کباب چنجه چیست و چگونه تهیه می گردد؟

به گزارش وبلاگ لوازم آشپزخانه، کباب چنجه از گوشت سردست بدون استخوان گوسفندی تهیه می گردد. در این مقاله با طرز تهیه کباب چنجه اصل و نکات لازم برای ایده ال شدن آن آشنا خواهید شد.

کباب چنجه چیست و چگونه تهیه می گردد؟

وبلاگ لوازم آشپزخانه | سرویس آشپزی - کباب چنجه چیست؟ کباب چنجه یکی از غذاهای گوشتی محبوب در منطقه خاورمیانه است که در سراسر جهان یافت می گردد. تلفظ صحیح آن کنجه است که در زبان آذری چنجه تلفظ می گردد و مردم بعضی از شهرهای دیگر هم متاثر از زبان آذری چنجه تلفظ می نمایند. کباب چنجه معمولا با پلو، گوجه کبابی و پیاز خام سرو می گردد. این کباب بر خلاف کباب بختیاری از نظر ظاهری نظم خاصی ندارد و می توان بدون سیخ، آن را طبخ کرد. در این مقاله با طرز تهیه کباب چنجه روی توری و منقل، بدون استفاده از سیخ آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه کباب چنجه

گوشت چنجه چیست؟ گوشتی که به طور سنتی برای تهیه چنجه مورد استفاده قرار می گیرد، گوشت بره است. مواد اصلی مورد استفاده در تهیه کباب چنجه گوشت بره، فلفل، آبلیمو و روغن زیتون است که گوشت در ترکیب این مواد خوابانده می گردد تا مزه دار و نرم گردد. این غذا برای 4 نفر مناسب است، زمان آماده سازی مواد حدود 30 دقیقه، و زمان انتظار و پخت حدود 40 دقیقه می باشد.

مواد لازم
گوشت ران یا سر دست بدون استخوان بره1 کیلوگرم
پیاز 2 عدد
ماست1 لیوان
روغن زیتون3 قاشق غذاخوری
لیمو ترش2 عدد
نمک و فلفل سیاهبه اندازه لازم

طرز تهیه کباب چنجه گوسفندی

  1. گوشت را پس از شستن و خشک کردن، روی تخته قرار داده و به قطعات یکسان با قطر 2 سانتیمتر برش دهید.
  2. پیاز را خلال کنید و در یک ظرف گود بریزید، سپس ماست، روغن زیتون، آبلیموی تازه و فلفل سیاه را به آن اضافه نموده و مخلوط کنید.
  3. گوشت را در مواد قرار داده و با آن خوب مخلوط کنید، سپس روی ظرف را سلفون بکشید و به مدت 13-12 ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه دار گردد.
  4. پس از این مدت، گوشت را از مواد خارج نموده و بر روی توری منقل قرار دهید تا سرخ گردد.
  5. برای اینکه گوشت خشک نگردد، سس کباب را از قبل درست کنید و در حین کباب کردن گوشت با یک برس روی آن بمالید.

نکات مهم در تهیه کباب چنجه نرم و خوش طعم

  • خلال کردن پیاز، بهتر از رنده کردن آن است چون موقع کباب کردن، قطعات پیاز به راحتی از گوشت جدا می شوند و روی حرارت نمی سوزند از طرفی آب پیاز باعث سیاه شدن گوشت می گردد.
  • اضافه کردن ماست به گوشت، باعث ترد شدن آن می گردد.
  • افزودن آبلیمو و فلفل سیاه باعث مزه دار شدن گوشت می گردد.
  • افزودن روغن زیتون به گوشت باعث نرم شدن گوشت می گردد و از سوختن گوشت موقع کباب کردن جلوگیری می نماید.
  • نمک را قبل از کباب کردن به گوشت اضافه نکنید چون باعث سفت شدن آن می گردد، همواره نمک را در آخر به گوشت بزنید.
  • برای تهیه سس کباب، 25 گرم کره، کمی زعفران، 1/2 لیوان آب و یک قاشق غذاخوری آبلیمو را در ظرفی با هم مخلوط نموده و روی حرارت قرار دهید تا اندازهی غلیظ گردد. این سس را در حین پخت، دو سه بار با برس روی کباب بمالید، سپس اندازهی نمک به آن اضافه کنید و مجددا روی کباب بمالید.

سخن آخر

در این مطلب با کباب چنجه، گوشت چنجه گوسفندی و روش پخت آن آشنا شدید. از این رو برای آشنایی با برترین گوشت گوسفندی برای کباب ها، مطالعه مقاله برترین قسمت گوشت گوسفندی برای کباب چیست؟ پیشنهاد می گردد.

منبع: setare.com

به "کباب چنجه چیست و چگونه تهیه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کباب چنجه چیست و چگونه تهیه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید