معماری و عمران

5 هواپیمایی که تاریخ هوانوردی نظامی را تغییر دادند، عکس

در طول سال ها، لاکهید مارتین که در ابتدا دو لاکهید و مارتین بود، دو شرکتی که در سال 1995 با هم ادغام شدند، در پاسخ به قراردادهای متعدد با دولت ایالات متحده، هواپیمای نمادینی فراوری نموده است. این طیف از هواپیماهای ترابری تا هواپیماهای استراتژیک که در استراتوسفر...

17 اسفند 1402

اکستنشن مو دائمی چیست

اکستنشن مو دائمی برای افزایش طول، حجم و زیبایی موهای فرد به کار می رود. در این روش از مواد شیمیایی یا فیبرهای مصنوعی برای تقویت و افزایش حجم موها استفاده می گردد.

16 بهمن 1402

رونمایی از طرح دولت برای خانه دار کردن مردم

پروژه ساخت 1800 میکرو آپارتمان 25 متری قرار است به زودی به وسیله یک مجموعه تعاونی انبوه ساز در منطقه 19 تهران کلنگ زده گردد و بنا به گفته مدیر این طرح قیمت واحد ها با تجهیزات کامل کمتر از یک میلیارد تومان است که به صورت مبله و اثاثیه اولیه زندگی در اختیار متقاضیان...

20 شهریور 1402

با تغذیه مناسب سرطان را شکست می دهید

اگر برای تغذیه بعد از شیمی درمانی اهمین قائل شوید، مسیر سلامتی درستی در پیش روی شماست.

14 اردیبهشت 1402

این گنجینه قدیمی و ارزشمند کف آشپزخانه پیدا شد

گجت نیوز نوشت: بازسازی خانه ای قدیمی در شمال انگلستان، به کشف یک گنجینه ارزشمند انجامید؛ صدها سکه طلا به ارزش تقریبی 300 هزار دلار که ماه آینده به حراج گذاشته خواهند شد.

24 شهریور 1401

منظره پنهانی که شاید راز اهرام را فاش کند

چشم انداز پنهانی که دیگر قادر به دیدن آن نیستیم شاید بتواند راز اهرام را فاش کند. شواهد اندکِ محیطی در خصوص زمان، مکان و چگونگیِ تکامل این چشم انداز های باستانی وجود دارد. باستان شناسان مدتی بر این باور بوده اند که سازندگانِ اهرام مصر ممکن است از...

23 شهریور 1401

هتل پنج ستاره امیرکبیر؛ اقامتگاهی شیک و پرطرفدار در کیش

هتل پنج ستاره امیرکبیر در جزیره زیبای کیش واقع شده است. این هتل جزو هتل های بسیار مجذوب کننده و تازه تأسیس به شمار می رود و در میان هتل های کیش جهانگرد های زیادی را به سوی خود جذب می نماید.

16 شهریور 1401

پرتغال در یک روز!

اگر تنها یک روز برای گشتن پرتغال فرصت دارید، این برترین برنامه ای است که می توانید داشته باشید! اگر هم فکر نمی کنید حالا حالاها گذرتان به پرتغال بیافتد، بد نیست سری به این مطلب زده و بازدیدی تصویری از جاذبه های پرتغال داشته باشید!

21 مرداد 1401

هتل بوتیک ارسی تبریز

موقعیت مکانی مناسب هتل ارسی، دسترسی آسان به پارک ایل گلی را فراهم آورده است. هتل بوتیک ارسی با معماری و طراحی بی نظیر خود که تلفیقی از جزئیات تاریخی با ظرافتی مدرن و شیک می باشد، اقامتی دلنشین را برای مهمانان به ارمغان می آورد.

14 مرداد 1401

معرفی برج شهران تبریز؛ قیمت و امکانات

یکی از زیباترین شهرهای ایران که دارای برج های بلند ، تازه با معماری خاص و شیک می باشد ، شهر باستانی و کهن تبریز است. شهری بزرگ در منطقه آذربایجان شرقی که بزرگترین قطب مالی این منطقه نیز به شمار میرود و سومین کلان شهر ایران محسوب می گردد. شهر تبریز دارای...

11 مرداد 1401

متروپل بدون اخذ پروانه ساخته شد ، قدرت مالک ساختمان مانعی برای نظارت فنی و مهندسی بود

سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمانی کشور با بیان اینکه ساختمان مترو پل به شکل عجیبی ساخته شد، گفت: یکی از اقدامات مهم مالک ساختمان این بود که این طرح بدون اخذ پروانه شروع به ساخت شد.

18 تیر 1401

پارک شهید چمران یکی از تفرجگاه های شهر ساوه به شمار می رود

سیری در ایران/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، پارک شهید چمران یکی از تفرجگاه های شهر ساوه به شمار می رود.

30 خرداد 1401

برترین هتل های یزد از نظر مسافران

در این مقاله می خواهیم به آنالیز تعدادی از هتل های یزد بپردازیم که از نظر مسافران بهتر بوده اند.

19 خرداد 1401

برترین گوشی های 5G زیر 10 میلیون تومان در بازار ایران (فروردین 1401)

فناوری ارتباطی 5G روز به روز گسترده تر می گردد و در حال حاضر، به عنوان یک تکنولوژی نو در ایران شناخته می گردد. بعضی شاید علاقه داشته باشند تا هر طور شده از این فناوری ارتباطی پرسرعت استفاده نمایند و ما به همین منظور، راهنمای خرید برترین گوشی های5G که می...

12 خرداد 1401

افتتاح یک کتاب فروشی سورئال در چین

کتاب فروشی جدیدی در چین ساخته شده است که به لحاظ طراحی شباهت زیادی به کلیسا دارد و تجربه متفاوت و منحصربه فردی از مطالعه کتاب را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می آورد.

10 خرداد 1401

فراوری مجدد بیش از 20 هزار بشکه نفت در شرکت آغاجاری

خبرنگاران/خوزستان رئیس عملیات بهره برداری شرکت نفت و گاز آغاجاری گفت: با تعمیر و ایمن سازی خط لوله 10 اینچ نفت نمکی واحدهای آغاجاری به نمکزدایی پازنان یک، امکان فراوری مجدد بیش از 20 هزار بشکه نفت در روز محقق شد.

8 خرداد 1401

اختصاص بسته دوم حمایتی گردشگری در پی موج دوم پاندمی کرونا

طبق اعلام معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، در پی موج دوم شیوع کرونا و تعطیلی کسب وکارهای حوزه گردشگری، قول هایی از ریاست جمهوری برای تهیه بسته مخصوص حمایتی گردشگری اخذ شده است.

1 خرداد 1401

عامل ایجاد حیات ممکن است پیش از رسیدن به زمین در غبار کیهانی شکل گرفته باشد

دانشمندان به یافته های تازه ای رسیده اند که نشان می دهد عناصر سازنده حیات ممکن است در غبار کیهانی ایجاد شکل گرفته و سپس به زمین رسیده باشند.

20 اردیبهشت 1401

جان پناه چیست و ضوابط و مقررات جان پناه کدام است؟

از گذشته تا به امروز جان پناه بخش مهمی از معماری بوده است. در واقع جان پناه، بخش محافظ و نرده ای اطراف خانه می باشد که معماران برای جلوگیری از پرت شدن بر روی ساختمان طراحی می نمایند. به علاوه طراحی جان پناه بر روی ساختمان موجب زیبا سازی نمای ساختمان نیز...

4 اسفند 1400

چند علت برای سفر به لیما؛ پرو

چرا باید به مرکز کشور پرو، لیما سفر کنیم؟ برای دانستن این سوال در خبرنگاران همراه ما باشید.

16 بهمن 1400
تعداد: (46)