیقه طول می کشند و فرایند واقعی لیزر تنها 5-1 دقیقه زمان می برد.

لیزر تا چه میزان روی موهای زائد صورت مؤثر است؟

لیزر موهای زائد، روشی مؤثر برای از بین بردن موهای زائد تمام بخش های صورت است؛ تعداد جلسات درمانی، به ناحیه تحت درمان و نیز نوع پوست و موی شما بستگی دارد. مطابق با تحقیقات وسیعی که در سال 2005 شروع شد، حدوداً 80 درصد موهای صورت به طور میانگین با پنج جلسه درمانی از بین می فرایند. به طور ویژه، مقایسه اثربخشی لیزر با سایر روشهای معروف از بین بردن موهای زائد مانند الکترولیز و موم، می تواند جالب باشد. لیزر موهای زائد برای موهای صورت نسبت به الکترولیز یا موم انداختن بسیار مؤثرتر است.

پژوهشی که در سال 2001 در کتاب جراحی پوست منتشر شد، به طور اصولی سه روش از بین بردن موهای زائد را در سی موضوع مورد مقایسه واقع شده است. این تحقیق، حذف موهای زائد صورت با روش های الکترولیز سوزنی، موم داغ و لیزر را برای مقایسه انتخاب کرد. نتایج نشان داد که پس از اولین جلسه لیزر، میزان قابل توجهی از موها از بین رفتند و در مقایسه با الکترولیز و موم، تفاوت زیادی در رشد موها مشاهده نشد.

هزینه لیزر موهای زائد صورت به چه صورت است؟

حقیقت این است که لیزر موهای زائد صورت در دراز مدت، هزینه کمی برای شما دارد. زیرا تأثیرات آن در مقایسه با روش های دیگری مانند موم یا تراشیدن بیشتر طول می کشند و شما می توانید به جای مراجعه مکرر به سالن های اپیلاسیون با موم یا خریدن ریش تراش های گرانقیمت، پول خود را ذخیره کنید.

هزینه برای هر بیمار فرق دارد و به میزان ناحیه تحت درمان و تعداد جلسات درمانی مورد احتیاج بستگی دارد. بیشتر افراد برای تأثیر لیزر روی موهای زائد صورت خود، به 6 الی 12 جلسه احتیاج دارند.

منبع: هفت گنج

به "آیا لیزر صورت خوب است؟ (نتیجه 3 پژوهش)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا لیزر صورت خوب است؟ (نتیجه 3 پژوهش)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید