با تغذیه مناسب سرطان را شکست می دهید

به گزارش وبلاگ لوازم آشپزخانه، اگر برای تغذیه بعد از شیمی درمانی اهمین قائل شوید، مسیر سلامتی درستی در پیش روی شماست.

با تغذیه مناسب سرطان را شکست می دهید

تغذیه مناسب بعد از شیمی درمانی بسیار مهم است. زیرا شیمی درمانی می تواند باعث کاهش سطح انرژی، کاهش اشتها، تغییر در سلایق غذایی و افزایش خطر عفونت گردد. با ما در مجله اینترنتی وبلاگ لوازم آشپزخانه همراه باشید.

تغذیه مناسب می تواند بهبود سلامتی و افزایش انرژی برای بیماران بهبود یافته از سرطان و شیمی درمانی را به ارمغان بیاورد.

باید و نبایدهای تغذیه بعد از شیمی درمانی

با در نظر گرفتن مواردی در رژیم غذایی می توان اطمینان حاصل کرد که کاستی های احتمالی ناشی از شیمی درمانی جبران خواهد شد.

1. پروتئین

بعد از شیمی درمانی، بیماران باید تغذیه ای با پروتئین بالا داشته باشند. پروتئین ها به عنوان سازنده اصلی بافت های بدن، برای بهبود و بازسازی بافت های صحیح بسیار مهم هستند. مواد غذایی پروتئین دار مانند ماهی، مرغ، گوشت قرمز، تخم مرغ و لبنیات به عنوان منابع عالی پروتئین برای بیماران پس از شیمی درمانی پیشنهاد می شوند.

2. فیبر

ضرورت دارد که بیماران بعد از شیمی درمانی به مصرف غذاهای حاوی فیبر بالا، مانند سبزیجات، میوه ها و غلات، توجه نمایند. فیبر موجود در این غذاها، به عنوان یک عامل بسیار مهم برای بهبود هضم، کاهش خطر عفونت و حفظ سلامت دستگاه گوارش عمل می نماید.

3. آنتی اکسیدان ها

مصرف مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان ها در تغذیه مناسب بعد از شیمی درمانی بسیار مهم است. آنتی اکسیدان ها به عنوان یک عامل مهم در مبارزه با آسیب سلول ها و پیشگیری از بروز بیماری های مختلف عمل می نمایند. مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان ها شامل میوه های تازه، سبزیجات، گردو، بادام، زردآلو و توت فرنگی هستند.

4. چربی های سالم

بعلاوه، بیماران باید به مصرف مواد غذایی حاوی چربی سالم توجه نمایند. چربی های سالم مانند روغن زیتون، ماهی، آووکادو و پسته به عنوان منابع عالی چربی سالم پیشنهاد می شوند.

ضرورت دارد که بیماران از مصرف غذاهای حاوی شکر، چربی ناسالم، نمک و مواد نگهدارنده خودداری نمایند. این غذاها ممکن است باعث افزایش وزن، افزایش خطر بروز بیماری های قلبی و عروقی و افزایش خطر بازگشت سرطان شوند.

به طور کلی، تغذیه مناسب بعد از شیمی درمانی می تواند بهبود سلامتی و افزایش انرژی برای بیماران بهبود یافته از سرطان و شیمی درمانی فراهم کند. بنابراین، بیماران باید به مصرف غذاهای حاوی پروتئین بالا، فیبر، آنتی اکسیدان ها و چربی سالم توجه نمایند و از مصرف غذاهای ناسالم خودداری نمایند.

پیشنهاد مطالعه: همه آنچه باید درباره شایعات سلامتی بدانید را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "با تغذیه مناسب سرطان را شکست می دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تغذیه مناسب سرطان را شکست می دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید