آبروریزی تمام عیار!، آقای مصطفوی! چشم تان روشن

به گزارش وبلاگ لوازم آشپزخانه، کنفدراسیون فوتبال آسیا با تعلیق فعالیت کمیته صدور مجوز حرفه ای ایران به فدراسیون فوتبال درس بزرگی داد که نباید خارج از مدار قانون حرکت کند.

آبروریزی تمام عیار!، آقای مصطفوی! چشم تان روشن

به گزارش وبلاگ لوازم آشپزخانه، کارگروه صدور مجوز حرفه ای AFC بعد از ظهر چهارشنبه در خبری گفت فعالیت کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال ایران به حالت تعلیق درآمده است. دلیل این تصمیم به نوعی پس از راستی آزمایی مدارک باشگاه های ایران بوده تا دم خروس بالاخره بیرون بزند.

کمیته صدور مجوز حرفه ای با حضور افرادی مانند داریوش مصطفوی به عنوان رئیس کمیته استیناف و سعید عباسی به عنوان رئیس کمیته بدوی صدور مجوز حرفه ای برای فصل 2022 پرماجراترین سال فعالیتش را پشت سر گذاشت که در نهایت منجر به حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا شد؛ اتفاقی که هیچ کس مسئولیتش را قبول نکرد.

در این مدت داریوش مصطفوی بارها از قدرت نفوذش در AFC گفت. او در مصاحبه ای که 28 آذر انجام داده بود، گفته بود: AFC به کمیته صدور مجوز حرفه ای اختیاراتی داده است و آن ها مطئمنا تاییدیه من را قبول می کنند و آن ها نیز می دانند که مسائل این تیم ها یک روزه حل نمی شود و AFC نیز در این خصوص همکاری می کند. تیم های استقلال و پرسپولیس 60 میلیون نفر هوادار دارند و حتی حاضرم خودم نیز به کنفدراسیون فوتبال آسیا بروم و در این خصوص صحبت کنم و قول می دهم مسائل این دو تیم در حال حل شدن است.

با این حال چند روز بعد تعیین شد که مصطفوی آن طور که باید و شاید در کنفدراسیون فوتبال آسیا نامعتبر است تا جایی که AFC مدارک ارسالی باشگاه های ایرانی را برای بررسی دوباره به شرکتی آلمانی سپرد؛ و شد آن چه نباید می شد. حالا هم که AFC همان کمیته ای که آقای مصطفوی در آن سمت دارد را تعلیق کرد تا میزان اعتبار بیشتر به چشم بیاید!

البته در همان زمان، کاظم اولیایی، عضو کمیته بدوی صدور مجوز حرفه ای بارها اعلام کرده بود که با این که این کمیته مرجع صدور مجوز حرفه ای از سوی AFC اعلام شده اما ممکن است که خود کنفدراسیون فوتبال آسیا مدارک باشگاه ها را راستی آزمایی کند. اتفاقی که امسال رخ داد تا یک آبروریزی برای فوتبال ایران رخ دهد.

در هر صورت سال 2022 درس بزرگی برای فوتبال ایران داشت. در این سال تعیین شد که دیگر نمی توان رویه غلطی که مدیران تکراری سال ها برای دور زدن قانون در پیش گرفته بودند، جواب نمی دهد و آن ها دیگر مجبور هستند در مدار قانون حرکت کنند. البته این درس به بهای آبروی فوتبال ایران تمام شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آبروریزی تمام عیار!، آقای مصطفوی! چشم تان روشن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبروریزی تمام عیار!، آقای مصطفوی! چشم تان روشن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید