اپل در حال مذاکره برای خرید شرکت گیم سازی EA است ، در عین حال شرکت های دیگری هم مایل به خرید این شرکت هستنند

به گزارش وبلاگ لوازم آشپزخانه، ناشر بازی های ویدئویی Electronic Arts (EA) فعالانه در پی خریدار یا ادغام با یک شرکت بزرگ است. طبق گزارش Puck، اپل در حال مذاکره با EA برای خرید آن بوده است. دیزنی و آمازون نیزبرای خرید این شرکت بازی های ویدئویی در حال مذاکره هستند.

اپل در حال مذاکره برای خرید شرکت گیم سازی EA است ، در عین حال شرکت های دیگری هم مایل به خرید این شرکت هستنند

شرکت EA مستقر در شهر Redwood آثار موفقی مانند Apex Legends، Madden و The Sims را منتشر نموده است. ایده خرید یا ادغام پس از آن مطرح شد که مایکروسافت اوایل امسال Activision Blizzard را به قیمت 68 میلیارد دلار خریداری کرد.

مدت کوتاهی بعد، سونی Bungie ، استودیوی پشتیبان Destiny را به مبلغ 3.6 میلیارد دلار خریداری کرد.

گفته می شود EA در حالت ایده آل مایل به ادغام است تا اندرو ویلسون بتواند همچنان مدیر عامل شرکت ترکیبی باقی بماند.

از سوی دیگر جالب است بدانید که از نظر تاریخی، ریشه EA در واقع به اپل برمی شود. در سال 1982، تریپ هاوکینز، مدیر وقت استراتژی و بازاریابی اپل، این شرکت را ترک کرد و EA را راه اندازی کرد.

این خرید احتمالی، اولین سرمایه گذاری اپل در زمینه گیم سازی نخواهد بود. شرکت کوپرتینویی در سال 2019 از سرویس بازی خود Apple Arcade رونمایی کرد. به وسیله Apple Arcade، کاربران می توانند گیم ها را در دستگاه های iOS، macOS و tvOS خود انجام دهند.

جان ریسبرگ، سخنگوی EA گفت که این شرکت در خصوص این شایعات و حدس ها اظهار نظر نمی کند و جایگاه این شرکت را با توجه به توسعه دهندگان با استعداد و داشتن نیم میلیارد گیمر در سراسر دنیاُ بسیار شاخص دانست و آینده اش را درخشان ارزیابی کرد. اپل هم در خصوص معامله احتمالی با الکترونیک آرتز اظهار نظری ننموده است.

در وهله اول نامزد ایده آل EA برای ادغام، دیزنی بود. در ماه مارس زمینه های مبهمی برای این کار ایجاد شد. با این حال،دیزنی مذاکرات اولیه را پیگیری نکرد، احتمالاً به این علت که روی ایجاد پایگاه مشترکین +Disney خود متمرکز شده بود. البته ادغام با ESPN که زیرمجموعه دیزینی است، گزینه دیگر است.

به نظر می رسد EA برای نهایی کردن یک معامله عجله دارد، بنابراین احتمالاً به زودی چیزهای بیشتری خواهیم شنید. با این حال، هنوز خیلی زود است که در خصوص خریده شدنش به وسیله اپلِ نظر بدهیم و فعلا همه چیز در حد مذاکرات اولیه است.

منبع

منبع: یک پزشک

به "اپل در حال مذاکره برای خرید شرکت گیم سازی EA است ، در عین حال شرکت های دیگری هم مایل به خرید این شرکت هستنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل در حال مذاکره برای خرید شرکت گیم سازی EA است ، در عین حال شرکت های دیگری هم مایل به خرید این شرکت هستنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید