معروف ترین غذا های اندونزی

به گزارش وبلاگ لوازم آشپزخانه، اندونزی کشوری با انواع فرهنگ ها و غذاها است. این کشور ، معروف به کشور هزار جزیره است. در اندونزی حتماً غذای باب میل خود را پیدا خواهید کرد چون در این کشور بیش از 5000 غذای سنتی وجود دارد. ماهی، برنج و سبزیجات در بیشتر معروف ترین غذا های اندونزی استفاده می شود و به همین دلیل این کشور به غذا های سالم معروف است.بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

معروف ترین غذا های اندونزی

1. ساتای (Satay)

ساتای یکی از معروف ترین غذا های اندونزی است که به صورت زغالی کباب می شود. گوشت مرغ، بز را در مواد و ادویه هایی مانند زردچوبه، سس باربیکیو و سس بادام زمینی مزه دار می کنند سپس آن را کباب می کنند. نکته این غذا این است که این کباب ها در زمان سرو باید داغ باشند. این غذای خیابانی در بین عرب ها طرفداران زیادی دارد. سرو این غذا بسته به مکانی که آن را خریداری می کنید فرق می کند در بعضی از استان های اندونزی این غذا به همراه کیک برنج، خیار حلقه ای و پیاز سرو می شود.

2. ناسی گورنگ (Nasi goreng)

غذای ملی اندونزی است و مواد تشکیل دهنده آن برنج سرخ شده با سس غلیظ سویا یا همان کچاپ و سبزیجاتی مانند هویج و خیار می باشد. برای تزیین این غذا که از غذا های معروف اندونزی است از تخم مرغ، خیار و گوجه استفاده می شود.

3. ناسی توپنگ (Nasi Tumpeng)

این غذا برنج اودوک زرد رنگ است که به شکل مخروطی سرو می شود شیوه خوردن این غذا خود یک سرگرمی است. ظاهر ناسی توپنگ بسیار مجذوب کننده است این برنج مخروطی شکل از طریق غذا های رنگارنگ دیگر احاطه می شود. در رویداد های مهم، حتماً ناسی توپنگ در میز غذا حضور دارد از این رو غذای ملی اندونزی شناخته شده و از غذا های معروف اندونزی محسوب می شود. در خیابان Jalan Panglima Polim 3 رستوران معروفی به نام Lumpang Mas وجود دارد که بهترین و زیباترین ناسی توپنگ در آن جا سرو می شود.

4. باکمی گورنگ (Bakmi goreng)

برنج مخلوط شده با نودل و چاشنی های مخصوص اندونزیایی از مواد تشکیل دهنده این غذا است. رشته های پهن و نازک و یا رشته های ریز نودل با تخم مرغ سرخ می شوند که همین باعث طعم متفاوت این غذا است. برای سرو این غذا از گوشت و سبزیجات مختلف هم استفاده می شود. باکمی گورنگ از غذا های معروف اندونزی است که بیشتر در وعده شام سرو می شود بنابراین قبل از ساعت 5 عصر نمی توانید در رستورانی این غذا را میل کنید.

دسر های معروف اندونزی

1. اس تلر (Es Teler)

اس تلر شیرینی که آن را یکی از محبوب ترین و معروف ترین غذا های اندونزی نام گذاری می کنند. آووکادو، نارگیل، grass jelly و جک فروت اجزای اصلی این دسر خوشمزه می باشند. این مواد را می توان با شیر، شیر نارگیل و شکر ترکیب کرد. این غذا محبویت بسیاری در بین مردم اندونزی دارد و در سال 1982این غذا به عنوان پر طرفدارترین دسر اندونزی شناخته شد. برای پیدا کردن بهترین اس تلر می توانید به شعب مختلف Es Teler 77 در سراسر جاکارتا مراجعه کنید.

2. کتان (Ketan)

برنج بخارپز چسبناک با شیر نارگیل پودینگ مغذی و خامه ای را تشکیل می دهد که این دسر پرطرفدار همراه غذاهای مختلفی سرو می شود. همچنین کتان از معروف ترین غذا های اندونزی است که برنج چسبناک انبه تایلندی را هم خانواده این دسر می دانند. برای تجربه بهترین کتان جاکارتا رستوران Ketan Duren Mbok-Nek-An-Cuk Fatmawati در خیابان Cilandak را پیدا کنید.

کیک های سنتی

جاجانان پاسار jajanan pasar از کیک های سنتی اندونزی است. از این کیک ها که از غذاهای معروف اندونزی است در مراسم و تشریفات استفاده می کنند. آرد برنج، گلوتین برنج، شکر، نارگیل و میوه های استوایی مواد اصلی این کیک ها می باشند اما این کیک ها انواع بسیار زیادی دارند که از نمونه های محبوب این کیک ها می توان wajik، pancong، jaja batun bedil، bubuh injin، godoh را نام برد.مجله گردشگری وبلاگ لوازم آشپزخانه

منبع: مجله دور و نزدیک

به "معروف ترین غذا های اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین غذا های اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید