با خواص خارق العاده آب آلبالو آشنا شوید

به گزارش وبلاگ لوازم آشپزخانه، آب آلبالو برای درمان دیابت، فشار خون، تنظیم سیستم گوارشی و بسیاری از ارگان های دیگر بدن مفید است. خواص آب آلبالو باعث شده تا از آن در آشپزی به عنوان یک طعم دهنده و در داروسازی برای از بین بردن طعم بد شربت ها به کار رود. در این مقاله با فواید آب آلبالو بیشتر آشنا شوید.

با خواص خارق العاده آب آلبالو آشنا شوید

ارزش غذایی آب آلبالو

آب آلبالو حاوی مواد مغذی بسیار زیادی است. حدود 240 گرم از آب این میوه حاوی 119 کالری و مواد زیر است:

بعلاوه آب آلبالو حاوی مقادیری ویتامین ب، کلسیم، آهن، منیزیم، امگا 3، امگا 6 و آنتی اکسیدان است. در مقایسه با گیلاس، آلبالو 20 برابر بیشتر ویتامین آ و 5 برابر بیشتر آنتی اکسیدان دارد.

خواص آب آلبالو

1. کاهش درد ماهیچه هابا وجودی که تحقیقاتی وجود دارند که هیچ مزیت خاصی در رابطه با این نوشیدنی نشان نمی دهند، تا به امروز گزارشات زیادی از تاثیر آب آلبالو بر تقویت ماهیچه ها و کاهش درد ماهیچه ای منتشر شده است. به عنوان مثال در مطالعه ای که بر روی دونده ها اجرا شده است، در طی هفت روز قبل از یک مسابقه، به تعدادی از آن ها 710 میلی لیتر آب آلبالو و به سایرین دارونما خورانده شد. دوندگانی که آب آلبالو مصرف نموده بودند، نسبت به آنان که دارونما خورده بودند، درد کمتری را بعد از مسابقه تجربه کردند.

2. یاری به خواب بهترمصرف آب آلبالو می تواند یک راه بی خطر و موثر در درمان بی خوابی و افزایش کمیت و کیفیت خواب شبانه باشد؛ آلبالو به طور طبیعی حاوی ملاتونین که یک هورمون موثر در خوابیدن به شمار میرود، است.بعلاوه آب آلبالو دارای تریپتوفان و آنتوسیانین است که این دو عنصر اصلی در فراوری ملاتونین در بدن دخیل هستند. جالب است بدانید که به طرز جالبی، ثابت شده که آب آلبالو به میزان والریان و ملاتونین (دو محصولی که برای درمان خواب فراوری شده اند) در درمان بی خوابی موثر است.

3. کاهش علائم آرتروز و نقرسثابت شده است که آب آلبالو قادر به کاهش علائم آرتروز مانند درد مفصلی و التهاب است. بعلاوه نوشیدن آب آلبالو باعث کاهش اسید اوریک در خون می گردد؛ غلظت بالای اسید اوریک در خون می تواند باعث بروز علائم نقرس گردد. اما هنوز به تحقیقات بیشتری در این رابطه احتیاج است.

4. تقویت سلامت مغزهمانطور که گفته شد، آب آلبالو سرشار از آنتی اکسیدان ها و سایر عناصریست که می توانند از سلول های مغز محافظت نمایند.

5. تقویت سیستم ایمنی بدنآب آلبالو غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات مفیدی است که ثابت شده به تقویت سیستم ایمنی بدن یاری می نماید. محققان بر این باورند که محتوای آنتی اکسیدان بالا در این میوه می تواند در جلوگیری از عفونت بسیار موثر باشد.

6. تنظیم عملکرد کبدآلبالو حاوی سوربیتول است. این ماده فعالیت سیستم گوارشی بدن و کبد را بهبود می بخشد و به دفع اوره و مواد سمی یاری می نماید.

7. احتمال پیشگیری از سرطانبعضی از آنتی اکسیدان های موجود در آب آلبالو می توانند به حذف ژن های درگیر در رشد سرطان یاری نمایند. با این حال، این یافته هنوز بر روی نمونه های انسانی آزمایش نشده است.

8. احتمال کاهش درداز جمله خواص آب آلبالو، توانایی احتمالی کاهش نوروپاتی محیطی است؛ نوروپاتی نوعی درد ناشی از آسیب های عصبی است.

9. کاهش فشار خونمطالعات نشان می دهند که مصرف آب آلبالو می تواند منجر به کاهش چشمگیر فشار خون گردد.

10. احتمال کاهش وزندر مطالعات حیوانی روی موش ها، یکی دیگر از خواص آب آلبالو کاهش چربی های شکم و کلسترول خون بوده است. با این حال به تحقیقات بیشتری در این خصوص احتیاج است.

مضرات مصرف آب آلبالو

1. بیماران کلیویمصرف خارج از حد اعتدال برای بیماران کلیوی توصیه نمی گردد. در واقع آلبالو حاوی مقادیر زیادی پتاسیم است و پتاسیم زیاد در رژیم غذایی افرادی که از ناراحتی های کلیه رنج می برند خوب نیست.

2. افرادی که ورم معده دارندکسانی که از ورم معده رنج می برند باید آلبالو را به صورت پخته مصرف کند تا هضم آن ساده تر گردد.

نکات مهم در مصرف آب آلبالواگر به آب آلبالو علاقه مند هستید، خوب است که درباره دستورالعمل و میزان مصرف این نوشیدنی بیشتر بدانید.

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که میزان مناسب مصرف روزانه آب آلبالو، حدود 200 میلی لیتر است.

آب آلبالو با دارا بودن مقادیر زیادی سوربیتول که یک نوع الکل شکر است، می تواند برای بعضی از افراد درد شکمی و اسهال ایجاد کند.

آب آلبالو حاوی کورستین، یک ترکیب گیاهی، است که ممکن است با بعضی داروها، به ویژه دارو های رقیق نماینده خون، تداخل داشته باشد.

بنابراین اگر داروی خاصی مصرف می کنید قبل از افزودن آب آلبالو به رژیم غذایی خود، با پزشک مشورت کنید.

سخن آخردر این مقاله با خواص بسیار زیاد آلبالو آشنا شدید. به نظر می رسد که این نوشیدنی ترش مزه در بهبود اختلالات خواب و درد های ماهیچه ای بسیار موثر عمل نموده است؛ بنابراین اگر اهل ورزش هستید یا شب ها خواب با کیفیتی ندارید، آب آلبالو را امتحان کنید.

منبع: سایت ستاره

منبع: راسخون

به "با خواص خارق العاده آب آلبالو آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با خواص خارق العاده آب آلبالو آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید